NYÅRSBÖN

Inlägg #1: Postat: 2012-12-26 12:18:00
Jan Brunnegård
Gud försök att göra mig lite klokare än förra året, även lite tålmodigare skulle vara bra.

Gud du behöver inte förlåta så värst många av mina synder, men mina försummelser är många.

Polerna smälter men i Herrljunga blir det kallare för varje år. Herre, giv mig visdom att förstå.

Jag älskar cirka 200 böcker som jag inte vet var jag ska göra av. Kan du ta hand om dem? Jag vill inte elda upp mitt andliga arv.

Efter flera års kaos på grund av usel hälsa - så har jag mera ordning nu. Tack ska Du och fogden ha för hjälpen.

Jag har med god marginal överlevt tre, fyra proppar. Hur länge menar du att jag ska leva? Ska jag göra något extra viktigt innan klockorna klämtar för mig?

Även jag har haft "skitår" hälsomässigt. Men december blev riktigt hälsosam. Även bra blodvärden.

Tack o Gud för många spännande och kärleksfulla vänner. Ge oss kraft och möjlighet att sprida värme och kärlek till alla vi möter.

Hälsa så gott till din son Jesus Kristus och till den Helige Ande! De hör av sig ibland men kanske lite för sällan. Men de svarar alltid då jag hör av mig.

Tack o Gud för vad som varit, tack för stunden som nu är.
Inlägg #2: Postat: 2012-12-27 04:05:00
Bizon
Bäste Brunne

Du har varit kreativ ser jag, men du riktar din skaparmöda åt fel håll - det är inte jag som kan göra dej klokare det kan bara du själv intill en viss gräns - så även med tålamodet som även det kommer med åren och bristande ork.

Storsint av dej att du menar mej inte behöva förlåta så många av dina synder - nej, nej, det är klart, men i vidaste mening är det något du inte bör försumma själv.

Att sedan polerna smälter och det mesta är upp och ner inte är så mycket att ägna nån visdom åt, betrakta det liksom allt som en pendling mellan ytterligheter - bättre än så lyckades jag aldrig - eller snarare var aldrig min intention.

Det är alltid vanskligt med kärlek till materiella ting - men dina älskade böcker kan du ju alltid ta med i din grav - dock bättre att släppa dom fria på villande hav - ditt andliga arv ska du sedan lära att simma - ett sätt att slippa tanken på att arvet ska brinna.

Din ordning ska du dock inte tacka mej för - då det gäller materiella ting så får nog fogden ta åt sej hela den äran.

Nej Brunne - innan klockorna klämtar för dej ska du inte göra något mer extra viktigt än vad du skulle ha gjort under ditt tidigare liv - försök bara minska klyftan mellan den du är och den du skulle vilja vara - de som lyckats med detta på ett tidigt stadium i livet brukar leva friskare och längre.

Det är inte mej utan dina vänner du ska tacka för deras kärlek - möjligheten att sprida värme och kärlek till alla ni möter är det bara döden som kan hindra, men ända till den stunden gäller att ju mer ni ger ju mer blir givet - längre än så bör inte någons kärleksambitioner sträcka sej då det är så långt det går.

Även här ska du vara försiktig - att skicka hälsningar till ditten och datten torde vara något du inte borde överlåta på andra - tycker du att någon hör av sej för sällan så föregå med gott exempel.

Även dessa tack kan vi bespara oss - mycket av det som varit skulle om jag kunde aldrig fått bli till. Samma sak med stunden som nu är som inget annat kan än vara fortsättningen på det förgångna.

Tacka kan i dock båda att tillvaron inte ännu är värre än den är - ett faktum som inte gäller alla och kan växla snabbare än de som önskar önska kan.

Undertecknat Gud/genom Bizo
Inlägg #3: Postat: 2012-12-27 08:30:00
X-man
X-man Det är väl snart dags med några nyårslöften och den här gången blir mina lite personliga för vissa personer. Jag önskar att Jan Olsson kommer till en sund insikt att förstå sitt eget bästa och lägger band på sig och inte häver ur sig saker och ting mot bättre vetande. Jag önskar att Jan Brunnegård finner sin Jesus så att han inte behöver känna sig sviken och övergiven. När det gäller Jocke så kan man ingenting hellre önska honom än att han får bli kvinnors talesman, alltså kvinnorna vänder sig till honom med sina problem. Leif Erlingsson kan man bara önska att han får gehör för sina tirader om ett bättre tänkande. Och jag själv har bara en önskan att Sourze går mot en ny vår och accepterar inte folk som inte har något att komma med, mer än skäll och gnäll på skribenter som inte står upp för tvångsstyrd PK politik!
Inlägg #4: Postat: 2012-12-27 10:26:00
Bizon
Xman - det var kloka och ur ditt perspektiv påfallande osjälviska och tänkvärda önskningar.

Själv önskar jag för oss alla att vi - mänskligheten snarast möjligt genomgår det av många länge längtade evolutionära steget till att bli det kärlekens och ljusets folk alltför få tror är möjligt.
Inlägg #5: Postat: 2012-12-27 10:38:00
Jan Brunnegård
Jag tycker mig finna en vänlig grundton i dessa kommentarer....tack så länge.
Inlägg #6: Postat: 2012-12-27 10:47:00
Bizon
Jan - lita till din inre röst/ Gud
Inlägg #7: Postat: 2012-12-27 10:58:00
X-man
¤4/Bizon vad tror du om ett positivt tänkande? Jag tror det är något fantastiskt bra att vara positiv av naturen, men hur ska man få bukt med det rådande negativa samhället? Kunde inte politiker börja intressera sig även för svenska folket och ge oss uppmuntran och inte bara en massa skäll som potentiella rasister" och detta larv, kalla dem inte för negrer eller svartskallar för de kan bli sårade, usch, säg inte negerboll o.s.v. för deras status växer och de blir ännu mer kriminella i sina gängslagsmål bland de 45 befintliga gängen som gör livet surt för dem och inte bara för att vi svenskar nämner ordet negerboll och liknande traditionella ord sedan urminnes tider.
Inlägg #8: Postat: 2012-12-27 12:36:00
X-man
Jan B och O ni båda är hängivna er tro du försker vara en god kristen och Jan O försöker bevisa att det inte finns några goda kristna och vi får se Jan O som ledaren för att vilja avkristna mänskligheten, han har startat bra måste jag säga, när han vill ha in mig på denna förintelsevägen, men jag går emot honom, just för att han inte kan visa människokärlek till sin nästa! Du Jan B denna länk har ett stort värde för dig vet jag och hoppas att du finner tröst med det du får besked om. Länk: youtube.com
Inlägg #9: Postat: 2012-12-27 13:56:00
Bizon
Xmen 7
Jo positivt tänkande kan ibland vara roligt att leka med :-

Nu då du introducerar
så gör jag som jag brukar
kastar mej i dansen in
med hull och hår.

Och ser vadå
när orkestern spelar
vårt inte alls så tonsäkra
politiker skrå?

Jo dom har som sej bör
så sakta börjat avveckla
både stort och smått

Tar vi så deras
senaste påfund
det dom kallar
jobbskatteavdrag
så vet vi förvisst
även om skatter är trist
så har det första,
det andra och tredje
inte haft någon verkan
då gungorna pendlar
än upp och en ner
och karusellerna
från början snurrat på
i positivets envetna sång
och stjärnorna har det kvittat lika
om vi sjungit på den första
eller sista versen

nu är det dock så
att med skatter och avdrag
alla och en var kan hoppas på
att efter att det i fjärran hägrande
femtisjunde avdraget gjorts
så finns inget mer att dra av
därmed har politikerna krävt sin egen grav

Nå nu ska vi vara snälla
låt dom bo hos oss på fattighuset
nått kul ska vi väl unna oss till sist
där kan vi sitta där debattera
så blir livets sista väntan
inte alls så trist.

------------

Ja du Xman
- vad kan vi annat göra
än att så länge vi har ork,
skrävla, skämta och domdera
läsa lusen av envar som sticker upp
i väntan på att den vita skjortan få
impregnerad som den borde vara
med flammskyddsmedel för att klara
de lågor som ska skilja våra själar små
från askan som om ack så lätt
från livets början haft sin etikett

så god vänner här i jämmerdalen
vi flarn i universums djungler
vi agnar eller korn

utan att se fram mot tidens ände
mången redan i sitt inre visste
att skjortan inte kunde dölja
våra klövar eller svans
därför manat oss
att flitigt slipa
våra horn

*

väl mött i dödens högkvarter
där som rosor skola glöda
där de levande som döda
äntligen får vila
skål gutår
och gott
nytt år
...
..
.
Inlägg #10: Postat: 2012-12-27 14:12:00
X-man
Bizon Gott Nytt År ja, det är lätta att önska, men ser vi positivt på samhället så får landets fridstörare antingen de bor i getton eller sitter i riksdagen en positiv mening för dem, javisst och varför ta av dem deras positiva framtoning, så egoistisk får man inte vara, att ta ifrån dem detta som de lever för som fridstörare.
Laddar...