Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Bäste Brunne Du har varit kreativ ser jag, men du riktar din skaparmöda åt fel håll - det är inte jag som kan göra dej klokare det kan bara du själv intill en viss gräns - så även med tålamodet som även det kommer med åren och bristande ork. Storsint av dej att du menar mej inte behöva förlåta så många av dina synder - nej, nej, det är klart, men i vidaste mening är det något du inte bör försumma själv. Att sedan polerna smälter och det mesta är upp och ner inte är så mycket att ägna nån visdom åt, betrakta det liksom allt som en pendling mellan ytterligheter - bättre än så lyckades jag aldrig - eller snarare var aldrig min intention. Det är alltid vanskligt med kärlek till materiella ting - men dina älskade böcker kan du ju alltid ta med i din grav - dock bättre att släppa dom fria på villande hav - ditt andliga arv ska du sedan lära att simma - ett sätt att slippa tanken på att arvet ska brinna. Din ordning ska du dock inte tacka mej för - då det gäller materiella ting så får nog fogden ta åt sej hela den äran. Nej Brunne - innan klockorna klämtar för dej ska du inte göra något mer extra viktigt än vad du skulle ha gjort under ditt tidigare liv - försök bara minska klyftan mellan den du är och den du skulle vilja vara - de som lyckats med detta på ett tidigt stadium i livet brukar leva friskare och längre. Det är inte mej utan dina vänner du ska tacka för deras kärlek - möjligheten att sprida värme och kärlek till alla ni möter är det bara döden som kan hindra, men ända till den stunden gäller att ju mer ni ger ju mer blir givet - längre än så bör inte någons kärleksambitioner sträcka sej då det är så långt det går. Även här ska du vara försiktig - att skicka hälsningar till ditten och datten torde vara något du inte borde överlåta på andra - tycker du att någon hör av sej för sällan så föregå med gott exempel. Även dessa tack kan vi bespara oss - mycket av det som varit skulle om jag kunde aldrig fått bli till. Samma sak med stunden som nu är som inget annat kan än vara fortsättningen på det förgångna. Tacka kan i dock båda att tillvaron inte ännu är värre än den är - ett faktum som inte gäller alla och kan växla snabbare än de som önskar önska kan. Undertecknat Gud/genom Bizon

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?