Hundkött smakar mums!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-01-14 01:04:00
Anders Hammar
Pilflykt min broder, det är som min gode far brukade säga: "även en adlad man är bara så ädel som storleken och framförallt åldern på hans tillgångar". Till detta bör givetvis tilläggas min misstanke att denne produkt av flera länders inflytande aldrig inntagit supé i närvaron av Hans Majestät Konungen.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-14 01:14:00
Johan Pilflykt
Hammar! Det hade varit ett privilegium utav guds nåde att haft möjlighet att dinera med din hädangångne far. Det låter omisstagligt som en trons försvarare och en sann make. Jag minns själv sommarna på Ingermarsö där vi åt av svartingar nyplockade jordgubbar och lyssnade till påvens midsommartal...
Inlägg #3: Postat: 2002-01-14 01:21:00
Anders Hammar
Pilflykt!
Jag tror visst att ert minne förråder er, var det icke krusbär som de små livegna försåg oss med? Personligen kände jag alltid att någonting fattades på Ingmarsö, jag tror det kan ha berott på avsaknaden av morgonens rapporter om kaffemarknaden i New York. Nej, det rätta stället för Sveas söner måtte ända vara att förbli på plats i Hufvudstaden, redo att tjäna Konungen.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-14 01:37:00
Johan Pilflykt
...min bräckliga mor var en speciell kvinna, på min ära. När vi barn steg upp på morgonen hade mor varit uppe sedan 5 och den ryska husan till att göra frukost åt oss små. Hammar, för bövelen - krusbär!
Inlägg #5: Postat: 2002-01-14 01:38:00
Johan Pilflykt
Där satt den. Minnet sviktar när man allt oftare myser i läderfåtöljen med en trippel cognac samtidigt som man upprättar en direktlinje till de riktigt gamla pengarna i New York...

Hade det inte varit för kriget mot sionisterna i Bryssel hade du och jag för länge sedan kunnat mötas på Rotary över ett par cigarrer och två lätta flickor, som gentlemen.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-14 01:45:00
Anders Hammar
Min högst uppsatta Pilflykt,
Trevligt som det må vara att beträda vår gemensamma historias gungbräda må jag påpeka att vi båda förirrat oss ifrån vår kamp mot författaren till ovan nämnda artikel. Jag vill min Sveriges Rikes Lag d. 12 juni 1885 ang. lösdrivares behandling.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-14 01:46:00
Anders Hammar
Forts...I dess 2§, 1 mom, står att läsa följande: "Den som beträdes med lösdriveri må anhållas av krono- eller polisbetjänt eller tillsyningsman, och varde ´den anhållne ofördröjligen inställd till förhör å landet inför ortens kronofogde eller länsman och i stad inför stadsfiskal.". Tydligare kan det ej bli.
Inlägg #8: Postat: 2002-01-14 01:52:00
Johan Pilflykt
har jag berättat om tiden som resident hos Famlijen Rosenbacke på Övfre Östermalm i ungdomsåren. Det begav sig på den tiden då de rika fortfarande var rika och de fattiga hade vett att jobba för brödfödan och kalla de äldre och finare människorna för "herr" och "fru". Det var här jag för första gången kom i kontakt med den socialkonservativa ideologinsom senare skulle följa mig livet ut - till min fragila mors glädje.
Inlägg #9: Postat: 2002-01-14 01:53:00
Johan Pilflykt
Lagen som du härvidalag nämner, min kollegiale bror Hammar, fick jag inbankad av mina, över sommaren tilldelad, fostrabröder, som vid den fäste stor vikt. På sig själv känner man andra.
Inlägg #10: Postat: 2002-01-14 01:58:00
Anders Hammar
Jag tror visst vi kommit kärnan av problemet med vårt nutida rike. Jag har hört att de unga i vårt land ej får fördjupa sig Konungens Kungörelser förrän de nått en högst mogen ålder. Annat var det på vår tid, jag minns när min gode far väckte mig klockan tre på morgonen och krävde att jag till honom återgav K. M:ts stadga d. 9 dec. 1910 ang. prästval i sin helhet. Det var tider det.
Inlägg #11: Postat: 2002-01-14 02:09:00
Johan Pilflykt
Ädle Hammar! Vid närmare undersökning av adelskalendern ser jag att din syster Beata gifte in sig i familjen Palmcrantz i unga år. Var inte det samme Palmcrantz vars gode far John startade det rasbiologiska institutet i Uppsala? Institutet som lades ner först vid EU-inträdetalldeles troligt p g a de ovedersägliga bevis om den judiska rasen skuld som hade framlagts på institutionen av en ung och ambitiös forskare vid namn Peter Leijonhufvud...
Inlägg #12: Postat: 2002-01-14 02:10:00
Johan Pilflykt
Men skam den som ger sig som min farfar sa när han skickade sina söner ut i det finska inbördeskriget för att bekämpa de röda.
Inlägg #13: Postat: 2002-01-14 02:15:00
Anders Hammar
Min ärade Hammar!
Inte kunde ni hysa vetskap om faktumet att släkten Hammar ej längre talar om min förlorade syster Beata sedan den dagen hon fullbordade sitt äktenskap med den nyadlade slyngeln Palmcrantz.
Inlägg #14: Postat: 2002-01-14 02:23:00
Johan Pilflykt
Efter det finska inbördeskriget led familjen svårt då blott min far överlevt de rödas tortyr. I fångenskapen hade han lärt känna en Tyko Mannerheim som senare skulle bli fars och familjens beskyddare i såväl börd som blodsutgjutelse. Mången fackföreningar har gått under förr det svärd som de båda svingat tillsammans.
Inlägg #15: Postat: 2002-01-14 02:23:00
Johan Pilflykt
Å familjen Pilflykts vägnar vill jag å det bestämdaste be om ursäkt för min pennas flinka udd, med vilken jag talte om den syster, som för er gått förlorad. Enbart konungen kan ställa detta till rätta.
Inlägg #16: Postat: 2002-01-14 02:28:00
Anders Hammar
Min hedrade broder!
Inte skall vi, som båda sett fienden i vitögat och skändat dess land i stridens hetta, tömma vår vänskap på dess ädla säd över ett verbalt överseende som detta. Nej, min broder, i sommar är det vi som tar en match i Båstad för att reda ut det hela.
Inlägg #17: Postat: 2002-01-14 02:36:00
Johan Pilflykt
Fanns det inte en Erik Hammar som tillsammans med min äldre bror Josef jobbade i Israel med en MI5-finansierad operation ämnad att sabotera den nykläckta kibbutzrörelsen i dess linda? Jag minns att far min brukade påtala att det var för rikets säkerhet av yttersta vikt att det unga konungadömet Israel inte vek ett tum för kommunisterna.
Inlägg #18: Postat: 2002-01-14 02:36:00
Johan Pilflykt
För denna ädla kamp är vad jag vet, både min bror och din ihågkomna av det brittiska underättelsetjänsten och den israeliska staten med dess urgamla traditioner av klasssamhälle och privilegiestyre
Inlägg #19: Postat: 2002-01-14 02:41:00
Anders Hammar
Erik, den gamle räven. Ja, hans minne lever sannerligen vidare i den besynnerliga värld som utgörs av Thames House och Riddarhuset. Jag vill minnas att han som en ung major tjänade Konungen mycket väl i Ådalen 1931.
Inlägg #20: Postat: 2002-01-14 02:48:00
Johan Pilflykt
Ja det var minsann uppfriskande att höra om din bror Eriks upptåg på trettiotalet - ett decennium vi minns som fyllt av glädje för en priviligerad elit, förevigt trogna konungen. Om man skall upp med tuppen så är det bäst att knyta sig medan tid finns. Skökan som lagar min frukost brukar inte snåla med salamin om du förstår vad jag menar. En god natt tillönskar jag dig, dyre Hammar!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...