Bomba Gaza tillbaka till medeltiden

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2012-11-19 18:53:00
Mr Harmoni
#20 Jan Brunnegård det är inte bara ledarna som är idioter utan även folket som tycks ha en mycket hatisk läggning ta sionisterna fanatiker till max och ser du på islamister så är de hatiska, så detta hat är idiotiskt!
Inlägg #22: Postat: 2012-11-19 22:23:00
Adamo
#18: Jan Brunnegård - Bra sammanfatt! Skönt att se att inte alla blivit insnöade av vinklade nyheter från den svenska massmedian med aftonbladet i spetsen.
Inlägg #23: Postat: 2012-11-19 22:28:00
Adamo
"Stadsdelar i Kenyas huvudstad Nairobi skakades på måndagen av upplopp som en reaktion på söndagens bombdåd mot en buss då ett tiotal människor dödades.
Aggressionerna riktades mot delar av den somaliska befolkningen i stadsdelen Eastleigh där många somalier bor.
Anledningen var att bombdådet mot bussen misstänktes vara utförd av den somaliska terrorgruppen al-Shabaab."

Kan detta ha berott på rasism må ni tro?
Nää, det här gav väl inga stora nyheter, eftersom ingen ”palestinier” dog den här gången, så vem bryr sig? eller hur?

Jo, att skicka alla israeler till Arizona skulle kunna teoretiskt lugna ned islamisterna en stund, men bara en kort stund, för de kommer aldrig att sluta slås ändå, om inte slås mot andra så slås dem mot sig själva!
Detta har de påvisat gång på gång på gång på gång sedan deras falska profet grundade sekten.
Och dessa som förväntar sig en förbättring år 3013 lär blir besvikna...
Inlägg #24: Postat: 2012-11-19 22:33:00
Adamo
Det borde självfallet ha stått "slåss"
Inlägg #25: Postat: 2012-11-19 22:38:00
Jocke utsourzad
Janne, om du vill lyssna en enda gång?
Först, att skriva "Palestinier trodde de var hjältar" om invandring, som du skrev låter inte bra i mina öron iaf.
Men vissa blir nöjda, även troll som blir matade.
Inlägg #26: Postat: 2012-11-19 22:58:00
Jan Brunnegård
Jocke, jag är hyfsat bra på att lyssna o har god läsförståelse. Det kom alltså palestinier till Umeå sedan de o Arafat blivit utkörda ur Jordanien och Libanon. De hade länge levt i grupper där främsta meriten var att skjuta judar/israeler. De hade ngn slags hjältestatus. De blev mkt överraskade av att detta inte var en merit i Sverige./ Vi hade en tid några israeler här som såg sig som Jerusalems Väktare.De hade omvända meritlistor som jag förstod det.
Inlägg #27: Postat: 2012-11-20 02:37:00
Bizon
Jocke 13
Du överskattar din roll beträffandet vad du tror gäller min åsiktsändring i könsstympningsfrågan - du tror som du tror av ren slöhet då du inte orkar läsa inlägg större än några få meningar.
Vad herr snarstucken i övrigt syftar på för personer du inte anser dej vilja sammanblandas med får du precisera, men då jag antar att du skriver i samma forum som dessa så är det bäst för dej att bara inse att du är en i gänget.
Önskar du mer framstå som mer vonoben än du redan gör så sluta tramsa dej - skriv bara enkelt om det som intresserar dej, det gör du fan så mycket bättre än att hålla på och jiddra.
Inlägg #28: Postat: 2012-11-20 03:03:00
Mr Harmoni
#27 Bizon jag har haft lite krångel med Jocke och det bygger på att missuppfattar vad han läser och det är synd och för detta får jag skit för. Tyvärr så måste jag hålla med om att Jocke läser tydligen någon rad i ett stycke och så tror han att han har allt klart för sig vad man har skrivit, om detta beror på slöhet eller ointresse skulle jag vilja att han förklarade sig om och varför han är så snarstucken för minsta lilla som går emot hans åsikter. Jocke är varken Sourze eller Sverige, han är en i högen av oss, som också har en skyldigheten att uppföra sig trevligt.
Inlägg #29: Postat: 2012-11-20 03:10:00
Bizon
Jocke 13
Då jag tidigare teoretiserat om sambandet könsstympning av pojkar och krigiska kulturer vars manliga befolkning under liv i fält inte kunnat hålla hygienen och därför ådragit sej med förhuden på plats diverse förhudsinfektioner som fältskärerna tvingats åtgärda under likaledes bristfällig renlighet som förorsakat att deras hjältat kommit hem inte bara med amputerade armar och ben utan även med hela familjelyckan kvar i ökendammet - tja,,, vem skulle inte bli aggressiv under sådana omständigheter?
Dock - människan är rationell så för att undvika att fältskärerna missbrukade sin prekära ställning som ävenledes skapade inbördes hat och hämnd bland mannarna föredrog härförarna att omskärelseprocesserna skulle avklaras på ett tidigt dtadium.
Den rationelle människan skapade då ett avtal med sin krigargud så att det även går att skilja vän från fiende sedan döden inträtt - det aber som nu inträtt är att även fienden beskär sina blivande soldater de är ju i grunden samma folk - ja,,, som du förstår så kan man bli förbannad för mindre...
Inlägg #30: Postat: 2012-11-20 03:18:00
Bizon
Jo Harmoni 29 i denna sena timme.
Inte bra för en seriös debattör att inte sätta sej in i det vederbörande replikerar på.
Vi får väl se om han Jocke förstår att bättra sej.

Nu ska i alla fall jag bättra ner mej i sängen - god natt på dej.
Inlägg #31: Postat: 2012-11-20 08:11:00
Bizon
Adamo 23
Ja säkert har du rätt i att muhamedanernas olika falanger kommer att strida inbördes även utan yttre fiender precis som kristna protestanter och katoliker - judar är väl inte heller så syskonkära i alla lägen. Och i praktiken är det samma religion vi talar om som knoppat av en ny profet genom århundradenat med lite varierade intervall.

Sedan den moderna psykiatrin utveklats och vidskeplighetn i viss mån blivit lite fadd i kanten har det blivit lite tunnsått med prfeter - annars är jag säker på att vi jsft ytterligare grupperingar gruffandes i skyttegravarna.
Inlägg #32: Postat: 2012-11-20 08:19:00
Bizon
Mr Harmoni
Jag ska försöka bli begripligare i mona formuleringar - vill ju framför allt bli förstådd om jag möjligen skulle ha något att tilöföra till diskusionen.

Föresten hörde jag för vilken gång i ordningen vet jag inte på rdion att unge nu har i än högre grad än tidigare problem med sin könsidentitet. Anar att detta har med den mängd hormonstörande ämnen som modern industri produserar och tillsätter till mat och kläder vi sedan konsumerar.
Inlägg #33: Postat: 2012-11-20 09:00:00
Mr Harmoni
#32 Bizon godmorgon, jag vaknade till i natt och kunde inte somna om så jag satte mig framför datorn och tänkte skriva några väl valda ord om hur vi svenskar ser på varandra och hur ofta det händer att så många ska promt sätta sig till doms över personer de inte känner och inte minst här på Sourze. De personer jag kan vara för utan, som skriver bara för att jävlas med mig, måste jag ifrågasätta hur det är ställt i huvudet på dem.
Det känns så främmande för mig att ens åsikter ska klandras, precis som vissa här har ett bestämmanderätt över vad man får tycka och tänka. Jag är inte van med den kategorin av människor och reagerar därefter och får tankar om dem som inte är lämpade i tryck. Jan Olsson han med sina idiotiska anklagelser gripna ur luften, gubbstrutten förstår inte vad han läser för något, det har han direkt och indirekt erkänt några gånger, så det bästa vore att han lekte pajas med sig själv, så att han inte förargar någon.
Inlägg #34: Postat: 2012-11-20 09:57:00
Jan Olsson
#33 - Ytterligare ett gott skratt!
Verkligen tråkigt om du varit sömnlös för min skull!
Men då har jag kanske ändå fått dig att vakna!
När det gäller invandrarfrågorna!
Mvh!
"Gubbstrutten"
Inlägg #35: Postat: 2012-11-20 10:08:00
Jan Brunnegård
Bizon 32 /Föresten hörde jag för vilken gång i ordningen vet jag inte på rdion att unge nu har i än högre grad än tidigare problem med sin könsidentitet. Anar att detta har med den mängd hormonstörande ämnen som modern industri produserar och tillsätter till mat och kläder vi sedan konsumerar// DETTA BÄSTE BIZON TROR JAG KAN BLI EN JÄTTESTOR FRÅGA.Men jag har ingen särskild kompetens att skriva om detta. Men mängden av nya kemikalier vi får ui oss ökar ständigt Varje dag uppfinns nya preparat. Fläskkött förvandlas till oxkött osv. Kan nya värmeförhållanden också störa våra hormoner mm??
Inlägg #36: Postat: 2012-11-20 10:43:00
Jocke utsourzad
27 Nej jag tror knappast du kan ändra dig Bizonwisser, du är uppenbarligen för ego för det. Inte ens inför klara fakta
eller vittnesmål som vi sett.

Att du dessutom hittills varit så otroligt långgrandig så du inte alltid får tid till att ta till dig vad andra anser, är en annan orsak. Och detta malande trots påpekande från ett antal här

Man får väl vidare hoppas att din okunnighet beror på att du missat en del av bl.a. den rätt tydliga rasism och giftspridning över annat folk som förekommit här.

Vad jag vill minnas så var du för inte så länge sedan mycket kritisk åt just det hållet, men har nu tvärt lag om kurs, trots värre saker.
Mycket märkligt, i min verklighet.
Inlägg #37: Postat: 2012-11-20 10:50:00
Mr Harmoni
#34 Jan Olsson du får skilja på kritiken mot invandrare och regimens invandringspolitik som de själva erkänner som ett misslyckande. Att tycka illa om invandrare är ju likvärdigt med att tycka illa om vilken svensk som helst, det bör ju du veta vid det här laget och då blir det ett eländigt tjat och ensidigt mot de som kanske försöker att se vårt land med nyktra ögon. Det går inte längre att köra med skygglappar, även jag gjorde det för några år sedan och förbannade svenskar som förtalade invandrarna, idag så ser man lite överallt på Internet hur invandrare själva, ogillar invandringspolitiken som jag har största förståelse för, av människor som kom hit och jobbade och låg inte samhället till last ska ha en eloge för detta! Det har runnit mycket vatten under våra broar sedan invandringen var meningsfull och när man märker att politiken styrs för invandrarnas fromma och sidstäppar svenskarna då reagerar vilken sund person emot detta förfarande. Inte minst ni pensionärer som borde ha förtursrätt till det mesta i landet, ni som har byggt upp vårt land, som nu politikerna raserar. Då är det ju självklart att man blir förbannad på politikerna, så vårt politikerförakt har våra folkvalda politiker skapat åt oss som tycker att regimen kör vårt land i botten.
Inlägg #38: Postat: 2012-11-20 10:59:00
Jocke utsourzad
26 Janne OK, tack, alltid något svar. Men att skriva som du gjorde, "såg sig som hjältar" blir att dra alla över en kam, och utan vidare förklaring, som du kom med här. Kom väl kvinnor och barn och oskyldiga män också?
Sedan tror jag väl, hoppas iaf, att du har sett från vilket extremhåll pajkastningen kommit ifrån och ständigt börjar hela tiden.
Inte från Jan Olsson, som är väl känd här, utan från anonym källa, mycket oförskämda saker. Blandat med försåtna hot och förakt för flera andra folk än svenskar.
Man brukar säga så på andra sighter: "Mata inte trollen!"
Inlägg #39: Postat: 2012-11-20 11:16:00
Mr Harmoni
#38 Jocke du degraderar dig själv som människa och du skaffar dig fiender i onödan, men fortsätt så så lär du nog bli en hackkyckling som alla ska ge sig på! Och du ska inte snacka om att inte förklara klart och tydligt vad du vill ha sagt, så lömsk är du så att det förslår, med hat och förakt som sinnelag!
Inlägg #40: Postat: 2012-11-20 11:24:00
finne
”Förintelsen får överskugga allt annat lidande i världen och hur Israel utnyttjar den för att få politiskt övertag, dels hur palestinierna får sina olivträd nerhuggna eller hur bosättare rentav kan spraya ”gasa araberna” på husväggarna i Hebron.” B-delen i Sydsvenska
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...