När går man över gränsen?

Den här tråden diskuterar artikeln När går man över gränsen?.
Inlägg #1: Postat: 2001-11-29 11:07:00
Christian Hasselnerg
Trevligt att se att fler reagerar över vad som är tillåtet i dagsläget. Ett annat exempel är ju Bobo Krull/ Dr Alban vilket jag anser vara ett enormt övertramp.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-29 11:21:00
Juanita Zanetti
Pippirulls påhopp på Dr Alban är vidrigt och att de står för det helt och hållet är pinsamt.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-29 12:06:00
christer kyreus
Man kan kränka människor, så att
skadan inte går att reparera.
I mångfaldens heliga namn måste
konstateras att gränserna för kränk-ningar är så individuella, att det knappt kan sättas av andra.
Men - det handlar om respekt!
Inlägg #4: Postat: 2001-11-29 12:33:00
florence
precis!!! Vart är gränserna!!??
jag tycker humor ska ha finess...när känslan i maggropen av skratt och välbehag inte infinner sig...som det med mankell....då är det inte så kul!!!
Inlägg #5: Postat: 2001-11-29 18:56:00
Kajsa Kallio
Det är ju med humor som med skönhet, det ligger i betraktarens öga. Personligen tycker jag det är roligare med folk som slår uppåt, men jag har å andra sidan också en förkärlek för lyteskomik, något som jag inte alls är särskilt stolt över.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-29 23:34:00
nihilisten
när mottagaren inte ler åt skämtet,
då är det inget skämt.
då är det penalism.
det ingår i allmänbildningen att veta var gränsen går.
de som går över gränsen gör det avsiktligt, sådana ger jag en fet smäll rakt av.
alltid lika skönt.
Inlägg #7: Postat: 2001-11-30 03:35:00
Antinihilisten
Intressant ämne. Jag skrattade vidlyftigt och länge åt Mankellskämten när jag läste dom. Ibland skrattar jag mig snurrig åt Jackass. Jag tycker att "finesshumor" i brist på bra uttryck som Hasse & Tage, Ramel m fl är otroligt roligt också. Pipprull goes Alban var småskoj också. Allt som jag skrattar åt tycker jag är humor.
Inlägg #8: Postat: 2001-11-30 07:49:00
Beatriz Quevedo de Hansen
Bra Lena! Att gå över gränserna är något som förolämpar individerna och respekten förloras totalt. Dina texter är tänkvärda och en liten skratt får man.
Mvh Beatriz
Inlägg #9: Postat: 2001-11-30 09:05:00
Carola
När går man över gränserna? Aj, aj, aj. Svårt... Beror lite kanske med vem man behagar skämta. Men i det offentliga kan det ibland bli aningen påhopp som inte man finner det minsta lustigt. Bland sina vänner kan man kanske gå över gränsen men då på är det pga. att man känner varandra o har samma humor. I think. Mvh.
Inlägg #10: Postat: 2001-12-01 11:34:00
Mikael Tallberg
När det gäller Spermaharens drift med Mankell så kan det säkert stämma att han inte förtjänar att drivas med, att det inte är "rätt och riktigt" att göra så eftersom han är så schysst och snäll. Så vadå? Spelar det egentligen nåt roll? Humor har väl inget ändamål, utöver självändamålet att vara roligt. Och roligt är det ju, åtminstone tycker jag och många andra det.
Inlägg #11: Postat: 2001-12-01 21:01:00
Stefan Whilde
Ja, respekten för medmänniskor har onekligen fått sig ett nytt och fulare ansikte de senaste åren. Kanske beror det på att självrespekten minskar. En spegling, så att säga. Mvh Whilde
Laddar...