Lyssna på tjejer som mår dåligt

Den här tråden diskuterar artikeln Lyssna på tjejer som mår dåligt.
Inlägg #1: Postat: 2001-12-04 15:40:00
Carro
mycket bra och sakligt, får se om det är några som förstår lite mer den här gången...
Inlägg #2: Postat: 2001-12-04 15:44:00
Marita
Anna Holmqvist från Hofors?
Inlägg #3: Postat: 2001-12-04 15:51:00
Michael Lundahl
Anna, vi lyssnar. Vi vet att det finns många tjejer som mår dåligt av diverse saker. Och vi tycker givetvis inte att någon skall behöva gå omkring och må kass. MEN... detta betyder inte för den sakens skull att jag ger dig monopol på vad jag ska tycka eller göra. Jag kan erkänna att du mår dåligt av en H&M-affisch och ÄNDÅ tycka det är dumt av dig eller någon annan att riva ned den eller måla över der. Men lyssnar... det gör vi. Tro inget annat. Lyssnar du?
Inlägg #4: Postat: 2001-12-04 15:54:00
Christian Hasselberg
Du får ju bli hur arg vill väl. Däremot antar jag att du aldrig skämtar om förkylda män osv. Eftersom kvinnor har rätt att klaga/gnälla så har väl män det också utan att bli förlöjligade... Fakta är väl att en man som gnäller är inget mer än en gnällgubbe men tjejer som klagar och står i ska tydligen särbehandlas. Det är en jättesvår fråga...
Inlägg #5: Postat: 2001-12-04 16:25:00
Kalle
Har väl inte med saken att göra men varför måste modeller som ser klart hälsosamma ut kallas anorktiska och sjukliga?
Inlägg #6: Postat: 2001-12-04 17:42:00
Dennis
Bra artikel.

Tjejer som står på sig och vet vad dom vill samt reagerar som du gör är så satans sexigt tycker i alla fall jag. Inget TRAMS brukar jag säga, stå på dig, tål inte all skit som finns där ute.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-04 18:10:00
nihilisten
Inse att det stora flertalet män är rekorderligt trötta på porrsnack o ideal,hur en kvinna ska se ut.
Det är yngre män med pöbelmentalitet som står för de låga värderingarna.
Finns ingen anledning att ta dom på allvar.De mognar med tiden.....inte alla men de flesta.
Inlägg #8: Postat: 2001-12-04 19:33:00
Mikael Svensson
Det är klart att man förstår att du mår dåligt. Det är det väl ingen som ifrågasätter. Men däremot har det krafitgt ifrågasatts varför tjejer som du tex. mår dåligt. Jag tror inte du mår dåligt eftersom du ser hm-affischerna etc. Det är snarare en mental, mer djup orsak; som däremot kan visa sig då du ser dessa affiscer. Lösningen ligger således inte i att riva ner affischer, utan att få hjälp med mental träning.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-04 23:03:00
skitenödig
Alla ni som ogillar H&M´s kampanj kan ju bojkotta att gå handla på H&M då. Sedan när årsredovisningen kommer i början på nästa år så kan ni se om försäljningen på damunderkläder sjönk. Sjunker den tillräckligt så byter de nog kampanj tills nästa år. På detta sätt kan ni ju påverka om ni är tillräckligt många. Men jag tror inte ni är så många, utan snarare bara otroligt missnöjda med er enga självbild.
Inlägg #10: Postat: 2001-12-05 00:28:00
Kent Davidsson
Utan att förringa ätstörningar som problem så måste rökning vara ett tusenfalt större problem, som förtjänar att tas upp här.
Inlägg #11: Postat: 2001-12-05 09:04:00
Bertram
"Den enkla förklaringen... ..respektera!" -Javisst! Vill gärna veta varför det känns så hemskt i alla fall. Av ren nyfikenhet.
Laddar...