Inlägg #1: Postat: 2002-01-08 13:13:00
|
Michael Lundahl |
Med risk för att vara lite morbid... med jag tycker faktiskt att likdel som kokats ett tag... och sedan griljerats med en bladning av växtfrö-pasta och smulad stärkelse faktiskt är ganska gott. Om du vill äka "ekologiskt" kött, ät älgkött. Det djuret går åtminstone fritt till det en dag säger *PANG* och det faller dött ned innan det vet vad som hände. Dessutom är älgkött extremt bra ur allergisynpunkt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-08 13:39:00
|
Jonas |
Den vanliga veggo-retoriken. Suck. Likdelar etc etc. Veggisarna urholkar vårt språk med sina betydelseglidningar. Tur att de inte är så många.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-08 21:56:00
|
artless |
jag tycker det är rätt att väcka lite eftertanke
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-08 23:07:00
|
erik de vahl |
du utrycker det ganska bra. varför det är så motbjudande med döda muskler. Sen om det är rätt eller fel är en helt annan fråga. jag tycker man ska följa känslan i magen även om någon alltid kommer att hävda att vi är bortskämda och har distanerat oss från verkligheten. Det kanske vi har, men jag vill ändå inte äta LIKDELAR.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-11 23:15:00
|
Hugo Olsson |
"känslor måste uttryckas i ord som känns - som illustrerar känslan." Wow, vilken underbar formulering! Det vill jag också göra! Och här sitter jag och måste göra klart mitt projektarbete om koagulationsfaktor VIII...
|
|