Lyssna på tjejer som mår dåligt

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2001-12-05 12:32:00
Michael Lundahl
Anna: Och där kom den... nödbromsen... reservtanken... sista utvägen: Känslomässig utpressning. Hur ofta har jag inte hört det. "Men tänk om det var DIN dotter va?!" och så förväntar de sig att man ska få dåligt samvete och omedelbart böja sig. Sorry Anna... men du får allt komma med något bättre än att försöka TVINGA mig att tycka som du genom att hålla min eventuella framtid dotter som gisslan. Räknar du med att jag ska ta dig på allvar när du sysslar med sådana dumheter?
Inlägg #22: Postat: 2001-12-05 12:50:00
Panna
Ren och skär hjärntvätt är vad dom flesta tjejer utsätt för idag. Majoriteten av mina väninnor lider stort av medias eviga haussande av den ideala kvinokroppen. Vackra tjejer som inte har en enda anledning att känna ångest. H&M:s reklam är bara en bråkdel av all påverkan som spammar oss och får mig och många andra må dåligt. Är det så svårt att förstå det eller?
Inlägg #23: Postat: 2001-12-05 12:59:00
Michael Lundahl
Panna: Länk: sourze.se Varsågod... läs... och få lite perspektiv och nya vinklar. Är det så svårt att förstå att det finns lite mer att säga om det hela än bara "JagMårDåligtJagMårDåligtJagMårDåligt"?
Inlägg #24: Postat: 2001-12-05 12:59:00
Michael Lundahl
forts Jag - och många med med - hörde och accepterade för flera år sedan att det finns de som mår dåligt och har sedan dess försökt komma vidare i frågan. Men från folk som dig kommer bara "JagMårDåligt" som från en repig skiva. Enough! Kan vi utveckla det hela lite bortom självömkan och vandalism nu tack?!
Inlägg #25: Postat: 2001-12-05 14:15:00
Panna
självömkan? Pah! Försöker så gott jag kan att vara nöjd med min kropp i ett samhälle där strävan efter perfektionism är total. Vissa lyckorusiga tillfällen kan jag känna mig jävligt nöjd. Fan, jag är ju snygg! ..Tills jag slår på MTV, går förbi en relamaffisch eller vafan det nu kan va. Poff! självförtroendet hoppar upp och slår mig på käften istället. Detta är faktum för fler än mig.
Inlägg #26: Postat: 2001-12-05 14:17:00
Panna
MEN, för att komma vidare från detta tuggade tjat då.. Jag ser en lösning på problemet, och det är helt enkelt att bojkotta allt som sänder ut ångestframkallande signaler. Det svåra i detta är dock att det inte lämnar kvar så många alternativ för mig. Ska det betyda att jag måste slänga ut teven och isolera mig i mitt hem för att inte få några jobbiga intryck? Nej, då är jag hellre en jobbig och arg feminist som går ut och sprayar över H&M affischer. Det är det konstruktivaste jag kan komma på.
Inlägg #27: Postat: 2001-12-05 14:35:00
Anna
Försöker inte tvinga dig till nånting hoppas bara att du en dag ska förstå för som det är nu är det ju helt lönlöst. Och exemplet jag tog hoppas jag är en sån sak som skulle få dig att vakna. Fast det känns rätt tveksamt.
Inlägg #28: Postat: 2001-12-05 15:13:00
Michael Lundahl
Panna: Om vandalism är det mest konstruktiva du kan komma på, vad sägs då om att du tar paus ett tag, stoppar huvudet i en hink is och låter andra som har lite fräschare och kanske effektivare idéer försöka ett tag? Tydligt är ju att du har kört fast... du skriker, gapar och målar affischer... och du kommer ingenstans. Är det inte dags att i det läget söka nya angreppspunkter och lite annorlunda synvinklar på det hela? Ta ett steg tillbaks och tänk över situationen.
Inlägg #29: Postat: 2001-12-05 15:18:00
Michael Lundahl
Anna: Vakna till vad? Till ditt sätt att se på saker... som givetvis är det enda rätta? Den Enda Sanningen given till dig av Gud själv? Ja det är LÖNLÖST för dig att försöka konvertera mig till din religion eftersom du inte kommer med något hållbart skäl till varför jag ska göra det. Och spekulation om framtiden och personer du inte ens känner räknar jag INTE som ett hållbart skäl. Tough shit tjejen. Dock är du välkommen åter när du har något nytt att komma med.
Inlägg #30: Postat: 2001-12-05 16:28:00
Panna
Kört fast har väl alla här gjort skulle jag vilja säga. Inte minst herren på täppan här som vägrar se saker ur kvinnornas synvinkel för en halv sekund. Har du något konstruktivt förslag själv att komma med? -Smärta och ångest är förresten bra. Det är ett tecken på att det är något som är Fruktansvärt Fel.
Inlägg #31: Postat: 2001-12-05 18:05:00
Bertram
Vilket liv det var här! Eftersom det är det skulle jag vilja ställa en fråga till er alla. Hur orkar ni engagera er i hur H&Ms modeller ser ut? Skit i det! Bara för att det sitter en affisch med en halvnaken tjej överallt behöver inte det betyda att ALLA tjejer skall se ut så. Mycket av den här utseendefixeringen finns nog bara i er själva.
Inlägg #32: Postat: 2001-12-05 19:20:00
Panna
Det är inte så lätt att bara skita i det! Eftersom det är i så stor skala man blir påverkad är det svårt att bara stänga av och bortse från det. Motvilligt indoktrineras flickor från ung ålder att de ska va smala, söta och väluppfostrade. We have a problem. Det går inte att stoppa huvudet i sanden och inte låssas om. Inse.
Inlägg #33: Postat: 2001-12-06 11:05:00
Bertram
Jag inser att problemet existerar, förstår bara inte hur det uppkommer i så stor skala. Varför tror du att alla killar vill ha en tjej som ser ut som Bridget Fonda? Bara för att ett klädföretag tycker att hon är bra på att visa underkläder? Det är det jag inte fattar, hänger liksom inte ihop i mitt huvud.
Inlägg #34: Postat: 2001-12-06 11:59:00
Pannan
Sedan jag var liten så har jag lärt mig att smala människor belönas med diverse saker som Kärlek, Status och Respekt. Om man inte är smal så får man minsann kämpa för dessa saker. Så uppfostras man tydligen. Klart det kryllar av undantag och det är ju skönt. Men budskapet går in lik förbannat. Och nu är det hysteriskt mycket smal- och träningsnojja här i världen.
Inlägg #35: Postat: 2001-12-06 12:17:00
skitenödig
Pannan: Det är tur att det är mycket smal- och träningsnojja här i värden nu. För annars hade det bara bestått av bittra och avundsjuka kvinnor som du.
Inlägg #36: Postat: 2001-12-06 13:32:00
Bertram
Pannan, du måste haft taskiga "lärare". Slälv har jag klarat mig bra. Nu är jag iofs inte tjej, men ändå. Stiliga män på affischer, med rutmagar och liknande rör mig inte i ryggen.
Inlägg #37: Postat: 2001-12-06 14:50:00
Michael Lundahl
Panna: Kan du svara på frågan?! Om det nu är så att det mest kontruktiva du kommer på är vandalism... är det inte då dags att fundera på vad fan du sysslar med? Är det inte då dags att hitta NYA infallsvinklar? Eller tänker du fortsätta köra huvudet i väggen tills du brutit nacken eller? Om du håller med om att nya vinklar behövs, varför VÄGRAR du lyssna på de som har lite andra vinklar på det hela?
Inlägg #38: Postat: 2001-12-06 15:08:00
Panna
bertram.. PRECIS. Nu är ju inte du tjej, därav? oförmågan att förstå hur jobbigt det är för oss att se halvnakna brudar överallt. Lämna våra kroppar ifred!
Inlägg #39: Postat: 2001-12-06 15:13:00
Panna
Nu är det inte så att jag bokstavligt talat går ut och sprayar affischer, men jag förstår dom som gör det. Ja, vad kan man göra för att värja sig mot detta hjärntvättande? Ska bli spännande att få några "konstruktiva" förslag från de visa männen. Amen.
Inlägg #40: Postat: 2001-12-06 15:23:00
JannaQ
Det verkar som om killarna här tycker att det bara är att "skita i" budskapen som sänds ut. Hur kan man skita i något som slår emot en vart man än vänder sig i samhället?! Det finns därute och det går inte att blunda för det. Det är kvinnornas kroppar som exponeras i tid och otid, männen drabbas inte alls lika hårt.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...