Mums med muskeltrådar

Inlägg #1: Postat: 2002-01-08 13:13:00
Michael Lundahl
Med risk för att vara lite morbid... med jag tycker faktiskt att likdel som kokats ett tag... och sedan griljerats med en bladning av växtfrö-pasta och smulad stärkelse faktiskt är ganska gott. Om du vill äka "ekologiskt" kött, ät älgkött. Det djuret går åtminstone fritt till det en dag säger *PANG* och det faller dött ned innan det vet vad som hände. Dessutom är älgkött extremt bra ur allergisynpunkt.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-08 13:39:00
Jonas
Den vanliga veggo-retoriken. Suck. Likdelar etc etc. Veggisarna urholkar vårt språk med sina betydelseglidningar. Tur att de inte är så många.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-08 21:56:00
artless
jag tycker det är rätt att väcka lite eftertanke
Inlägg #4: Postat: 2002-01-08 23:07:00
erik de vahl
du utrycker det ganska bra. varför det är så motbjudande med döda muskler. Sen om det är rätt eller fel är en helt annan fråga. jag tycker man ska följa känslan i magen även om någon alltid kommer att hävda att vi är bortskämda och har distanerat oss från verkligheten. Det kanske vi har, men jag vill ändå inte äta LIKDELAR.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-11 23:15:00
Hugo Olsson
"känslor måste uttryckas i ord som känns - som illustrerar känslan." Wow, vilken underbar formulering! Det vill jag också göra! Och här sitter jag och måste göra klart mitt projektarbete om koagulationsfaktor VIII...
Laddar...