Hundkött smakar mums!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-01-14 02:50:00
Anders Hammar
Ja du, Pilflykt!
Salami. Sannerligen, sannerligen.
Inlägg #22: Postat: 2002-01-14 08:15:00
Fredrik Jung Abbou
Mina Vänner!
Om vi för en stund överser med faktumer att ni båda, eller upphovsmannen har ett krossat näsben på ingående märker jag att jag börjar mjukna för er underbara arrogans och börjar trivas med er! Ni funkar lite som de små äckliga djuren som tvättar destörre djuren. Irriterande men nyttiga. Ni är rätt roliga. Jag hade just fått tag i IP nummer till datorn som du använder men får väl avvakta med att söka upp dig för detta börjar bli genialt bra dialog mellan Hammar och Pilflykt
Inlägg #23: Postat: 2002-01-14 10:41:00
milton
;.
Inlägg #24: Postat: 2002-01-14 15:10:00
Johan Pilflykt
Hammar! Har jag någonsin i det närmsta beskrivit hur min far lärde mig respektera äganderätten? Denna heligaste av principer som vårt kristna arv skolat oss i. Det begav sig då min syster Karin, sedermera gift Oxenstierna, innehade en avsevärd mängd ASDAM-aktier. Som osnuten pojk visste jag knappast skillnaden mellan arbetare och advokater, än mindre om blommor och bin. Det skulle senare visa sig att denna läxa var väl förtjänt...
Inlägg #25: Postat: 2002-01-14 15:12:00
Johan Pilflykt
och jag håller än idag benhårt på äganderätten som den ädlaste principen för ett samhälles författning, och enbart tattare och annat pack skulle anse annat.
Inlägg #26: Postat: 2002-01-14 15:24:00
Anders Hammar
Pilflykt!
Tänka sig att er syster trolovade sig till den där nyadlade slyngeln Oxenstierna. Det var för bövelen det värsta jag har hört.
Inlägg #27: Postat: 2002-01-14 15:28:00
Johan Pilflykt
Bror! Under min militära utbildning fanns det en otäck jävel vid namn Karl Frykholm, sedermera Ingenjör vid Kungliga Tekniska Högskolan. Det var en uppkomling och inte heller tror jag att fadern hans hade vett att vänta med att betäcka modern till efter vigseln, så jag tar mig friheten att kalla honom för en satans oäkting...
Inlägg #28: Postat: 2002-01-14 15:29:00
Johan Pilflykt
...Nu förhöll det sig så, att denne Frykholm var son till Gustav Adler Frykholm, den där råttan som försökte ställa sig in hos överklassen genom att sterilisera tattarna, f ö ett gud i behagligt projekt på min ära. Nå, så var det då ynglingen Karl, som vi under tilldelad permission bäddade säck åt och utförde en rad andra tarvligheter på. Detta först då vi försäkrat oss om att han ej var av börd, varken på sin mors sida eller på sin fars.
Inlägg #29: Postat: 2002-01-14 15:35:00
Anders Hammar
Jaha du, Pilflykt.
Detta måste betyda att vi tjänstgjorde samtidigt. Jag vill minnas att det var den samme Karl Frykholm som vi hängde i flaggstången då han förirrat sig upp till officersmässen. Han hittades faktiskt först en månad senare. Det var tider det.
Inlägg #30: Postat: 2002-01-14 16:35:00
Johan Pilflykt
Minsann, Hammar gamle gosse! Minns du kanske också majoren Henrik Gadd, en redig karl som illasinnade rykten sade stod till tjänst för de korpraler som hade behov av att lätta på trycket, om bror förstår vad jag menar... Själv sa jag alltid att kallskänkan, det är ett redigt fruntimmer! Och det står jag för än idag.
Inlägg #31: Postat: 2002-01-14 17:32:00
Anders Hammar
Pilflykt din gamle kanalj,
Jodå minsann, mången natt har man spenderat i Gaddens frikostiga barm. Det var tider det.
Inlägg #32: Postat: 2002-01-14 17:55:00
Johan Pilflykt
Jaså Hammar är tillika en tvestjärt, om uttrycket tillåts. Ja då kan jag passa på att berätta om min mormor Agda, trons försvarare och oerhört engagerad i rörelsen för rösträttsbegränsning för judar och låginkomsttagare. - "Se inte så skrämd ut, jag ska inte äta upp dig, pojkvasker" sa salig Agda, innan hon gav mig rejält med stryk för det hyss jag genomfört med den inramade bilden på påven, i föräldrahemmet.
Inlägg #33: Postat: 2002-01-14 18:37:00
Anders Hammar
Pilflykt!
Må Konungens makt beskydda oss från alla dessa typer som tager varandra på baken och ingår sk partnerskap. Agda var mig en riktigt fin kvinna, jag vill minnas hennes stora runda former som ofta lockade en till djävulskap in på småtimmarna. Det var tider det.
Inlägg #34: Postat: 2002-01-15 00:31:00
Johan Pilflykt
Dyre Kollega! Min farmors ändalykt var rena negerutrustningen, och om detta skall vi icke mera samtala! Låt mig istället påminna bror om hur fantastiskt fint det var i Indien under det kolonialstyre som britterna skötte så exemplariskt. Det var förbaske mig en dittills icke skådad otur som lät britterna släppa denna juvel till vildarna!
Inlägg #35: Postat: 2002-01-15 00:32:00
Johan Pilflykt
Farmor min gjorde även där en insats för de priviligerade men förgäves! Båstad ja, där herrar fortfarande är herrar och undersåtar är undersåtar, därom skall vår tvist lösas.
Inlägg #36: Postat: 2002-01-15 13:58:00
Anders Hammar
Ja du Pilflykt min gode broder, jag kommer aldrig att glömma den dagen i Delhi då jag och min värd blev serverade te av en livs levande maharadja. Jo, du förstår att den här lille livegne indiern faktiskt hade varit någon slags infödd "konung". Mycket besynnerligt att ett folk hade styrts av en indier. Nej, de små liven får tacka gud för britternas filantropiska fälttåg i de tigerfyllda djunglarna. Det var tider det.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...