|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-16 11:46:00
|
|
Daniel Lundberg |
Inte så konstigt att du blev tystad. Försöker du uppvigla allmänheten mot alla muslimer? De extremister du mötte representerar inte hela islam. Dessutom kanske de inte var helt seriösa när de pratade med dig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-16 14:07:00
|
|
Ecka |
dåligt slut i artikeln. Det man bär med sig efteråt är att en muslim utan att blinka kan tänka sig döda sitt eget barn, om Gud vill det. Du bidrar bara till att försämra bilden av islam. om jag vore du skulle jag ändra artikeln eller ta bort från sourze illa kvickt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-16 14:27:00
|
|
Juanita Zanetti |
Jag undrar varför du blev tystad? Om du inte kommer upp med en andra del så är detta ett stort skämt. Vad är det du försöker säga? Att alla muslimer tycker och tänker som de? Visst din poäng i media är mycket relevant, att folk litar på DN och SvD är pinsamt och sen tycker de flesta att de får en andra handskälla genom att slå på CNN. Vad är det för folk?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-16 14:27:00
|
|
Juanita |
Svenskar måste lära sig att ifrågasätta media och de måste sluta läsa Exp och Aft i den stora utsrtäckning som de gör. Jag är halviraner och därför så kanske jag läser media på ett annat sätt, eller så är det mina akademiska studier som har lärt mig att: aldrig lita på media.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-16 14:32:00
|
|
Juanita Zanetti, Den är typen av amtörartiklar är |
Den är typen av amtörartiklar är farliga, det är just det här som är faran med Sourze. Att Sourze lät den här gå igenom är mycket märkligt. Får jag fråga dig vart du själv kommer ifrån och vilken religion som du tror på eller vilken religion som ditt efternamn är ifrån?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-16 15:42:00
|
|
Anders jonsson |
Efter att ha läst denna artikel; hatar jag islam ännu mer. Farligt farligt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-16 15:42:00
|
|
Charly |
Att säga att korsriddarnas tåg var ett dåligt exempel på en bra religion var inte så lyckat. Jag föraktar nästan alla religioner och mest de som har sitt ursprung i mellanöstern. Långt över hälften av världens krig har sitt ursprung ur dessa.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-16 16:36:00
|
|
Flemens |
Den här muslimens åsikt styrker ju antagandet att dom som är religösa inte kan tänka själva, utan låter verkligheten bli beskras av präster åt sig. Precis som han anklagar media att vara selektiv så är hans religon likadan som selektivt väljer vad anhängarna ska tycka. Han kan inte förstå att world trade c. anses av USA vara ett lika stort övergrepp på USA som han anser att USA gjort mot muslimer forts.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-17 12:28:00
|
|
Kajsa |
Underliga reaktioner på en bra artikel, tycker jag. Läskigt att vissa vill tysta folk med obekväma åsikter. Jag håller inte med om mycket i artikeln, men det är intressant att få veta hur andra tänker. Utan kunskap kan vi aldrig förstå varandra i denna hårda värld! Och att muslimer och araber i allmänhet behandlas illa i media är inget nytt, utan något som är värt att ta upp till ytan och granska.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-17 13:10:00
|
|
Anders |
Det läskigaste här tycker jag är alla som anser att denna artikel inte borde fått publiceras eftersom den är obekväm. Ska man bara få skriva politiskt korrekta artiklar om islam och muslimer eller? Det är väl klart att Islam har dåliga sidor, eller är det inte PK att säga så högt?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-12-17 13:47:00
|
|
tompan |
ÅÅÅÅH, BIN LAIN HETER INTE BIN LADEN! I SVERIGE UTTALAS HANS NAMN B I N L A D E N! UPPFATTAT!?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-12-17 22:03:00
|
|
Viola |
Förstår att du blev censurerad. Vad nytt har du skrivit - standardpropaganda för Islam. Du var inte ens kritisk. .att dö och döda för Islam, . den muslimskt troende väljer stå utanför samhället. Om Gud finns har han skapat människorna att leva i samhället. Något annat finns inte - vi är alla av samma ursprung. Att vara muslimskt troende är inte heligare än något annat. Bli människa mer kan ingen bli. Gud älskar alla. Prata om kärlek istället för död. Demokrati är att göra nästan till sin broder.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-12-18 18:24:00
|
|
Markus Hankins |
Artikeln är grov propaganda och inte balanserad för 5 öre.
Emanuel, du kan inte "intervjua" fanatiker och sedan trycka allt de säger för då är man inte journalist utan en lakej för deras åsikter och påtryckningar!!!
Tänk på att inte låta dina åsikter prägla journalistiken!!!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2001-12-20 13:33:00
|
|
jamiila |
Ni människor är ju hur ivriga som helst att lägga fram era åsikter. Men hur många av er kan I ärlighetens namn..Säga på stående fot att de Överhuvudtaget vet något om Islam..Annat än det som de tar del av genom ryktesvägen?????????
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2001-12-20 15:22:00
|
|
Mikael Pettersson |
en mkt bra artikel. Äcklet sprider sig i kroppen på mig när människor börjar ropa på förbud och censur när fakta och en verklig händelse återges. Och debatten om avsaknaden av journalistiken är också helt oförståelig. Är det inte meningen att Sourze ska vara just det, debattforum på gräsrotsnivå?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2001-12-20 18:37:00
|
|
navid modiri |
en bra artikel men jag ställer mig till dem som tycker att dess syfte automatiskt blir att propagera mot islam, den är ofullständig så vida den inte kompletteras med ännu en artikel. detta är ett måste emanuel, annars blir ditt jobb inte journalist utan politiker och det vill du väl inte *ler*
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2001-12-21 00:50:00
|
|
Malin |
Jag tycker att bara det faktum att över 740 personer har läst denna artikel, tyder på ett visst journalistiskt värde.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2001-12-21 16:26:00
|
|
undrar |
jag undrar hur denna artikel ska följas upp! hur?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-01-09 11:13:00
|
|
mikael |
Censur! Censur!!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-01-09 21:31:00
|
|
emine |
skönt att få läsa nåt annat än äckligt fjäsk för amerika. och att artikeln blev censurerad säger ju allt om medias objektivitet...
|
| |