Valt inlägg:
Dippen, har följt dina debattinlägg mot Jocke på senare tid och jag förundras över hur du mer och mer anammar tesen, det är "smart att vara dum". Då vill jag komma med ett varningens finger, dina barn och barnbarn, vill garanterat inte leva ett land byggt på ismer och politiska lögner som skapat flest lärosäten i Europa av absolut lägsta klass. Kvalitén förundrar hela världen, men inte de svenska manliga studenterna. Det finns ett otal linjer som överhuvudtaget inte söks av de än så länge manliga eleverna.
Vad säger du om: "en jämställd skola arbetar utifrån en respekt för elevens egen livsvärld och världsbild, och en demokratisk undervisning kan då inte handla om att ersätta elevens ”vardagsförståelse” med en ”vetenskaplig” sådan. Enligt Sundgren 1996 s.31 måste det uppstå en dialog för att inte skolan skall utöva symboliskt våld på eleverna genom att påtvinga en given mening". Utdrag ur Tanja Bergkvists blogg.
Själv är jag ursinnig för att dagens manliga elever inte ger de fysiklärarutbildare en match, vilka nu anser att även en granskning av fysikläromedlen ur jämställdhetssynpunkt är ett måste. Inom biologin är det redan kört.
Då det gäller en generell bedömning av anlagd dumhetsgrad på våra manliga studenter vid genusdebatter, undrar om inte de flesta kör samma
samma tes som du.
Dippen, slut fred - få frid och kom alltid ihåg tjejer är inte som vanliga killar. För du är väl en...?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?