| Inlägg #1: Postat: 2012-09-12 10:27:00 | |
|
Jocke utsourzad |
Och sen den här ovanpå. Och "äckliga män", kvinnors sex då? fullt med fördomar och attityder!
Klart att ungdomar säljer sex, det är ju legalt, de är ansvarsbefriade, alltid offer. Och här kan man åter skuldbelägga män. Enligt media SvT så har invandrartjejer sålt sex för lyxkonsumtion, och skolflickor Expressen för att få pengar till sprit. Och så en bok med förord av Batrice Ask, av alla, så förtroendefullt! Hon som ville ha rosa kuvert till sexköpare, hon som lyckats förstärka sexköpslagen, nedgjord flera gånger av extertis. Det är sexköpslagen som är det mest skamliga! F.ö. så är pojkars prostitution vanligast, även internationellt, flera källor och kvinnors sexköp negligeras totalt av lagen! |
| Inlägg #2: Postat: 2012-09-12 10:31:00 | |
|
Jocke utsourzad |
Här är min satiriska artikel "intervju av ansvarig politiker" på sourze från 2006, "Den skamliga sexköpslagen!"
Länk: sourze.se |
| Inlägg #3: Postat: 2012-09-12 12:58:00 | |
|
Bizon |
Jocke - samma reflektioner gjorde jag nu då jag läste artikeln.
Stackars flickor ? - Fast lite originellt ändå att ha med en stackars pojke som inte begriper bättre än att han inte mår särskilt dåligt av att sälja sina sexuella tjänster i motsatts då till flickorna - kanske beror på att han är man? Jag ifrågasätter inte att det finns rätt sjuka sexköpare - för det gör det. Men jag ifrågasätter om inte det är den för närvarande dominerande dubbelmoral som dagens samhällsekonomi vilar på som är den största boven i dramat. Allt handlar om att vi ska vara konkurrensdugliga nog så att våra tjänster ska bli gångbara på marknaden - ju mindre attraktiva våra egenskaper är ju billigare tvingas vi sälja oss. På olika vis söker "alla" visa sina konkurrensfördelar och specialerbjudanden vilket ingalunda är för att trissa upp priset utan endast för att vi som varor alls ska bli säljbara. Många tjejer och killar som fattat vad systemet kräver och vilket attraktionsvärde deras unga kroppar har tar emellanåt den mindre arbetskrävande vägen till den moderna tillfredsställelsens nyckel - pengarna. Fast det för de flesta bara är ett litet äventyr finns det andra som kör loppet mer som den bärande verksamheten för deras ekonomi. En och annan mår helt säkert dåligt - men vem mår inte dåligt i dag? Det är inte ovanligt att unga människor med bristande ekonomisk uppbackning hemifrån använder sina könsliga företräden och ibland egen sexlust för att finansiera modeprylar, studier, resor, egen häst osv - var och en efter eget kynne. I en allt mer alienerad värld där det övervägande antalet lever i ensamhet - inte bara utan parförhållande utan även mentalt i en obegriplig värld är det inte så konstigt om de som kan begagnar sitt kön som ju ändå är gratis till att få ut något av tillvaron - eller är det de? Och om vi tar oss en titt på de flickor och pojkars fysiska status som säljer sex så är det inga stolpskott - det förkommer ett b- och c-lag där droger och andra mänskliga defekter gör tillvaron till ett litet helvete, men bortsett från dessa så kan sexuellt frigjorda ungdomar veva livets glada dagar i sexsvängen utan andra men än att dom under denna tid har en tendens att dra på sej alltför dyra vanor. Mörkertalet vad gäller de människor som sålt sin könsliga kapacitet skulle få många att häpna - sedan kan man ju tycka vad man ville eller måla upp allehanda romantiska drömmar om hur livet borde vara, men inte är. Och det kommer alltid att finnas en del folk som är pragmatiska nog frör att kunna se igenom de moralismens lögner och ha så kul som möjligt så länge det går. Värre är det då människor mot sin vilja tvingas sälja sina könsfunktioner bara för att överhuvud taget överleva - men det gällde inte dessa personer i boken berättade om - där var det bekräftelsebehovet i flickornas fall - kanske även en revolt mot all annan tokighet - grabben däremot såg ju ungefär på sin verksamhet som de tjejer gör som inte sållats fram för att plats i en snyftare till stöd för ytterligare mansfientlig lagstiftning. |
| Inlägg #4: Postat: 2012-09-12 15:08:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Samtidgt som detta så nämner de svenska nyhetmedirne i sort sett knappt alls kvinnors sex-turistresor till afrika och Grekland
|
| Inlägg #5: Postat: 2012-09-12 16:55:00 | |
|
Bizon |
Aabo #4
Och gör dom det så gör dom det som ett riktigt bravurnummer från kvinnornas sida som minsann har rätt att ta för sej precis som män. |
| Inlägg #6: Postat: 2012-09-13 10:23:00 | |
|
Pia I |
Många unga tjejer av i dag, är väldigt inställda på sex. Den sexuella debuten är väldigt tidig, just i den ålder flickor börjar få former och vill visa upp dem. Min erfarenhet är, att det är jättesvårt att tala unga tjejer tillrätta, be dem vänta med sex ytterligare några år, men då går de till skolsköterskan och på så sätt skaffar de p-piller, tror jag väldigt lätt. Föräldrarna behöver inte ens veta om det. De unga tjejer jag sett, so formligen bjuder ut sig, verkar inte lyckliga, på samma sätt som dem, som är lite mer försiktiga med att lämna ut sin kropp till killar. Det har förmodligen med trygghet och bekräftelse och en massa annat att göra. Många föräldrar är inte föräldrarr, utan vill vara kompisar och understryker det spännande i sina tonåringars liv, som om det är en erfarenhet de måste gå igenom. I stället borde flickor vara rädda om sig och inte börja äta piller i en tidig ålder eller gå igenom aborter. Senare i livet får vi höra historier om varför och kanske ånger inför vad de gjort. För mig förefaller det omöjligt att stoppa tonåringar. De hitar alltid en väg.
-------------Att man talar så mycke om flickor och kvinnor, betyder kanske att det är trots allt de som får betala priset vid misshandel och tidiga aborter. Jag tycker unga tjejer är lättlurade. -------Intressanta inlägg ovan-och jag håller med dig Bizon bl.a. |
| Inlägg #7: Postat: 2012-09-13 11:00:00 | |
|
Jan Olsson |
#6 - Att lära valpar något,är lika svårt som att lära gamla hundar att sitta,Pia!
Men alltid fastnar det något,får vi hoppas! Så bara fortsätt med Din gärning! Ha de! |
| Inlägg #8: Postat: 2012-09-13 11:03:00 | |
|
Bizon |
Instämmer Pia i det du säjer om P-piller och aborter - det om något är att missbruka unga människors kroppar.
Däremot har jag svårt att instämma i det att unga tjejer så ensidigt utnyttjas av killar - är det inte så att man måste vara minst två för att få till det? Tjejer förstår mer än väl vad dom ger sej in på då deras hormoner rinner till för dummare än så är de flesta flickor inte i dag. Att det kunde vara så förr att tjejer inte fattade vad det var som hände då allt tal om sex var bannlyst, men då varken pojkars eller flickors kroppar visste vad bannlysning var det är säkert sant, men nu är det annorlunda. Nu äger tjejer makt genom sina kroppar och könsliga företräden - är dom snygga och inte helt blåsta så kan dom få nästa vilken som helst i säng - och det får dom, kan jag försäkra. Nu mer än någonsin sker det som sker på tjejernas villkor - vill dom inte så vill dom inte - och vill dom så vill dom. Fast undantag finns också - det har alltid funnits jagsvaga pojkar och flickor och dom blir utnyttjade - bättre än så är inte människan. |
| Inlägg #9: Postat: 2012-09-13 11:15:00 | |
|
Bizon |
ALLTSÅ - I dag går det inte att bortse från tjejernas egen sexualitet och lust att få leva ut sin könsliga längtan - att förtrycka den med samhällsteknisk och könskulturella bevekelsegrunder är att utöva förtryck på ett av människans starkaste driftsområden och något som ingen mår bra av - varken pojkar eller flickor...
Dags att ompröva vårt förhållande till sexualiteten som mänskligt fenomen och lära oss använda den så att den skadar så lite som möjligt. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.