|
Inlägg #1: Postat: 2012-08-14 13:40:00
|
|
Malin Michea |
När det gäller mode så tycker jag bäst om hösten, det finns så utrymme för mycket variation och olika typer av plagg under den årstiden. :
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-08-14 15:37:00
|
|
sven |
Jag gillar olika.Varför måste alla fotomodeller ha "nord-europeiska"utseenden.Även i länder utanför nord-europa så har alla fotomodeller ariska utseenden.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-08-15 12:20:00
|
|
Jennie Johansson |
Malin: jag håller med du!! :D
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-08-15 12:27:00
|
|
Jennie Johansson |
Hej Sven,
Förra året och årets trend bland modellerna har faktiskt legat på dom asiatiska dragen. Men jag förstår vad du syftar på. Du tänker nog på de modeller som går på catwalken. Modeller med de dragen " nord-eropeiska" snor inte uppmärksamheten från designen- dom ska vara "plain", levande skyltdockor.
Om du kikar runt i modemagasinen kommer du dock se att branchen är fokuserad på modeller med "eget" utseende; dom får gärna ha ant stor näsa, överdriven mun, knappt mun alls, glosögon etc. Allt som inte anses vara norm : Just nu regerar "de fula ankungarna" åsikten kommer från branchen, inte mig
Ha en fin dag!
/Jennie
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-08-15 22:01:00
|
|
sven |
Jag har en teori.I modemagasinen styr de heterosexuella kvinnorna och därigenom en mycket större variation. På catwalken styr de homosexuella männen och de har en mycket enkelspårig kvinnosyn.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-08-16 15:46:00
|
|
Jennie Johansson |
Sven: du är absolut något på spåren där :
|
| |