Alice i Punderlandet

Den här tråden diskuterar artikeln Alice i Punderlandet.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-11 16:01:00
christer kyreus
Hum, enkel liten fråga
i all välmening och utan ironi:
- Vilken författare eller skribent
har Du som förebild eller
inspirationskälla?
Inlägg #2: Postat: 2002-01-11 16:26:00
Fredrik Jung Abbou
Intressant skala jag fick vara med på. Låter den vara okommenterad men vill poängtera att jag knappt sett en enda person som uppfyller "a" ännu. Ngt vi alla borde bli starkare på. I ena andetaget fördömer du Siren för hans taskiga sätt att skriva ned folk och gå in med fulknep och nedvärdera andra. Som du själv sedan utsätter Siren för med små lustigheter och ordlekar.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-11 17:06:00
Kent Davidsson
Jag tror att detta är det bästa du skrivit. Att lipa om p-boten var nog det sämsta. Grattis.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-11 17:08:00
Kent Davidsson
...det skall f. ö. bli spännande att läsa SS:s kommentarer om detta :
Inlägg #5: Postat: 2002-01-11 19:35:00
tobias
intressant och tänkvärd artikel. och välskriven och bra språk som alltid. egentligen borde du inte berätta så här öppet om siréns brister, tänk om han skulle lyckas bli mer övertygande, det vore ju inte så bra ; fast å andra sidan, om han vill bli mer övertygande så faller nog de flesta av hans argumentationstekniker och ståndpunkter :-
Inlägg #6: Postat: 2002-01-12 01:50:00
Mikael Svensson
Trevligt att sorteras under en kategori utifrån ett exempel. Men visst står jag för det; då du ett antal gånger kommenterat mycket för kommenterandeds skull. När du uppenbarligen inte läst vad jag ibland skrivit, och lägger till saker som du menar jag måste "haft med", som jag även haft med...vilket du missat.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-12 01:52:00
Mikael Svensson
Forts. Du sysslar gärna själv med osaklig och onyanserade kommentarer. Vilket du givetvis får liknande svar på. Att kritisera hela frihandels-artikeln eftersom du anser att världsbanken som källa är meningslös, och sedan stanna vid det...är ju extremt infantilt. Då får du givetvis sådana svar. Den dagen du utvecklar kritiken och faktiskt argumenterar för den också, då skall jag svara ordentligt.
Inlägg #8: Postat: 2002-01-13 11:15:00
Anna Li
En reflektion; alla som angavs som exempel på din lista var män. Hur kommer det sig tror du?
Inlägg #9: Postat: 2002-01-14 09:45:00
Anders Svensson
Inget rätt och fel existerar.för det mesta finns det bara gråskalor och vår uppfattning av rätt och fel styrs av vår subjektiva värderingar. Men självklart anser jag att mina värderingar är riktigare än en nyliberals och på det sättet har jag naturligtvis mer rätt.
Inlägg #10: Postat: 2002-01-14 19:54:00
Samuel Sirén
Denna artikel hade jag missat. Du tycks hursomhelst vara lite i affekt för att jag påpekade hur du ägnar dig åt "names dropping". Än en gång, om du åberopar yttranden av historiker när det gäller någorlunda oomstridda historiska fakta är det inte "names dropping". Om du däremot åberopar en namnkunnig historiker när det gäller något annat än historiska fakta, är det uttryckligen fråga om "names dropping". Forts...
Laddar...