|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-29 11:15:00
|
|
Christian Hasselberg |
Du förstör ju din egen artikel när du väljer såna citat. Du vet ju att slöjan inte accepteras av Svenne Svensson, varför väljer du då citat som säger "mannen sänker blicken, dölj kvinnan" Din religion behöver försvaras på ett mer genomtänkt sätt än så.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-29 11:48:00
|
|
elisabeth |
Håller med i princip. Att dissa islam pga sådana grunder är som att säga: jag hatar kristedomen, kolla bara på Hitler vad inskränkt han var.
Dock gillar jag inte riktigt citaten som på något sätt beskriver kvinnan som ett slags husdjur...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-29 11:55:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Farton, Las ditt forsta stycke i detta inlegg om att inte doma. Las sedan hela ditt inlegg fran igar. Och inse sedan att du e en stor hycklare. Inte doma andra... hihi. Tack for intressant motinlegg. Tyverr har du inte svarat pa sa mycket. Jag plockar isar ditt inlegg o svarar dig i nesta vecka sa fort jag far loss tid fran plugget o tentorna. Incha Allah!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-29 11:57:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Ga garna och las Fartons inlagg fran igar om "den onde vite mannen som slaktar alla andra" blablabla. Imponerad du lyckats va relativt nyanserad i detta inlegg med tanke pa gardens javla dynginlegg.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-29 13:26:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Instämmer. Kvinnoförtryck existerar i Afrika, Sydamerika och Australien i kristna, judiska, muslimska eller andra samhällen så med en särskild religion som förklaring så kommer man ingen vart. Annt än längre ned i de intellektuella källarregionerna.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-29 13:58:00
|
|
Zahra |
Din artikel är självklart en av det bästa jag har läst hitills om islam.
Själv är jag muslim och bär slöja och är utan tvekan stolt över min religion och slöja, sen får svenskar tro och tycka vad det vill, dom är bara rädda för det dom inte känner till.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-01 16:22:00
|
|
Lisa |
Om det hade varit mannen som varit fortryckta hade detta dabatterats vilt och direkt forsokt motarbetas. Fan om jag skulle forsoka tvinga min pojkvan att skyla sig for att jag var radd for att andra tjejer skulle titta pa honom, skulle han lamna mig!!!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-01 16:24:00
|
|
Lisa |
Om det nu forekommer massa kvinnofortryck i hela varlden, bla i musilmska delar, sa varfor gors det inget at det? Vad gor islam och de styrande muslimerna for att forbattra kvinnan situation? Sker det nagon ny lagstiftning som starker hennes situation? Jag laser din artikel som enbart en laaaang ursakt.
|
| |