Inlägg #1: Postat: 2012-12-18 11:36:00
|
Jocke utsourzad |
Livsmedel, livsviktigt ämne. Och de som räknas upp, säkerligen. Munkar, har nog ätit bara en, utstålar ren ohälsa.
Chips och läsk, sällan.
Men sedan pommes frites och wokad mat. Vad jag kan förstå så är var cancer mindre utbrett i ostasien, i Kina där mycket wokas.
Kokosfett var ju på ropet ett tag som mindre lämpligt, och sola bör man ju vara försiktig med. Så?
Själv wokar jag gärna t.ex. räkor, men icke odlade förstås.
Miljövidrigt! Planeten är tämligen förgiftad, dessvärre.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-12-19 01:49:00
|
Karin Holmberg |
Mmm, det där såg ganska gott ut, fast inte såna där munkar med rent strösocker. Jo men socker behöver vi i en liten mängd.
Man får ju prioritera bara.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-12-19 01:51:00
|
Karin Holmberg |
Pommes friten är goda på McDonalds, dem vill jag verkligen rekommendera. Jag vet inte varför de får till dem så gott?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2012-12-19 01:53:00
|
Karin Holmberg |
Nu blev jag sugen på friterade räkor, och varför inte hummer. Låter riktigt smaskens, det äter jag tyvärr inte så ofta. Alls. :- Men du gjorde mig sugen här.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2012-12-19 16:32:00
|
steno |
Jag tycker det är en perfekt lista på vad man inte ska äta.Titta på bilder av en medelamerikan så ser du biverkningarna av den kosten. Donuts munkar äter vi dessbättre inte här. Chips var något man kunde få till drinken på en bar. Nu har affärerna hyllor på hyllor. Chips är något som många tycker är oundgänglikt som kvällsmys. Jag köper dem aldrig och det borde ingen anna heller göra. Om man överhuvudtaget ska äta dem nångång så ska de vara nygjorda och varma.
Mc Donalds har inte pommes frites utan stripes. Smala vilket gör att fettet kan tränga in helt.
Kopiera listan och häng på kylskåpet. Undvik de fem och du bir friskare och lever längre
|
|
Inlägg #6: Postat: 2012-12-19 17:10:00
|
Jan Brunnegård |
Livet är allt för komplicerat- de här råden har jag följt sedan ungdomen utan att vet hur klok jag varit.Ändå alltid varit överviktig o för exakt ett år sedan tog de bort halva tunntarmen canser. Samt gjorde tre grejer till i magen som borde åtgärdas. Varit nära nog rök o alkoholfri hela livet. Motionerat utan att idrotta. Varit ganska sund på andra sätt också.
Men ingen är sjukare än jag, har jag ofta tänkt alldeles uppgiven.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2012-12-20 16:38:00
|
steno |
Man ska inte ge beskäftiga råd, nauren har sina avvikelser. Jag har sett servitörer och hovmästare som har supit och ätit fet man dagligen men ändå varit lika vänliga och välkomnande på krogen år efter år.Fast en gång i Östersund berättade jag för en flott hovmästare och ett gäng i köket att jag på söndag morgon fått kaffe och gräddtårta på sängen av min hyrestant.
Hovmästaren blev först vit sedan en allt mörkare färg innan han skrek. "På morgonen äter man inte tårta, då spyr man!" när han rusade mot toalettrummet.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2012-12-20 20:02:00
|
Jan Brunnegård |
Underbar historia. Men jag är livslångt häpen över att folk som äter mkt mer än jag o onyttigt kan se hur stiliga ut som helst livet ut. Därtill har jag träffat flera som supit hela livet utan att få inre skador, snygga levervärden. Huvudet har tagit mest stryk, de har blivit tonåringar på nytt.// Den perfekta listan har jag visat upp för släktingen som är lektor i hushållskunskap mm. Hon säger att den är perfekt...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2012-12-20 20:06:00
|
Jan Brunnegård |
Minns det gamla skämtet om att Gustav den femte hade en egen Livsmedelskusk!!!
|
|