Jag tänker aldrig jobba

Den här tråden diskuterar artikeln Jag tänker aldrig jobba.
Inlägg #1: Postat: 2001-12-07 13:52:00
peter, 28 år och ganska glad
Skit i att jobba då! Men sen går du på stan och får se den där röda tröjan som skulle göra dig till en drottning, den där hockeyhjälmen som skulle sitta som gjutet, den där dammsugaren som städar lägenheten på 3 väldigt korta minuter och då inser du att du behöver pengar. Kanske. Eller så skiter du i allt.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-07 13:52:00
Anna
Då får du aldrig uppleva känslan av tillfredställelse när du åstadkommer något viktigt som tillför substans och mening till både ditt och andras liv. Anna
Inlägg #3: Postat: 2001-12-07 14:05:00
Christian H
Fullt gångbart resonemang, men det vet du ju att vi småstadsbor kan hacka sönder med en gång :- Flytta tillbaka till Flen och skaffa dig ett jobb du tycker om! Tadaaaa! Ingen betongförort och dagarna är inte hälften så tråkiga som de var i skolan.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-07 14:31:00
Lena
Äntligen någon som har hajat! Tack för din artikel. Nu vet jag att jag inte är ensam. Som sambo till en arbetsnarkoman blir det svårt att känna att man gör något nyttigt genom att sova till kl 12 och surfa resten av dagen. Pluggar gör jag ibland, men det är högskola så inga föreläsningar är obligatoriska. Heja dig!
Inlägg #5: Postat: 2001-12-07 15:28:00
Marys
Jag blir lite arg, faktiskt. jag sliter för att kunna andas, leva och käka makaroner, precis som du. Jag jobbar varje helg med att vara trevlig mot folk. Det finns liksom inget annat alternativ. Vad vill du göra med dig liv då? Må dåligt och tycka synd om dig själv?
Inlägg #6: Postat: 2001-12-07 15:43:00
Juanita Zanetti
Vi är alla lika smart, vi 70:talister.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-07 19:49:00
Arvid Jurjaks
Så du är också alergisk mot kneg? Där ser man...
Inlägg #8: Postat: 2001-12-07 21:07:00
magnus
Hur orkade du skriva ihop det där du som är så lat och befriad från alla typer av begåvningar? Det är för övrigt inte, som du påstår, obligatoriskt att jobba, det är kan du tänka dig faktiskt frivilligt.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-11 04:46:00
David
Alltid lika roligt att se när någon lyckas "snylta på staten". Och vem är "staten"? Du själv, plus några miljoner till. Snyltat på sig själv, inte illa ...
/D
Inlägg #10: Postat: 2001-12-11 09:59:00
Nina Jandotter
Så ung och så insiktsfull... Men har du tänkt på att det faktiskt finns roliga jobb också? Jag kan inte tänka mig att jobba med något annat än det som jag tycker är kul och meningsfullt. Finns inte jobbet så får man "skapa sig ett". Ha det gott och fortsätt i din anda så kommer du säkert att lyckas i livet. kram Nina Jansdotter
Inlägg #11: Postat: 2001-12-11 22:22:00
Henrik Hermansson
Bra artikel. Jag undrar vad det är som driver folk att arbeta trots att de vantrivs med det. Det verkar vara någon sorts medeltida asketism uppblandad med 1800-talsarbetarmoral. Folk är drängar och pigor men intalar sig själva att de är fria.
Inlägg #12: Postat: 2001-12-12 00:40:00
gisela
bara du inte snyltar på andra, ovilliga dvs våra skattepengar så är det väl upp till dig. i praktiken är det ju det iaf, även om man snyltar, fast det tycker då jag är förkastligt, inte för att du är skyldig någon annan att jobba, men för att ingen annan är skyldig att jobba ihop pengar åt dig heller. du kanske kan gifta dig med nån rik?
Inlägg #13: Postat: 2001-12-12 14:16:00
SHQ
"ohyggliga fasor i andra länder, eller bara två stationer från mig. "......DÄR kopplade mitt undermedvetna ur läscentrat och jag slutade läsa din artikel. Jag vet inte varför. Den är säkert bra.
Inlägg #14: Postat: 2001-12-13 12:55:00
Adriana
Jag skulle garna vilja se dig mitt i natten, utanfor en stangd dorr vid akutmottagningen eftersom lakarna ar hemma i sina sangar, vanta flera veckor pa ditt socialt bidrag eftersom personal jobbar deltid, ga i stallet for att aka buss till skolan osv. Manga jobb ar till for att underlatta ditt och andras liv men du tankte inte sa langt! Andra skulle kalla dig en parasit men jag ar bara glad att inte alla tanker som du gor.
Inlägg #15: Postat: 2001-12-14 22:32:00
seven
Du får hoppas på Lotto då när du så småningom vill att dina barn ska ha råd med skridskor och skolresor.....
Inlägg #16: Postat: 2001-12-15 23:51:00
Karl
hon jobbar men säger det inte för det passar inte in just i den artikeln men alla vill och hon med-göra meningsfulla saker som ger tillfredställelse-jobb kan man väl kalla det att slita med gratiskrönikor
Inlägg #17: Postat: 2001-12-20 00:42:00
calle
jag tror att du är en liten,mycket liten människa som lever i en värld som bara korkade 08:or gör Jag har arbetat 17 av mitt 33 åriga liv och vet vad det innebär att både vara fattig och rik
Inlägg #18: Postat: 2001-12-20 00:42:00
calle del 2
Jag vet av erfarenhet att mycket lilla du kommer att få kanske med musen få ett rikt liv men du kommer att förstå en dag när du sitter på avgiftningskliniken på karolinska att när jag skrev just den artikeln skulle jag ha TÄNKT mig för och inte gapat om att JAG VILL INTE JOBBA...Du mycket lilla flicka det är mina pengar som du sitter där och får alldeles gratis!
Laddar...