Även Usama ser sig själv som snäll

Den här tråden diskuterar artikeln Även Usama ser sig själv som snäll.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-07 12:39:00
kommentatorn
Alltså: det finns inget rätt och fel. Det är I-världens fel att U-länderna är fattiga. Vanligt struntprat, med andra ord.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-07 18:43:00
ingemar
fel fel fel ... men också rätt ... för utan tvivel är man inte klok ...
Inlägg #3: Postat: 2002-01-07 19:58:00
sophia
Jag skulle vilja veta HUR du jobbar för att göra folk medvetna - för det är väl inte enbart genom att skriva meningslösa artiklar som denna? Ät du upp din efterrätt, gå sen ut och gör något SJÄLV.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-07 21:47:00
Anna Li
Du är verkligen negativ och ser allt i svart.
Det finns människor som mår bra av att göra goda saker som får andra att må bra - de är goda och tillför världen glädje.
Det finns människor som mår bra av att göra onda saker som får andra att må dåligt -de är onda och tillför sorg.

Försök inte få det till att det inte är någon skillnad - för den är klockren!
Inlägg #5: Postat: 2002-01-08 02:38:00
Hugo Olsson
Jag vill skriva "Men herregud ät, AMN, och njut av maten! De svältande i Etiopien blir inte gladare av att du lider!" Men jag vet att det inte fungerar, även om du rent intellektuellt fattar att det är så.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-08 03:53:00
Samir Saukko
tack för en bra artikel, tack.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-08 07:36:00
Christian Hasselberg
Jag är god utifrån mina egna definitioner. Vems gäller? Men naturligtvis misslyckas jag i bland men jag är aldrig avsiktligt ond. Jag anser mig ha bättre saker att göra än att nära ovänskap och övriga är jag snäll emot. Duär ute på bärtur i ditt resonemang, hur ska du kunna göra nåt positit med ett så nattsvart mörker?
Inlägg #8: Postat: 2002-01-09 11:46:00
Isa W.
Jag tvivlar på att alla människor tror att de gör världen bättre. Det räcker med att existera, det är en utmaning nog. Jag tycker ditt resonemang spricker lite när du hävdar dels att ingen kan vara god dels att alla ska försöka bli bättre. Varför bli bättre, bättre hur då? Godare? Om ingen människa enligt din definition är god kanske det är som det ska vara, och inget man måste göra något åt.
Inlägg #9: Postat: 2002-01-09 21:16:00
emine
bra artikel, anna! smicker smicker...
Laddar...