Omdöme - ett utdöende företräde?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2012-09-02 22:37:00
Anders
Jag ber om ursäkt för mina förhastade slutsatser. Jag borde kollat upp om det var samma Carl Schlyter. Det var dåligt av mig. Jag håller med om allt som står i artikeln men jag tycker nog att det är viktigare med gott omdöme när man tar politiska beslut. Det är ett betydligt större problem.
Inlägg #22: Postat: 2012-09-02 23:23:00
Janne B
Heder åt den som vågar göra en Pudel...men bäst att colla före...
Inlägg #23: Postat: 2012-09-03 13:09:00
Thomas L. Aabo
Mn kan faktiskt dra en parallel till när mina föräldrar flyttade till Sverige på sextiotalet, då följde alla de svenska bilisterna slaviskt alla trafikregler.
Min far förundrades över detta och körde så fort han ville och alla svenskarna förundrades.
Idag så kör i stort sett de flesta lite som de vill.
Inlägg #24: Postat: 2012-09-03 13:58:00
Jan Brunnegård
..om man slaviskt följer trafikregler så blir det mindre olyckor så klart....vi har väl haft världsrekord i få dödsolyckor. Vet ej om de senaste åren. Jag bor nära Dödens Väg nr 20 genom Västergötland.Där kan man dagligen möta omkörande bilar som balanserar på mittlinjen. Kör man de lagliga 80-90 så förväntar sig omkörare att man obligatoriskt kör ut på vägrenarna, som varierar mkt i bredd ock kvalité.Kameror hade för några år sedan en viss effekt, men inte nu längre// Jag har åkt bil med estländare i Tallin,DET var en kuslig upplevelse...
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...