|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-17 09:24:00
|
|
Petter |
Varför rabblar vänstern ständigt upp saker efter just 1945? Varför anses bombningarna av Nazityskland legitima när inte Afganistan är det? Kamrat Sovjet som spökar?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-17 13:44:00
|
|
Bertram |
"...se den inte som absolut objektiv sanning" -Skulle inte tro det! Du får ursäkta men din slutkläm gjorde att jag skrattade högt. *garvar fortfarande* Ta det lite lugnt är du snäll.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-17 13:44:00
|
|
Bertram |
"...se den inte som absolut objektiv sanning" -Skulle inte tro det! Du får ursäkta men din slutkläm gjorde att jag skrattade högt. *garvar fortfarande* Ta det lite lugnt är du snäll.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-17 13:48:00
|
|
Stefan Holmqvist |
"erbjudit sig att försöka gripa och lämna ut bin Ladin till USA" Det där är lögn. Taliban regimens budskap har varierat alltfrån det du anger till "vi vet inte ens vem det är". Folkmord och terror har pågått länge i Afghanistan och majoriteten av de döda har vi att tacka Sovjet för. När de skedde höll VPK med juniorer käften och det fortsätter ni vackert med.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-17 17:56:00
|
|
Viola |
Du är lite pinsam. Lever du kvar på nivån med en enda syndabock? Världen är mer komplex än så. För övrigt ger USA mest bistånd av alla länder. Inga länder med vänsterregimer har utvecklats till goda och bra stater för sina medborgare. Kommunismen som politisk idé har dödat närmare 100 miljoner människor. Tex 65 milj i Kina och 20 milj i Sovjet. Läs Kommunismens svarta bok. Om du vågar avliva drömmen. Annars låter du dig luras.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-17 21:22:00
|
|
Flemens |
USA må ha gjort det ena och det andra, talibanerna må ha gjort det och lite till. Men du tror väl inte på fullt allvar att USA skulle börja granska sina illgärningar i och med att hela deras samhällsstruktur attackeras? Kanske några år efter att dom bombat tillräckligt många terrorister och anser sig ha blivit av med terroristhotet, men fram till dess får nog bin laden och company ta konsekvenserna forts
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-18 18:51:00
|
|
Hugo |
Har inte USA utvecklats en del på senare år? Visst, Nicaragua var förjävligt. Gulfkriget var inte heller så snyggt, kan man säga med tio års efterklokhet. Men jag tycker att USA avslutade Milosevics krigspolitik på ett anständigt sätt.
forts
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-18 18:54:00
|
|
Hugo |
Och har du tänkt på varför svälten hotade i Afganistan redan innan kriget? Du tror inte att det kan ha med Talibanernas regim att göra? Det är förresten en lögn att USA stängt gränserna mot internationell hjälp. Läget under vintern blir säkert värre än det skulle varit utan kriget men på sikt är jag inte så säker på att kriget är dåligt för Afganistan. Talibanerna verkade ovanligt envetet beslutna att hålla sitt land kvar i stenåldern.
Vi får väl se vad krigshövdingarna tar sig för.
|
| |