|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-30 11:48:00
|
|
Anders Linnard |
Det där var nog det jävligaste jag hört. Fast jag minns att vi också fick stryk ibland på mellanstadiet, men inget i den här kalibern. På vår skola var det en kristen idiot som gav oss örfilar om vi svor eller fuskade. Själv har jag vikarierat som lärare och jag misstänker att sådan här skit förekommer lite överallt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-30 15:29:00
|
|
Per |
Jag hatar idioter som tar ut sin ilska på barn. Misslyckade, sorgliga individer är vad dom är. Förövrigt verkar den där skolan vara åt helvete!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-30 16:41:00
|
|
Joakim |
En sådan klassföreståndare, och tillika studierektor, hade jag under min gymnasietid i karlskrona 1989-91. Han förstörde både min och flera andras skoltid med sitt genuint elaka och Gestapoliknande beteende. Ännu idag kan jag känna hat och förakt när jag tänker på honom, att ett sådant svin får vara lärare är obegripligt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-30 18:32:00
|
|
seven |
Det låter helt osannolikt! Jag kan bara inte tro att en sådan lärare får fortsätta. Och åtminstonde elever som vuxit upp och kommit ur sin beroende ställning borde kunna se till att han blev avstängd.
Värst är nästan att han gjorde likadant med en förälder i klassrummet - det visar att han tycker det är normalt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-30 18:32:00
|
|
seven |
Skicka denna berättelse till de ansvariga skolpolitikerna i STockholm med Björklund i spetsen, till stadsdelsnämnden osv.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-01 08:00:00
|
|
HE |
Jodå. När jag läser detta minns jag just en sådan lärare på min mellanstadieskola. Som tur var hade jag inte själv med han att göra.
|
| |