Vapenlagen gör oss inte tryggare

Den här tråden diskuterar artikeln Vapenlagen gör oss inte tryggare.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2012-10-19 23:50:00
Bizon
Jo du Strömen 20 - våra fyrbenta vänner - vilka fantastiska näsor. På ett sätt tur att vi inte är utrustade med sådanna - jag har ryckte om mej att ha ett ganska bra luktsinne och känner mej tämligen besvärad av allehanda dofter som inte är särskilt tilltalande och därför ur min synpunkt ett obegripligt tillskott till odörosfären varhelst kosmetikaindustrins budgetutbud gör sej gällande - men tänk då på de stackars hundarna som har flera hundra gånger känsligare nos än de skarpaste näsor bland människor.
Hur det går till att kunna känna lukten av till exempel heroin som i en sluten flaska sänkts i bensintanken på en bil är nästan för konstigt. Men kanske har det med detta andra konstiga att göra att det mesta av materien består av tomrum - alltså en hel massa plats för dofter att slinka ut mellan.
Inlägg #22: Postat: 2012-10-20 11:07:00
Leif E Ström
Jocke, "16 va, har Leif E Ström också suttit på Asptuna!? Med någon kändis?"

Äntligen en relevant fråga på nätet. Jag delade rum med Torsten Adenby. Snoddas manager, han och jag sålde "knullgummi" till de kvinnliga
intagna. Idén var givetvis Torstens, då han snappat upp att Snoddas farsa kallades "Gummi-Kalle", och sonen helt följdriktigt "Snoddas".
Detta är vad jag kommer ihåg, men kanske kan friseras, helt eller delvis?

På måndag skall jag gå till bokhandlaren och köpa boken "Människor som haft fel" av Kalle Lind. "En bok om människor journalister, jurister, andliga coacher som sagt fel, hört fel, tyckt fel, antagit fel eller bara varit fel, som fått saker om bakfoten och spått i fel kaffesump, som varit ute och cyklat käpp­rätt mot Häcklefjäll, på vägen mot fanders, utan lyse och reflex".
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...