|
Inlägg #21: Postat: 2012-09-05 20:34:00
|
|
Jocke utsourzad |
18 Dippen: "Lagen står på mannens sida!" Otroligt luddig, tendentiös och fördomsfull artikel i SvD. Men säkert finns vissa problem, och trög lagstiftning.
Här är min artikel OM SvD och deras alltmer vinklade och fjäskiga könsinställning. Från 2007 redan. 4.4* av 54 röstande.
"Är SvD en feministblaska - den också?"
Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2012-09-05 20:57:00
|
|
Mr Harmoni |
#15 Leif E Ström Tack, jag såg din länk och detta alster ska jag ta del av när jag blir pensionär någon gång. Lite av det känner jag till redan men jag vet hur svårt det här ämnet är, men samtidigt mycket spännande.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2012-09-05 22:15:00
|
|
Leif E Ström |
Dippen, har följt dina debattinlägg mot Jocke på senare tid och jag förundras över hur du mer och mer anammar tesen, det är "smart att vara dum". Då vill jag komma med ett varningens finger, dina barn och barnbarn, vill garanterat inte leva ett land byggt på ismer och politiska lögner som skapat flest lärosäten i Europa av absolut lägsta klass. Kvalitén förundrar hela världen, men inte de svenska manliga studenterna. Det finns ett otal linjer som överhuvudtaget inte söks av de än så länge manliga eleverna.
Vad säger du om: "en jämställd skola arbetar utifrån en respekt för elevens egen livsvärld och världsbild, och en demokratisk undervisning kan då inte handla om att ersätta elevens ”vardagsförståelse” med en ”vetenskaplig” sådan. Enligt Sundgren 1996 s.31 måste det uppstå en dialog för att inte skolan skall utöva symboliskt våld på eleverna genom att påtvinga en given mening". Utdrag ur Tanja Bergkvists blogg.
Själv är jag ursinnig för att dagens manliga elever inte ger de fysiklärarutbildare en match, vilka nu anser att även en granskning av fysikläromedlen ur jämställdhetssynpunkt är ett måste. Inom biologin är det redan kört.
Då det gäller en generell bedömning av anlagd dumhetsgrad på våra manliga studenter vid genusdebatter, undrar om inte de flesta kör samma
samma tes som du.
Dippen, slut fred - få frid och kom alltid ihåg tjejer är inte som vanliga killar. För du är väl en...?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2012-09-06 15:16:00
|
|
Thomas L. Aabo |
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2012-09-06 15:21:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Tror ni att resmålet Grekland är så populärt hos svenska kvinnor bara för solen och värmen?!
Nej knappast!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2012-09-06 17:32:00
|
|
Janne b |
25 / Nej det måste vara ideella skäl också - att de vill skänka bort sina pengar till ingen nytta!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2012-09-06 19:55:00
|
|
Leif E Ström |
"25, Thomas är den här giganten du fikar efter? Länk: sourze.se
Tror t.o.m. den gode Putin är med på en sväng?
En egen teori efter att ha läst en av Socialantropologiska institutionens
studier, är den att moderna rasismen har sitt ursprung från USA och finns att beskåda i böckerna "The Fundamentals" som utkom i början av 1900-talet. Ur olika religiösa övertygelser ville man särskilja den kollektiva identiteten, vilket gett grundstenar till i stort sätt alla efterkommande
ismer med eller utan våld som inslag.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2012-09-06 21:03:00
|
|
Jocke utsourzad |
23 Ström. Enligt SR nyheter häromdagen så råder ren katatrof med blivande lärare i fysik, kemi och biologi. Endast omkring tio elever finns i år i respektive utbildning till blivande lärare i dessa ämnen för grundskola och gymnasieskola.
Så fortsätter man att degradera svensk skola, alltmer feminiserad och "genusanpassad" och "jämställdhet"scertifierad har gett flera länkar innan, från Björklund/Sabuni medan manliga lärare flyr, liksom manliga elever. Orätttvisa betyg i gymnasiet, minoritet på högskolan
Och har du hum om socialantropologi, så vet du att hos folken genom tiderna, även de mest "primitiva" så har inte minst manliga tonåringar behövt manliga förebilder.
Kvinnliga rektorer i var och varannan skola och med påstått genus i fokus kan visst inte förändra detta tydliga faktum.
Oavsett biologistkön eller socialtkön...
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2012-09-06 22:42:00
|
|
Leif E Ström |
Jocke, är du säker på att jag orkar läsa mer? Orkar du? Utbildningen inom konst och kultur där den redan etablerade eliten använder sig av den obefintliga arbetarklassen som målgrupp då de söker bidrag, har under flera år inte antagit någon elev från just den klasstillhörigheten.
Nog för i kväll????
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2012-09-07 09:41:00
|
|
Leif E Ström |
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2012-09-07 10:24:00
|
|
Mr Harmoni |
#30 Leif E Ström jag har läst båda artiklarna men ännu intressantare är dess kommentarer. Feministhat skriver en och vad har de extrema feministerna sysslat med om inte manshat och märkligt är att feministerna är inte nöjda med sin roll ändå trots att de har fått ett oerhört stort inflytande på svensk politik, vad mer kan de önska? Om jag fick bestämma så skulle jag kräva återgång till naturens ordning så enkelt är det med mitt synsätt att kvinnor söndrar mer än att det helar något!
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2012-09-07 14:28:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Leif inlägg 27 ja det är den s k giganten. Du måste vara röd som vill skylla all världens elände på USA.
|
| |