Inlägg #1: Postat: 2012-11-28 08:44:00
|
Jan Olsson |
Har jag fattat rätt,när jag tycker att Du skiljer på olika sorts fattigdom?
Dels sådana barn som får släppa till barnbidraget åt andra,i den övriga familjen!
Då blir de ju fattiga,sett utifrån sina inkomster!
Dels de som förfogar själv över sitt bidrag,och kamske får ytterliggare monetärt tillskott av familjen!
De uppvisar kanske då en fattigdom i anden,som är nog så besvärlig att hantera!
Sedan har vi väl de på papperet förmögna,men som är manipulerade som målvakter åt sina föräldrars skattesmitande,eller planerande!
Ex.10-12 åringar som äger 3-4 lyxbilar!
Fattigdom och rikedom är sannerligen inte lätt att definiera rätt!
Men kärlek behöver alla,oavsett ekonomiska förutsättningar!
Så de så!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-11-28 13:50:00
|
Tord S |
Jag ser fattiga barn för det dom är i realiteten, sen finns det som du säger en skapad fattigdom men den drabbar inte barnen på det viset som det var för mina en tid då det saknades mat på bordet och tak över huvudet.
Lycklig för att vi nu har bådadera, och en kärleksfylld relation tillsammans vilket har gjort dom till trygga och lyckliga barn av idag trots att det är tufft att vara ensamstående pappa så har det lyckats oss att få vara lyckliga tillsammans.
Tord c",
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-11-28 20:39:00
|
Leif Erlingsson |
Som jag skrev i förmiddags i annan tråd, det är nästan som att samhällsfunktioner och försörjningsmöjligheter systematiskt skärs ner så att marginalisering/kriminalisering av allt större delar av befolkningen ska kunna ske för att i nästa steg tvångsåtgärder ska kunna motiveras. För annars skulle väl ändå hjälpen fokusera på att skapa nya möjligheter till välstånd snarare än att begränsa och beskära?! Se vidare Länk: sourze.se .Hade samhället verkligen önskat att vi människor skulle kunna finna egna unika sätt att försörja oss och leva våra liv så hade flertalet regleringar avvecklats. Samhället hade inte lagt sig i hur vi enskilda ordnade våra liv så länge vi inte förstörde för andras möjlighet till samma frihet under ansvar! Istället är sådan frihet allt som ofta kriminaliserad!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2012-11-28 20:53:00
|
Jocke utsourzad |
3 Tycker nog du är lite onödigt negativ och paranoid. Jag tror inte det är medvetet, människan är inte ond eller beräknande från början. Förrän makten och girigheten sätter klorna i henne!
|
|