Därför fungerar Sourze.se så dåligt

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2002-01-18 14:31:00
Leenus
Det du pratar om har inte varit mina kunder. jag har inte varit projektledare och inte huvudansvarig. Jag har kodat och gjort sidor på uppdrag. Inte anlitats för optimering för sökmotorer utan gjort det de har bett mig om.
Inlägg #42: Postat: 2002-01-18 14:32:00
Samuel Sirén mera om IP-only
IP-Only är alltså en extremt snygg websajt, fullkomligt bländande, men vad hjälper detta, om ingen potentiell kund hittar dit? Det viktigaste måste ju vara att den person som i en sökmotor skriver "colocation" eller någon annan av IP-only tjänster kommer att få upp IP-only så högt upp i listan som möjligt. Att sajten är snygg är förstås trevligt, men ingen gör väl affär med någon bara för att websajten är snygg? Det absolut grundläggande är ju att hitta det man söker.
Inlägg #43: Postat: 2002-01-18 14:33:00
leenus
Googles cache kan väl inte vara prioritet? Sökord kunde ha lagts till i en meta-tag, men det var som sagt inte mitt ansvar.
Inlägg #44: Postat: 2002-01-18 14:35:00
Samuel Sirén svar på svar 41
Visst, men sajterna är uppenbarligen gjorda efter principen att de skall se balla ut vilket de gör med råge snarare än att de skall vara ändamålsenliga, och resultaten har blivit därefter. Dessutom är det ditt förbaskade ansvar som utvecklare att hjälpa kunden med beställningen, så att produkten blir bra. Det är långt ifrån alla kunder som fattar det här med sökmotorer, browserkompabilitet etc, och då måste leverantören se till att hjälpa kunden.
Inlägg #45: Postat: 2002-01-18 14:37:00
Leenus
Det jag menade var att jag inte jobbade frilans då, utan på en byrå. om saker brister där kan inte jag ta ansvar för.
Inlägg #46: Postat: 2002-01-18 14:39:00
Samuel Sirén svar på svar 43
Du tycks inte riktigt begripa detta, eller så förklarade jag för dåligt: Googles cache visar dig som utvecklare hur Google uppfattar sajten, och Google uppfattar alltså sajten på ett sådant sätt att Google inte kan indexera innehållet i sajten. Innehållet i sajten kommer därför inte att kunna hittas med hjälp av Google, vilket rimligen är ytterst illa i sammanhanget för företaget IP-Only.
Inlägg #47: Postat: 2002-01-18 14:42:00
Samuel Sirén svar på svar 45
Vems "ansvar" det är har jag ingen åsikt om, men däremot är det ett fullkomligt oomkullrunkeligt faktum att sajterna Hjärtsjö, IP-Only och Intelligence funkar dåligt i vissa grundläggande avseenden uttryckligen därför att man använt teknik bara för att det skall se häftigt ut. Hade man använt vanliga hyperlänkar och undvikit frames och Javscript där det inte behövs hade dessa problem inte uppstått.
Inlägg #48: Postat: 2002-01-18 14:45:00
Samuel Sirén
En fråga: När du avfärdade Jacob Nielsen som konservativ bakåtsträvare, kände du då alls till alla dessa problem och att de kunde uppstå eller är detta något helt nytt för dig, som du hör talas om för första gången idag?
Inlägg #49: Postat: 2002-01-18 14:45:00
Leenus
Men detta kan inte stämma. cachen visar nojava.html men länken går till rooten. Annars är det ett misstag. Agree. Som sagt inte min expertis.
Inlägg #50: Postat: 2002-01-18 14:47:00
Leenus
Metoden för javascript-detect är nog olämplig. Där har du rätt. Eller så är sökmotorn lite korkad som inte förstår vad betyder.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...