|
Inlägg #161: Postat: 2012-07-09 17:51:00
|
|
Leif E Ström |
Bohuslänningen, du bör nog se eländet i ett större perspektiv. 1929 slutade kapitalisterna i USA att låna ut pengar till Europa. Tyskland som var dess största låntagare hade under hela Young-planen finansierat uppbyggnaden av landet, krigsmaskinen samt krigsskadeståndet med den enorma summan av 20 miljarder dollar. Detta finansierades av kommuner, företag och staten via nya lån. På fem år lånade Tyskland 900 milj pund. Den slutliga smällen fick Tyskland då USA:s överproduktion kollapsade. Resultatet blev 6 miljoner arbetslösa tyskar. Att en redan överhettad hjärna skulle få fnatt under rådande omständigheter är definitivt ingen ursäkt för hans gärningar, men dock bakomliggande fakta.
|
| |
|
Inlägg #162: Postat: 2012-07-09 18:27:00
|
|
Pia I |
Tack för informationen Leif.
|
| |
|
Inlägg #163: Postat: 2012-07-09 18:34:00
|
|
bohuslanningen |
161 - Som historiker så känner jag mycket väl till hela episoden där enorma skadestånd BETALADES av Tyskland och har klart för mig att hela börskraschen 1929 var en generalrepetition på vad vi nu har att vänta oss med ekonomin i världen. Då var det ett bra sätt att ta över företag där bl. a. gamla oljebaroner hoppade från fönster ett antal våningar upp. Många aktier till fina bolag kom i för sionisterna banksters "rätt " händer. Läs denna om hur upplägget var då och jämför med vad som händer nu. Länk: finanshistoria.n.nu och för dom som vill veta mera om Youngplanen Länk: mariosousa.se
|
| |
|
Inlägg #164: Postat: 2012-07-09 18:43:00
|
|
Pia I |
#163--I så fall, vem ligger bakom Sverigedemokraterna? De har ju kommit rätt långt nu.
|
| |
|
Inlägg #165: Postat: 2012-07-09 18:48:00
|
|
bohuslanningen |
163 - Lätt att svara på - Inkompetenta politiker i Riksdagen!
|
| |
|
Inlägg #166: Postat: 2012-07-09 18:58:00
|
|
Pia I |
#163---Tänkte att de kanske hade någon sponsor? -----Samhällsapparaten är ju stor och trög i "demokratisk anda", som det heter, så det är väl inte alltid så lätt att få ihop det.Men jag tycker också att politikerna är tröga och slappa, när det gäller många saker. Att dricka vin och mingla i Almedalen, är de kanske bättre på.
|
| |
|
Inlägg #167: Postat: 2012-07-09 19:42:00
|
|
CMO |
Det är bra bohuslänningen, men vi har redan hört allt det där och mer därtill från Erlingsson, Wilhelmson och andra patienter med likartade symptom.
|
| |
|
Inlägg #168: Postat: 2012-07-09 19:52:00
|
|
bohuslanningen |
CMO - Vilken tur att vi har folk som dig då att reda ut det hela!
|
| |
|
Inlägg #169: Postat: 2012-07-10 10:52:00
|
|
Leif Erlingsson |
Tillägg till min tidigare kommentar Länk: sourze.se Re: bohuslanningen 2012-07-09 16:08 #153: Jag såg sedan att den var publicerad redan september 2004 i The Guardian. Men kan inte påminna mig att jag har hör detta genom svenska medier SVT, DN, SvD etc?
|
| |
|
Inlägg #170: Postat: 2012-07-10 10:53:00
|
|
Leif Erlingsson |
... att jag har hört ...
|
| |
|
Inlägg #171: Postat: 2012-07-10 12:05:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Bubblan inlägg 144. Du heter bubblan eftersom du hela tiden brister.
|
| |
|
Inlägg #172: Postat: 2012-07-10 16:23:00
|
|
Dippen |
#141 Asp, Jag tycker CMO sammanfattar det hela väl "121 etc. Artikeln är trams som försöker hävda att judar i USA inte har, men borde ha, en gemensam agenda. Artikeln i sig är inte antisemitisk men antisemiter som "Vikingson och Erlingsson" kissar förstås i byxorna av pur förtjusning av att någon säger "den förbjudna sanningen". Med mina ord : Man fiskar i grumligt vatten och på lång sikt har de som lockats exploatera judehatets kraft alltid förlorat eftersom avundsjuka inte är en skapande kraft utan en destruktiv.
|
| |
|
Inlägg #173: Postat: 2012-07-10 16:49:00
|
|
Lennart Asp |
#172:Dippen, intressant att "man", det vill säga många judar, i självhat ? plötsligt börjat fiska i "grumligt vatten" på sista tiden. Om en majoritet i likhet med författaren fortsätter på den inslagna självkritiska vägen och "fiskar" kan det grumliga vattnet på sikt bli klarare och klarare så att ingen kan förväxla judendomen med sionismen i fortsättningen. Kanske judendomen till och med kan få mer napp än vrångbilden sionismen?
|
| |
|
Inlägg #174: Postat: 2012-07-10 16:58:00
|
|
Dippen |
Sionismen är en SEKULÄR ideologi vilket du lätt kan läsa dig till på Internet: Länk: en.wikipedia.org
Jag har oftast inga problem med att skilja på Judendomen och Sionismen.
|
| |
|
Inlägg #175: Postat: 2012-07-10 20:47:00
|
|
Lennart Asp |
Dippen, det är ju just det jag ville säga med min lilla fisketur. Att vara jude behöver INTE förväxlas med att man också stödjer vrångbilden av judendomen som sionismen gör med den rasistiska kolonialpolitiken med olagliga landskonfiskationer från palestiner till exempel. Du kanske kan skilja på Judendomem och Sionismen, men Israel är väl en JUDISK stat????
|
| |
|
Inlägg #176: Postat: 2012-07-11 12:41:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Lennart inlägg 175. Är Sverige en protestantisk stat?! retorisk fråga
|
| |
|
Inlägg #177: Postat: 2012-07-11 21:50:00
|
|
bohuslanningen |
|
| |
|
Inlägg #178: Postat: 2012-07-11 22:29:00
|
|
Dippen |
Varje år orsakar svedjebruk större utsläpp än bilar och flygplan. Ändå fortsätter fattiga bönder att bränna sin jord. Länk: svtplay.se
|
| |
|
Inlägg #179: Postat: 2012-07-12 20:37:00
|
|
Lennart Asp |
#176: Thomas, som Du mycket väl vet praktiserades asatro i Svitjod, men sedan tvångskristnades vi och när vi väl hunnit bli någorlunda bekväma med kristendomen efter Olof Skötkonungs föregångsdop i Husaby källa, även om Blot-Sven försökte vrida soluret tillbaka, och tvingats acceptera Roms tolkningsföreträde inom religionen dök vår landsfader Gustav Wasa upp som gubben i lådan med en med tiden sinande statskassa och när han samtidigt såg den katolska kyrkans rikedom tvingade han oss under stort motstånd att överge vår vid detta lag slutligen älskade katolicism och införde politiken med "ett land, ett folk, en religion" och något "kätteri" från utlänningar tilläts inte förrän de behövdes som arbetskraft för att gynna Sveriges ekonomiska utveckling och infödingarna fick i sin tur vänta till mitten av 1800-talet att konventikelplakatet skulle avskaffas, men nu har vi ingen statskyrka längre, så fältet är öppet för Dig Thomas att försöka vrida soluret tillbaka igen och försöka göra Sverige till ett asatroiskt land och då kan du ju förslagsvis börja med att försöka samla in Alla Asatroende i Världen till Sverige och bedriva lobbyverksamhet med Samfundet Forn Sed Sverige i riksdagen för att officiellt förklara Sverige som Asatroiskt land och då är ju ett naturligt första steg att statschefen också måste vara förpliktigad att tillhöra Asatron och om han vägrar kan statschefen förslagsvis offras bakom "Gustav Vasas intåg i Stockholm" och framför Carl Larssons "Midvinterblot" på Nationalmuseum, även om det inte råkar vara missväxt just det året.
|
| |
|
Inlägg #180: Postat: 2012-07-13 20:02:00
|
|
bohuslanningen |
Länk: youtube.com
Så underbart att det finns folk som denne man - han riskerar livet för detta budskap
|
| |