Rökning skall totalförbjudas

Den här tråden diskuterar artikeln Rökning skall totalförbjudas.
Inlägg #1: Postat: 2001-12-29 18:05:00
Kalle
Rubriken är medvetet? vilseledande: den antyder antingen a att rökning faktiskt ska totalförbjudas, eller b att du tycker att rökning borde totalförbjudas. Inget av detta stämmer ju, tack och lov. Men läsare lockar det säkert. För övrigt håller jag med dig.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-29 18:35:00
Fredrik Jung Abbou
En långtidsrökare kostar medborgare typ 10 ggr mer i sjukvård under en livstid då denne blir mkt mer sjuk o mkt dyrare att behandla pga alla dödliga eller rökrelaterade sjukdomar som orsakas av långtidsrökning. Detta påverkar ju andra indirekt. Skall de betala en del själva av detta tycker du? Ska de som inte röker få sämre vård för att de som röker dränerar sjukvården på resurser utifrån ett val de vet om är skadligt för dem och upphov till deras sjukdomar?
Inlägg #3: Postat: 2001-12-29 18:36:00
Fredrik Jung Abbou
Bör de ta ansvar för detta o betala ur egen ficka eller vad tycker du? OT. Jag e oxo rökare men ska fan fimpa snart tror jag!
Inlägg #4: Postat: 2001-12-29 23:17:00
Stefan Whilde
Givetvis ska rökning vara tillåtet. Jag tror inte vi bör stirra oss blinda på "bevisade" hälsorisker gällande tobak. Reaktionen på giftet är ytterst individuellt. Forskning visar även att nikotinet har en läkande effekt se sjukdomssymtom som ulcerös kolit, proktik, crohns osv. Allt handlar om självkännedom. Mvh Whilde
Inlägg #5: Postat: 2001-12-30 19:20:00
Somos
Bra skrivet. Det senaste förslaget om att förbjuda rökning på restauranger är sjukt. Ren kommunism. Men jag tycker rökare inte borde belasta det allmäna genom sitt extremt höga vårduttag. Sänk skatten på cigg och låt människor stå sitt kast och ta lite ansvar. Jag är trött på att ta ansvar för andra vuxna människor.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-01 21:34:00
Vivi-Ann
Förbud, förbud, Sverige är bra på att införa förbud.Totalförbjud alkoholen då också. Rökarna är utrotningshotade. Fortsätter man och röker hamnar man snart i Sibirien. Nää, någonting ska man väl ändå få bestämma själv.
Laddar...