Expressen sjunker allt lägre

Den här tråden diskuterar artikeln Expressen sjunker allt lägre.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-12 13:53:00
christer kyreus
Sant om Expressen; dom kör med billiga tricks för att sälja lösnummer.
Men ang politikers sk uppförande är frågan mera komplicerad. För välfärden i Sverige finasieras av skatter. Och skatter har att göra med sk skattemoral hos allmänheten. Och den skattemoralen påverkas både och - av hur landets ledare lever. Lever de som de lär? Sen tycker jag inte om klappjakten på Mona!
Inlägg #2: Postat: 2002-01-12 13:57:00
Stefan Whilde
Mycket bra och viktig artikel, Tobias! Mvh Whilde
Inlägg #3: Postat: 2002-01-12 14:33:00
Mikael Svensson
Ja, det är förstås hemskt att elaka murvlar på expressen faktiskt granskar om folkvalda politiker köper snask för skattebetalares pengar. Hur har dom mage att granska vänsterpolitiker dessutom? Då måste det ju bara vara politisk propaganda? Visst är Expressen låg, Precis som Aftonbladet och övriga blaskor...men kritiken mot Sahlin bör givetvis inte sopas under mattan bara för det.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-12 16:53:00
Daniel
Ja, usch, att de bara vågar. Kamrat Sahlin borde ju stå över varje misstanke.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-12 18:28:00
Per
Hur ska vi kunna lita på våra politiker som sitter och bestämmer att vi ska betala allehanda skatter om de inte själva betalar dessa skatter. Eller är det bara folket som ska stå för dessa kostnader, medans politikerna kan glida fram i en gräddfil och strunta i de lagar som gäller för oss övriga människor? .. Självklart är det en viktig nyhet när ministern som tycker att det är coolt att betala skatt inte själv betalar skatten.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-13 01:39:00
Marie
Håller med på ett sätt. Slarv med privatekonomi behöver absolut inte innebära slarv i jobbet. Jag tror ganska många har samma problem som Mona Sahlin, utan att vara det minsta ohederliga. Men- för en politiker gäller nog andra regler än för andra, det får inte finnas någon misstanke om att de försöker fuska.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-13 02:47:00
Anders
Expressen är knappast att betrakta som ett seriös nyhetsfömedium längre. För inte så länge sedan var ju löpsedlarna "Gudrun Schyman i erotisk film" eller liknande. Vilket inte var sant, men det sålde säkert bra.
Inlägg #8: Postat: 2002-01-13 02:48:00
Adde
Jag blir ärligt talat genuint glad när jag hör om Expressens sjunkande upplagor. De skriver ju ändå bara skit så de förtjänar inget annat.
Inlägg #9: Postat: 2002-01-13 14:50:00
Sten Andersson
Håller med. På alla arbetsplaser jag jobbat och det är många, har de funnits. Som alltid sitter i skiten ekonomiskt. Förskott, handlån. Men har ofta skött jobbet perfekt.Missade besiktningar bör tillåtas även av politiker. Bättre ta taxi eller regeringsbil?
Inlägg #10: Postat: 2002-01-13 18:49:00
Andy
du glömde Robinson-Robbans uttalande i veckan.. iofs bra att de belyser idioti men yngre killar kan fan se upp till den här kompletta idioten..
Laddar...