Håll käft Kvinna och fatta...

Den här tråden diskuterar artikeln Håll käft Kvinna och fatta....
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2004-10-30 18:22:00
elin
håller med om att kvinnor är för kritiska mot varandra och sig själva när det gäller utseende.MEN ÄRLIGT!hur fan kan du få kvinnors negativa kroppsbild till en förolämpning mot mannen??för det är ju verkligen den bilden du målar upp."Vem ända in i rödaste helvete är Du att tro att Du vet vad jag tycker är attraktivt?" låt mig göra någonting mycket klart: vi kvinnor är mycket mer än många killar - och du i detta fallet - teoritiserar er fram till.
Inlägg #42: Postat: 2004-10-30 18:23:00
elin
håller med om att kvinnor är för kritiska mot varandra och sig själva när det gäller utseende.MEN ÄRLIGT!hur fan kan du få kvinnors negativa kroppsbild till en förolämpning mot mannen??för det är ju verkligen den bilden du målar upp."Vem ända in i rödaste helvete är Du att tro att Du vet vad jag tycker är attraktivt?" låt mig göra någonting mycket klart: vi kvinnor är mycket mer än många killar - och du i detta fallet - teoritiserar er fram till.
Inlägg #43: Postat: 2004-10-31 11:09:00
johanna svensson
jag tycker att jag är skitsnygg, jag vägrar att tro på de feminister som talar om för mig att jag ska tycka att jag är ful när jag ser nya H&M reklamen.
Inlägg #44: Postat: 2004-10-31 16:50:00
Lina
Det här var nog den dummaste artikel jag nånsin har läst. Du fattar inte kopplingen mellan lågt självförtroende och slitz och veckorevyn?
Inlägg #45: Postat: 2004-10-31 20:47:00
...
Hur kan denna vara Hetast just nu?
Inlägg #46: Postat: 2004-11-01 05:37:00
Francis Ezeu
Ni fattar ju nada ni som gnäller.

Han säger ju att skönheten sitter i betraktarens öga. Att ni skall kasta bort idealen såsom det dikteras av diverse damtidningar, reklam etc. Var nöjda med er själva. Att ni skall kasta bort siliconet .. at ni är snygga. Som sagt, håll käft om ni inte kan ta komplimanger.
Inlägg #47: Postat: 2004-11-01 09:34:00
Alf Carlsson
Spermierna simmar som satan och kämpar om att komma först, ägget släpper in och stänger sedan. Så fungerar själva valet. Att göra sig stark, vacker, rik etc. har som yttersta funktion att öka urvalet. "Kvinnan" är inte med automatik vacker, samt underskatta inte dofternas betydelse för vår välvilja att se skönhet.
Inlägg #48: Postat: 2004-11-01 17:09:00
Ola
Du är ju totalt dum i huvet. Du säger att du hört hur kvinnor påverkas av mäns kvinnobild. Men att "höra" och verkligen "lyssna" är två mycket skilda saker. Har du någonsin pratat med en kvinna? Du verkar tro att kvinnans självförtroende enbart bygger på vad män blir kåta av... eller snarare vad som får det att "spritta i brallorna" på Dig, vad som gör henne snygg och sexig. Vad säger du om kvinnor som tycker att de ÄR vackra och sexiga då? Är även de "SÄMST på att bedöma sin egen skönhet".
Inlägg #49: Postat: 2004-11-01 18:46:00
Chris.X
Klockrent! Jo, det är såå otroligt ofta som man hört av många kvinnor som "minsann vet var män vill ha". Jag kan ta ett exempel bara för att nämna något. Jag pratar med en tjej angående just skönhetsideal o.s.v. Helt plötsligt säger hon "Jo, det är juh så att ni män vill ha smala tjejer med stora bröst. Men ni växer väl till er..."
Inlägg #50: Postat: 2004-11-01 19:26:00
Tommy :
Hej Michael,

Jag vill bara säga att jag skrattar när jag läser. Den där vreden som genomsyrar texten gör att jag blir nyfiken på vad som hänt i ditt liv i anknyning till detta? Texten är som toppen av ett isberg. Den väcker en nyfikenhet :.

Rock On

/Tommy
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...