Filmen Sagan om Ringen blev en besvikelse

Den här tråden diskuterar artikeln Filmen Sagan om Ringen blev en besvikelse.
Inlägg #1: Postat: 2001-12-27 10:59:00
Anders Linnard
Jag gjorde också kopplingen till Indiana Jones. Det som störde mig mest var däremot snyftscenerna med snyftstråkmusik. Att man sedan lyckas göra så mycket action av en så lågmäld bok var väl typiskt. Dessutom kände jag aldrig att man var där. I boken befinner man sig i Moria, man vandrar i kylan på berget, man känner skräcken. Det kändes mest skildrat, avbockat i filmen.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-27 12:06:00
Juanita Gina Zanetti
Jag förstår det.
Inlägg #3: Postat: 2001-12-27 14:59:00
florence
Det är ju väldigt ofta så ,om man läser boken före filmen...att man blir lite eller / mycket besviken på filmen.Fantasin har inga gränser som en film och budget osv har.
Har inte sett den än själv,suger lite till på karamellen.Ska läsa om böckerna igen...först .Har sett landskapet i trailers mm.....underbart !!!Dit längtar själen iaf...bor du där....????
ha en bra fortsättning hälsa Hobhålorna....
Inlägg #4: Postat: 2001-12-27 19:08:00
Jonas
Jag undrar bara en sak.

"plastdotter är samma sak som min sambos dotter", skriver du.

Innebär det alltså att plastkortet är din sambos kort? Då slipper du ju betala.
Inlägg #5: Postat: 2001-12-27 19:12:00
Jonas
Förlåt, jag ska vara allvarlig nu. När jag såg filmen blev jag väldigt imponerad över att allting, alla landskap och hus och allt, såg så gott som exakt ut som jag hade föreställt mig när jag läste böckerna. Orcherna och uruk-hai likaså. Och jag vet inte, men jag har aldrig sett något monster i någon annan film som ens liknade balrogen.
Inlägg #6: Postat: 2001-12-29 22:54:00
magnus
om du blev såååå besviken, hade du i så fall inte klippt bort hela filmens längd inte bara 15 min? fattar du inte att du säger emot dig själv. och vem fan förväxlar egentligen film med prosa???
Inlägg #7: Postat: 2001-12-30 02:36:00
Yog-Sothoth
JAG BLIR VANSINNIG!! Ja inte på dig utan på Sourze! 500tecken utan blanksteg finns ingen chans att man får plats för att bemöta vad du tyckte om filmen...nåväl kortfattat vad jag ville ha sagt..se om filmen den blir bättre då
Inlägg #8: Postat: 2001-12-30 12:17:00
Bertram
En bok är inte samma sak som en film. Punkt. När skall folk sluta jämföra? Knasigt.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-30 18:23:00
Tore Jarlo
En film kan nästan aldrig bli lika bra som en bok, men jag tycker Sagan om Ringen var ett otroligt bra försök! Modigt att våga göra en film när så många älskar boken. En sak jag störde mig på var alla "wannabes" som inte hade fattat att det finns två böcker till d.v.s. två filmer till som kommer senare, så när filmen var slut skrek flera "Vah???". Fast jag och mina polare bara garvade åt fjortisarna ;-
Inlägg #10: Postat: 2002-01-06 19:07:00
erik öhlen
filmen är inte boken.
Laddar...