|
Inlägg #1: Postat: 2012-08-15 23:02:00
|
|
Lennart Lundwall |
Bra rutet, Schlyter! Telia, som jag råkar använda efter rekommendationen att dom täcker bäst både i land och stad, vill jag inte rekommendera. Som lågkonsument utan att internetsurfa, sådant gör jag hemma, betalade jag ca 50:- per månad förra året. I år 100:- per månad utan att få någon förklaring om varför kostnaden fördubblats. När jag behövde batteri till den Huaweitelefon som ingick i abonnemanget fick jag höra i Telebutiken: "Det för inte vi". Fick importera det från Holland - dyrt och dåligt.
Kan det vara så att operatörerna kan härja fritt i lugn och ro sedan "smart-phonen" kom? Den ska ju laddas flera gånger om dagen. Då har man inte tid att ringa.
Tällifån, sa Bull. Jag längtar ibland, när det knastrar och slår ifrån, efter barndomens två soppburkar med ett snöre emellan. Inga avbrott och aldrig "battery low".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-08-16 10:28:00
|
|
Jan Olsson |
Har ingen anmärkning! - Mitt abonnemang kostar 69:-/mån hos Telia. -
Telefonen är en Samsung SGH-X660 med kamerafunktion,storlek 85x45x20 mm,vikt 87 gram, 6 år gammal! - Samma batteri sedan inköpet hos Telia! -
Ej heller har abonnemanget höjts någon gång! - Fungerar varje gång jag ringer på den! - T.o.m.i Stockholms innerstad,vid besök där! - Vad kan man mer begära!! - Ren tur,eller?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-08-16 12:17:00
|
|
Jan Brunnegård |
JAN O / Du tycks vara modernare än vad jag är. Jag har fått en mobil av släkten som ska fungera som alarm mm om jag är ute o råkat illa ut. Inomhus har jag ett kommunalt larm - som kräver fast linje med Telia. Så där har jag en rätt onödig utgift. Datorn går också på Telia o det fungerar mkt bra för det mesta.// Har du Jan O slutat med fasta Telia.?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-08-16 13:17:00
|
|
Jan Olsson |
#3 - Nej,jag har även fast telefoni,med nummerpresentation kostar det 165:-/mån!
Men Du har rätt,numera ringer det nästan bara Tel.försäljare & annat löst folk på den fasta telefonen! - En onödig utgift faktiskt! -
Datan är nog det dyraste,har trådlöst abonnemang med 3,fungerar perfekt,men kostar 223:-/mån.inkl.moms
Därtill kommer hushållsström med pr månad ca 300:-
Sammantaget med mobiltelefonen 757:-,eller ca 25:-/dagen!
Mitt foderintag pr dag,belöper sig inte i stort sett på mera! - Men man skall ju inte bara leva av bröd,även skådespel skall ju förekomma!
Ja,så har jag det,dyra Broder!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-08-16 15:24:00
|
|
Jan Brunnegård |
Vi har liknande utgifter Jan O. Men sjukdom o arbetslöshet på 1990-talet medförde nya skulder i stället för stiliga pensionspoäng. DET lider jag svårt av.!
|
| |