Starka kvinnor är ett hot

Den här tråden diskuterar artikeln Starka kvinnor är ett hot.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-14 13:56:00
Michael Korell
Nina Hartley... hm, var har jag hört det namnet förut? Namnet låter bekant från tiden i lumpen...
Inlägg #2: Postat: 2002-01-14 14:27:00
Fredrik Jung Abbou
Mkt intressant iaktagelse jag själv tänker på ibland. Tjejer är mkt avunsjukare på varanda än män och motarbetar samt snackar mer skit bakom ryggen på varandra än killar som antingen är kompisar eller slår varandra på käften. Detta grovdraget alltså. Har själv tjej som är civilingenjör så jag jag vet hur du har det ;-
Inlägg #3: Postat: 2002-01-14 15:16:00
Stefan Holmqvist
Det beror på vad du menar med styrka. En ensamstående trebarns mamma som tre gånger kläckt ut barn och sedan försörjer dom, älskar dom och uppfostrar dom är styrka för mig. Fascinationen av Elektra när hon poserar och försöker se farlig ut är avsaknaden av den.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-14 15:20:00
Anna Li
Jag märker att det du säger stämmer eftersom du hela tiden söker upp de "starka kvinnorna" och försöker komma i konfrontation med dem här på sourze gm t ex artiklar som denna.

Ingen har ju dock sagt ngt om just dig utan som vanligt är det generellt uttalandet avser. Du kanske är undantaget som bekräftar regeln?
Inlägg #5: Postat: 2002-01-14 16:07:00
Christian H
I grund och botten är du och jag väldigt överens, men du borde nog skippa dina associationer mot sexindustrin. Dels för att de är som en smäll på käften för feminster och lyfter fokus från det du vill diskutera och dels för att du gör det så ofta. Undrar om det är fler än jag som skulle säga porrförespråkare om jag skulle beskriva dig med ett ord.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-14 16:35:00
prime
Bra, stå på dig. And as always - I totaly agree.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-14 17:25:00
Marie S
Är din slutsats att den största orsaken till de orättvisor som finns idag är att kvinnor trycker ned varandra?
Inlägg #8: Postat: 2002-01-14 18:23:00
Jenny
Ni undrar "var är alla staka tjejer någonstans"???? Är det så, täner killar så?? Fy fan vad trist säger jag då...
Inlägg #9: Postat: 2002-01-14 21:29:00
Mark O
Hej Michael! Tar kvinnor i allmänhet "för sig" mindre än de borde pga att samhället inte uppmuntrar. från barnsben ?
Inlägg #10: Postat: 2002-01-20 10:52:00
helena
säga vad man vill om dig, michael, men du är mer intelligent än många på sourze eftersom du, till skillnad från de flesta, möter kritik konstruktivt och inte sysslar med orelevanta personhopp - inte ens nar du själv får såna. De flesta på sourze skulle behöva lära sig av dig. Skriv vidare och fortsätt att diskutera lika sansat.
Laddar...