Inlägg #1: Postat: 2012-09-01 15:00:00
|
Leif Erlingsson |
Svar ja, på frågan.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-09-01 15:02:00
|
Leif Erlingsson |
Är det dit vi är på väg, mot etisk kollaps?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-09-01 16:00:00
|
Leif E Ström |
Carl-Olof, det är värre än så, ingen vet vart vi är på väg! Vi har t.o.m.
ett program i SvT, där man brukar fråga om någon vet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2012-09-01 17:29:00
|
Jan Olsson |
Snarare Kalopps,/hugg om köttstýckena!/
|
|
Inlägg #5: Postat: 2012-09-01 22:39:00
|
sia1348 |
Vad har EU med detta förfall att göra?
Vad gör EUs lobbyister?
Väldigt stora förändringar i fråga om omdömme, vad gäller
ekonomi har skett efter EU inträdet.
Vi har inte råd med det primära för människors behov,
men vi har råd med fester på skattepengar som kostar femtusen per person?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2012-09-01 23:16:00
|
Janne B |
Det var lite uppmuntrande att i radion höra om två stora mediaföretag som klarat sina personalfester för småpengar. Hela personalen engagerades i att vara serverare,underhållare, musiker,sångare mm.. Lokalen var företagets Ljusgård, en slags innergård, gratis så att säga.Personalchefen var bartender för ca ett glas osv. De hade säkert haft roligt under alla förberedelser, svetsats samman för nya tag....för företaget.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2012-09-02 00:38:00
|
Lars Nilsson |
Som vanligt i Sverige går alla problem att lösa med lite upplysning och utbildning. Regeringen satsar 20 miljoner för att få slut på supandet! Länk: di.se!/artiklar/2012/9/1/20-miljoner-for-att-fa-slut-pa-festandet/
|
|
Inlägg #8: Postat: 2012-09-02 01:06:00
|
GunnarL |
7/ Ha,ha......... Ja, Du Lars Nilsson - det är inte ofta man hör av Dig nu för tiden - men Din humor finns i alla fall kvar! Hur tokigt kan de få bli utan att någon reagerar? Själv skiter jag i det hela för jag har fått ganska allvarliga hälsoproblem att fundera över - men samhället börjar faktiskt bli sjukare och sjukare - precis som jag själv.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2012-09-02 07:37:00
|
Jan Brunnegård |
Lars Nilsson / Jag avnjuter dina korta "sanningar" här till höger dagligen men hälsar dig välkommen till vår stora kajuta då och då.Jag har ägnat en timme denna morgon åt att läsa Göteborgsposten om den tilltänkta Väst-länken. Ett projekt där kostnaderna tiodubblats under planeringens gång.Vore värt några bitska sanningar.// Gunnar min Gunnar. Ge inte upp. Jag åkte ambulans och sjuktaxi etc ca 10 ggr förra året, ansåg mig döende. N u är jag efter OP friskare än på många år. Så jag hänger med "av nån anledning gör jag faktiskt de".
|
|
Inlägg #10: Postat: 2012-09-02 07:44:00
|
Jan Brunnegård |
Allvarigt talat herrar textmakare. Skriver vi inte alla här för att vi tror att problem går att lösa med upplysning och utbildning. I vart fall lite grann och efter en tid!Hela den svenska Folkrörelsetanken gick ju ut på att upplysa folk så att landet skulle gå mot en ny vår! Nog hade det effekt. 32.000 personer har i år läst texter jag skrivit. År 2008 var det 142.000 som tittade lite på mina texter. Det måste väl ha haft en lysande effekt ;- God Morgon.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2012-09-02 17:47:00
|
Jocke utsourzad |
7 Lars Nilsson, du hade rätt! Cyklister är för jävliga i stan, dags för en rafflande artikel om detta!
Bilen blev påkörd parkerad på Strandvägskajen. Han hade en burk öl i handen, i---n! Har nästan blivit påkörd själv ett par gånger på trottoarer, de kör överallt, signalerar ej, och jättefort. Och enligt SvD häromdagen så ökar cykelolyckorna snabbt.
Vad gör politikerna, polisen?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2012-09-02 18:12:00
|
Anders |
Ett väldigt tydligt exempel på dåligt omdöme är väl Carl Olof Schlyters stöd till bluffmedicin och humbug.
Det är ansvarslöst att stödja denna verksamhet. De flesta politiker som saknar omdöme hittar man i miljöpartiet. Det vore bra om detta kom fram så att man inte röstar på dem av misstag.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2012-09-02 18:59:00
|
Janne B |
Jocke - det finns nog saker som politiker inte kan göra ngt åt. Men civilcurage oss medborgare emellan kan hjälpa långt. Säg ifrån,ryt åt felande cyklister...
|
|
Inlägg #14: Postat: 2012-09-02 20:07:00
|
Janne B |
Jag förutsätter att Anonyma Anders har glasklara bevis på sitt påstående om Carl Olof. Annars är det sedvanligt skitprat.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2012-09-02 20:21:00
|
Anders |
#14 Janne B
Det är Carl Olof Schlyters stöd till homeopatin i EU som jag tänker på. Det är väl lätt att kolla upp. Vore intressant med en kommentar från honom. Jag skulle uppskatta om han tog tillbaka detta stöd. Men jag har faktiskt inte speciellt stort förtroende för honom.En politiker med gott omdöme måste inse att man inte bör uppmuntra och försvara denna typ af humbug.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2012-09-02 20:31:00
|
Jocke utsourzad |
13 Janne: "Jocke - det finns nog saker som politiker inte kan göra ngt åt. Men civilcurage oss medborgare emellan kan hjälpa långt. Säg ifrån,ryt åt felande cyklister..."
Tack, men jag är inte nöjd med svaret. Det finns förvisso saker som politiker inte har curage eller kompetens till att åtgvärda, och ännu fler som de inte bryr sig om. Bättre att ryta åt dem.
Det behövs tydligare regler om var cyklister får eller ej köra. Med böter. Och lite debatter i TV, cykelaffärer/främjandet? Det händer alltså allvarliga olyckor Janne. Blir du påkörd av en cykel i 20 knutar, och slås till asfalten, vad kan hända tror du?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2012-09-02 21:11:00
|
Leif-Arne |
#15 Det finns en Carl Schlyter i EU parlamentet, det är inte samma person som Sourzes red.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2012-09-02 21:11:00
|
Leif-Arne |
#15 Det finns en Carl Schlyter i EU parlamentet, det är inte samma person som Sourzes red.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2012-09-02 22:11:00
|
Jan Brunnegård |
Tack Leif-Arne/ Så enkelt var det nog. Jag vet mkt väl vem EU-mannen är.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2012-09-02 22:13:00
|
Jan Brunnegård |
Jocke 16 / Du har tagit upp en viktig fråga för många.Det måste nog åtgärdas på många sätt varav lagstiftning bara är en sak. Jag har begränsad tro på att politiker kan fixa allt. Grannsamverkan och liknande måste nog öka...
|
|