Därför fungerar Sourze.se så dåligt

Den här tråden diskuterar artikeln Därför fungerar Sourze.se så dåligt.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-14 10:41:00
Stefan Holmqvist
Jag har mina cookies på och det funkar för mig men min burk är nog inget riktvärde hehe. Jag tror att de som sköter hela sajten är Wineasy och det bolaget hade jag att göra med under 95-97. Det är enda gången jag någonsin rejält skällt ut en annnan människa. Mycket kan ha hänt med de bolaget sedan JB sålde av en stor del men det behöver ju inte vara till det bättre.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-14 10:43:00
Marcus P
Nu tycker jag väl att frames är försvarbart. Det gör navigation och annat lättare. Och javascript eller liknande när man lämnar bidrag förstår jag. Men i övrigt håller jag med om att det finns mycket tekniskt trams på sajten. KISS-regeln vinner inte precis terräng i dagens webklimat. Å andra sidan har de flesta surfare javascript påslaget utan att ens veta om det. De flesta kör nån av de senare Exploiter-varianterna.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-14 12:02:00
prime
"Knapparna till vänster är just knappar och inte hyperlänkar,vilket innebär att man inte kan högerklicka på knapparna för att öppna ett nytt fönster. Detta kan vara en aning irriterande, och är ett typiskt exempel på när en överentusiastisk designer fått härja fritt." - fel, det går att högerklicka på vanliga knappar och öppna i nytt.. istället är programeringen sådan, klaga inte på designern.. klaga på programmeraren.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-14 12:21:00
Mikael Engdqhl
Å andra sidan är det bara konspirationsteoretiker, besserwissrar och hackerwannabees som stänger av cookies och javascript i sin browser. Och stylesheets? Varför i ela friden vill man stänga av det. Dock håller jag med om att det är extremt dumt att frejma sajten då man inte kan klippa ut länker och bokmärka intressanta artiklar lika lätt då... mycket dumt.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-14 13:30:00
sten
Jag har inga besvär med Sourze men nog är det mycket okynnesanvändning bara för att se sin text i tryck.Titlarna är laddade med könsordoch "sexiga" ord bara för att få någon att klicka. innehållet ibland ingenting
Inlägg #6: Postat: 2002-01-14 13:31:00
Daniel
Tillbaka till Gopher! Varför design? Jaaa!!! 8240-terminaler och paranoia, Bill Gates kommer och tar dig, cookiesarna kommer att äta upp din hårddisk!! O my, frames, att dom vågar!! Sådant modernt trams. Jag vill kunna titta på Sourze i VI!!
Inlägg #7: Postat: 2002-01-14 13:40:00
tobias
du har en hel del fel i den här artikeln anser jag, men jag ska försöka skriva en liknande artikel utan att försöka angripa dig för mycket ;
Inlägg #8: Postat: 2002-01-14 15:46:00
Stumpen
Ja helst ska allt fungera utmärkt i Pine och allra helst ska vi rida på hästar och skrota alla bilar och gå klädda i höftskynken och webben får för helvete aldrig någonsin utvecklas! Gå dra något gammalt över dig, bakåtsträvare.
Inlägg #9: Postat: 2002-01-14 17:01:00
Leenus
Konservatism. Varför ska webben vara vad den var 96? Varför inte använda gränssnittsteknik för att göra tilltalande och lättnavigerade sajter? useit.com är inte användarvänlighet, det är konservatism och bakåtsträvan.
Inlägg #10: Postat: 2002-01-14 17:22:00
oskolad
tycker du att det är roligt att använda ord som jag inte förstår...
Inlägg #11: Postat: 2002-01-14 19:12:00
Linus Lordh
Gud vilket jävla neggo du är. Nog för jag kan vara grinig, men du tar fan priset.
Inlägg #12: Postat: 2002-01-15 13:21:00
Kent Davidsson
Det här är det bästa jag läst av SS. Sakligt och initierat går han igenom ett antal problem som vore pissenkla att åtgärda. Jag sitter själv på en ganska snabb uppkoppling och ändå tar det 15-30 s att ladda ner en sourze-sida.
Inlägg #13: Postat: 2002-01-18 15:31:00
Samuel Sirén, till Leenus, forts 50 svar-tråden
Leenus, du skrev "", vilket blev en tag i detta Sources tydligen oerhört undermåliga kommentarforum, så sidan bröts av på mitten. Fniss. Nu skall jag testa om man göra en länk på samma sätt: LÄNKTEST. Hursomhelst, det som karakteriserar sökmotorernas spindlar är just att du inte kan veta hur de kommer att reagera på dina olika konstigheter.
Laddar...