Valt inlägg:
Många unga tjejer av i dag, är väldigt inställda på sex. Den sexuella debuten är väldigt tidig, just i den ålder flickor börjar få former och vill visa upp dem. Min erfarenhet är, att det är jättesvårt att tala unga tjejer tillrätta, be dem vänta med sex ytterligare några år, men då går de till skolsköterskan och på så sätt skaffar de p-piller, tror jag väldigt lätt. Föräldrarna behöver inte ens veta om det. De unga tjejer jag sett, so formligen bjuder ut sig, verkar inte lyckliga, på samma sätt som dem, som är lite mer försiktiga med att lämna ut sin kropp till killar. Det har förmodligen med trygghet och bekräftelse och en massa annat att göra. Många föräldrar är inte föräldrarr, utan vill vara kompisar och understryker det spännande i sina tonåringars liv, som om det är en erfarenhet de måste gå igenom. I stället borde flickor vara rädda om sig och inte börja äta piller i en tidig ålder eller gå igenom aborter. Senare i livet får vi höra historier om varför och kanske ånger inför vad de gjort. För mig förefaller det omöjligt att stoppa tonåringar. De hitar alltid en väg.
-------------Att man talar så mycke om flickor och kvinnor, betyder kanske att det är trots allt de som får betala priset vid misshandel och tidiga aborter. Jag tycker unga tjejer är lättlurade. -------Intressanta inlägg ovan-och jag håller med dig Bizon bl.a.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?