Politisk poesi

Den här tråden diskuterar artikeln Politisk poesi.
Inlägg #1: Postat: 2001-11-28 11:34:00
Fredrik
Ska man skratta eller gråta?!
Inlägg #2: Postat: 2001-11-28 12:38:00
Fritte
Komunisterna bombade foerst i Afghanistan...
Inlägg #3: Postat: 2001-11-28 12:48:00
peter horal
Jag förstår mer o mer varför du provar på så många olika yrken. Du hoppas säkert liksom jag att du nån gång hittar något yrke som du klarar väl. Ge inte upp Gudrun jag är säker på att det finns nåt som du är bra på!!!!
Inlägg #4: Postat: 2001-11-28 13:28:00
Jens
Inte visste jag att du var så poetisk. Jag tycket det var ganska vackert. Så rätt du har med civila som endast blir offer när de inte längre andas. Läs min artikel om vit´-vins-vänstern på politik. Ha det bra och kämpa på i riksdagens gubbträsk!
Inlägg #5: Postat: 2001-11-28 13:34:00
Johanna Ekdahl
Besinna dig.. Gudrun Schyman.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-28 13:38:00
Marita
Måste säga att jag gillade din debatt med Bo Lundgren förra veckan.
Kvinnan är en individ, MEN i en utsatt grupp. Så, jag håller på dig i den frågan.
Dock måste varje kvinna ta ansvar för sig själv och sin framtid, MEN kvinnor FÅR lägre lön och ÄR utsatta för ett "osynligt" system som säger att vi ska ha lägre lön. Så det så.
Ibland funderar man på om herrarna i regeringen är blinda eller nåt.
Inlägg #7: Postat: 2001-11-28 13:45:00
prime
Klockrent Gudrun, jag gillar beskrivningen av dom onda förövarna männen och dom goda offren kvinnorna.. FÖR PRECIS SÅ ÄR DET JU!! det syns för lite av dessa stereotyper och generaliseringar i samhället.. Tur att vi har dig som kan skapa nya förutfattade meningar, nu när så många sådana försvunnit efter så mycket arbete och strävan efter jämlikhet och jämställdhet.
Inlägg #8: Postat: 2001-11-28 13:50:00
tobias
bra dikt och bra idé :
Inlägg #9: Postat: 2001-11-28 14:19:00
Oscar
Ibland blir det lite ensidigt åt båda håll i debatten. Spelar det någon roll i sammanhanget att talibanerna är världens bästa kvinnoförtryckare och förtyckare av allt annat än talibanism? Även om bomber i princip är fel, så kanske vi ska fråga de afghanska kvinnorna hur fria de känner sig efter bomberna jämfört med före? Vi är alla såna besserwissrar i väst, vi vet alltid vad som är bäst. Ur något ont kommer inte sällan något gott. Det finns inget klasklart rätt och fel här.
Inlägg #10: Postat: 2001-11-28 14:54:00
Kalle
10 lakan hägrar?

Gudrun känner värdet i sitt namn. Kan detta ge henne både pengar och epitetet som poet? Men hur många hade läst det hons skrivit eller tyckt det varit bra om det inte varit Gudrun?
Inlägg #11: Postat: 2001-11-28 20:41:00
Beatriz Quevedo de Hansen
Tänkvärd dikt!. Vilka startar krig? Om inte dessa stora herrar. Vem bryr sig om kvinnornas och barnens armod?
Mvh
Beatriz
Inlägg #12: Postat: 2001-11-29 23:39:00
seven
Färre civila offer tack vare USA.
Var inte de civila offren fler under talibanstyret än under kriget. Även räknat per dag. Med den skillnaden att nu leder offren till förbättring av situationen för de civila?
Inlägg #13: Postat: 2001-11-30 13:39:00
Daniel
Har du något bättre förslag på hur talibanerna skulle kunnat fördrivas från större delen av landet på ca en månad ? Nej, jag tänkte väl det.
Inlägg #14: Postat: 2001-12-07 00:11:00
Axel
Jag ser att Gudrun spinner på i sedvanligt obehagliga, tendentiösa stil. Det är alltid lika obehagligt att se.

För övrigt betvivlar jag starkt att du vill ha jämlikhet, jag tror att du skulle vara allra nöjdast om du fick straffdiskriminera alla män ett par årtionden.
Inlägg #15: Postat: 2003-01-02 19:28:00
Nartin
Gudrun är dum i huvudet. på riktigt. hennes sexism är ett hån mot de män som är krigets offer. det finns nämligen manliga offer också, trots att Gudrun gör det lätt för sig genom att utmåla alla män som förövare och alla kvinnor som offer "som väver besinningens slöjor" jesus kristus, är hon verkligen partiledare? nejvisstja, det är ju bara för kommunisterna, som ingen vettig människa över 25 röstar på. vänta och se.
Laddar...