|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-19 10:49:00
|
|
Carin |
Right on! Blev trött efter ett stycke av hans lillagummantext.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-19 11:40:00
|
|
Linda |
Nu har du sammanfattat allt det som behövde sägas om Michaels artikel, och jag är skitglad över att du har gjort det. Det fungerade inte att kommentera vid hans artikel, för han drog ju till med den där irrelevanta frågan "ska jag hålla med..". TACK Gisela. Fan vad bra att du skrev den här artikeln! En lättnad det är därför jag svär.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-19 12:31:00
|
|
Elin |
ställer mig i ledet och håller med dig Gisela. 100
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-19 13:17:00
|
|
Johan Y |
Jag fattar inte trots att jag läst kommentarerna till hans artikel vad ni blir upprörda för. Det enda han har sagt är att ni duger som ni är. Borde inte det vara positivt? Jag är övertygad att de flesta killar tycker som han. Vi tittar på tjejer och uppskattar dem även om det inte alls liknar de som syns i reklamen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-19 14:13:00
|
|
Viola |
Michael vill sannolikt väl. Han är bara för mycket tupp ännu. Han skulle inte skrivit i jagform. Kärnfrågan är - ligger det något i resonemanget att kvinnor cirklar för mycket kring frågan om skönhet? Om Michael godkänner eller inte är i sig ointressant. Trevligt att läsa din motreaktion i alla fall. Det finns så mycket kvinnokraft. Onödigt slösa den på fixeringen om skönhet. Egentligen är det ju rätt och slätt trevligt med män. Alltså - skippa tuppen och överlägsenheten - ni duger som män ändå.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-19 16:27:00
|
|
pUs |
Hahahah...."Här kommer en Man, som många andra män före honom, och utgår ifrån att hans åsikt är intressant. Att den spelar roll."
Visst, det är fult att tro att man har något att säga.. usch och fy på männen. Fram för kvotering av självkänsla och självförtroende. Samt fler sourze-skribenter som faktiskt korrekturläser sin verbaldiarré...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-19 18:01:00
|
|
Katarina |
Bra, klart och tydligt ! Sorgligt att det ska behöva sägas bara.År 2001.Förhoppningsvistroligen är ML mfl undantag.Beundransvärt tålamod du har, Gisela.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-19 18:14:00
|
|
Fredrik Jung Abbo |
Tror M blir lite vel slaktad han ville nog mest spetsa artikeln roligt. Jag ansag att han dock ville saga a sina o manga andra killars vegnar som tyckt om avgudat o elskat tjejer som inte gillar sig sjelva att ni e vackra o underbara. cant be that bad... att kalla honom oversittare for det e ju att missa hans hint lite. tror jag.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-19 20:17:00
|
|
Carola |
Gisela, jag läser din sista mening om och om igen. Den säger allt!!! God Jul!!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-19 21:35:00
|
|
karin |
du är tuffast som vanligt, gisela. än en gång håller jag med dig!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-12-20 01:35:00
|
|
Georgios |
Ett faktum är att folk faktiskt bryr sig om sitt utseende. Jag tror inte någon t ex. väljer kläder helt godtyckligt, även en punkare har ju en utstuderad stil. Ett annat faktum är att man inte är mån om sitt utseende för sin egen skull, vilket skulle vara ett absurt självbedrägeri att hävda. Det andra könet och kompisgänget är nog de främsta opinionsbildarna.
Sin egen skönhet är ju inget annat än ett socialt verktyg. Utan andra personer att attrahera på flera olika sätt så finns den ju inte.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-12-20 12:36:00
|
|
Michael Lundahl |
Till alla som kommenterat: Läs Marcus Prifits artikel och mina kommentarer till den. Dessa "säger allt" som det så populärt - men ack så felaktigt - heter i dessa sammanhang
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-01 12:48:00
|
|
en annan Elin |
anser också att lundahls artikel är självgod.när män kritiseras på detta sätt hävdar de bestämt att de inte är självgoda,för de förstår inte att de kanske har en sne syn på verklighetendvs att de i sina resonemang utgår helt ifrån sig själva.jag tycker att mäns åsikter är viktiga och det förstår jag också att du gör-trots att din text är mycket lätt att missförstå på det sättet.men the bottom line is:
|
| |