Pro Logo

Den här tråden diskuterar artikeln Pro Logo.
Inlägg #1: Postat: 2001-12-15 12:57:00
kee
du har i och för sig rätt, men människor är så lata så det kommer bara stanna vid det, och arbetsförhållandena för barnen kommer inte förbättras, utan du har bara gett alla en ursäkt att fortsätta som de alltid har gjort.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-15 13:47:00
Charly
Jag anser att vi ska avskaffa skulden till tredje världen så får de bättre möjligheter att ta sig ur sin situation.
När det gäller reklam så har jag sett en del på amerikanska sit-coms etc och anser att det håller på att toka ur totalt. En rand med text som hela tiden säger vad de som spelar har på sig för kläder! Eller som när man köper en svindyr DVD film och sedan märker att de har finansierat den med 5 minuter reklam. Jag känner folk som arbetar med reklam.
Inlägg #3: Postat: 2001-12-15 15:57:00
Kajsa Kallio
Men om man är sju år gammal så ska man inte behöva välja att antingen jobba 16 timmar om dagen eller svälta ihjäl. Det är det som är fel. Men, visst har du rätt, man löser inga problem genom att stänga alla sweat-shops, tvärtom.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-15 19:10:00
Kent Davidsson
Det är intressant att DS som ofta hyllar marknadsekonomin för dess förtjänster nu hyllar förekomsten av märken, vilket är en sorts monopolbildning, försåvitt han inte tänker sig att vem som helst ska få sälja en dryck som heter coca cola.
Inlägg #5: Postat: 2001-12-16 14:33:00
PRO LOGO
www.muf.soder.as
Inlägg #6: Postat: 2001-12-17 13:02:00
SHQ
"ber nu som då till Nike för att prestera lite bättre" Hur kan du uttala dig om vad VI gör? Om du använder dig själv som refferens så är det inte konstigt att du lyckas vränga till det.
Laddar...