Assange och journalisterna

Showing page 2 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Inlägg #21: Postat: 2012-07-05 14:13:00
Lennart Asp
#14: Ja Pia, helt riktigt. Intution kan vara bra i de allra flesta fall, speciellt i möte med främmande människor. Assange och/eller kvinnornas intution fungerade tydligen inte så bra? Men domstolarna ska inte döma på intution och en sensationshungrig kvällspress ska inte döma någon på förhand, inte heller Julius Assange.
Inlägg #22: Postat: 2012-07-05 14:33:00
Lennart Asp
#16: "Jocke -utsourzad" är ju i likhet med Assange inte alltid så noga med fakta, har hänt tidigare. "Intercourse"?
Så här sa Clinton från början, den 26 januari 1998, under en presskonferens på Vita huset brevid sin fru " ... I did not have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky ..." Jag förkortade helt korrekt "sexual relations till "sex". Det behöver inte ingripa ditt specifika "intercourse" som Clinton aldrig sade ...
Inlägg #23: Postat: 2012-07-05 14:48:00
Lennart Asp
Lewinsky fick immunitet och lämnade över sin otvättade klänning med Clintons klänningspermafläckar på. Clinton förklarade sin " I have never had sexual relations with Monica Lewinsky" med att "I thought the definition included any activity by me, where I was the actor and came in contact with those parts of the bodies" which had been explicitly listed and "with an intent to gratify or arouse the sexual desire of any person". Clinton förnekade att Han hade rört Lewinskys "genitalia, anus, groin, breast, inner thigh, or buttocks" och hävdade att den accepterade definitionen av "sexual relations" inkuderade "giving oral sex" men exkluderade "receiving oral sex".
Alltså han fick oralsex av den snälla och tjänstvilliga Monica, men Han gav inget oralsex till henne för att tillfredsställa henne.
Länk: en.wikipedia.org
Inlägg #24: Postat: 2012-07-05 14:59:00
Lennart Asp
I Assangefallet har däremot ingen av de inblandade parterna förnekat att det var samlag. DU verkar vara helt säker på att Assange är oskyldig och kvinnorna är skyldiga? JAG har däremot inte uttalat mig i skuldfrågan, "det lär vi väl aldrig få veta" som jag sade i #13, eftersom ingen svensk domstol verkar kunna ta upp fallet.
Inlägg #25: Postat: 2012-07-05 15:03:00
Lennart Asp
#18: Thomas, "feminismens saudiarabien" är Assanges och Jockes defintion av Sverige. Inte speciellt "Klockrent". Snarare en grov generalisering ...
Inlägg #26: Postat: 2012-07-05 15:10:00
Lennart Asp
#19: Bara för att det finns kvinnor som "tänder på och gör allt de kan för att fånga en man med makt" kan domstolarna inte generalisera det till att det gäller alla kvinnor när dem har att döma i ett sexualbrottsfall. Inte heller mannen ska dömas i förhand.
Inlägg #27: Postat: 2012-07-05 15:20:00
Lennart Asp
#20: Ja du Janne B. Jag tror inte att hon var speciellt lång och smal, men Liv Ullman var tydligen en av de "vackra damer" som fastnade i hans garn, trots olika politiska uppfattningar. Kanske den sympatiska Liv tyckte att han var en charmig liten gubbe och försökte omvända honom till sin sida? Vi kan bara spekulera i hur mycket ingredienserna charm/makt/rikedom spelade in i de kvinnliga flugornas dragning till den lilla fula spindeln. :
Inlägg #28: Postat: 2012-07-05 15:31:00
CMO
#22 Pinsamt ideologiskt motiverat bluff-försök av Jocke. Föreslår att du, på sant Jocke-maner, sparar det och ältar det i åratal framöver, varenda gång Jocke skriver ett inlägg om vad som helst, men speciellt om genusfrågor.
Inlägg #29: Postat: 2012-07-05 16:35:00
Lennart Asp
#28: Tack för ditt råd, CMO. Men jag är inte långsint. Vi kanske inte är morsgripar allihopa, men nog kan vi alla göra misstag ibland när vi dansar vilt runt Sourzes midsommarstång, "D u me´och ja me" :
Inlägg #30: Postat: 2012-07-05 16:48:00
Jan Brunnegård
ASP 27 / Jag såg den aktuelle Kissinger i ett SVT program för en liten stund sedan. Som barn utjagad ur Tyskland med sina föräldrar tror jag.Talade fortf engelska med tysk brytning, sa han själv. Programmet var en enda stor hyllning till USA som tar emot ca 1 miljon nya medborgare varje år - i fantastiska ceremonier ute i delstaterna.ALLA vill bli medborgare berättade de i alla tonarter// PÅ den andra kanalen gick ett program gjort av en charmig finne om 30 dagars resa till Vladivostok. Han kunde ryska och blev väldigt väl mottagen av vanliga ortsbor. Men kände sig ofta iakttagen av maktens män, som då o då förbjöd honom att filma mm.Slutligen fick han dock fara ut till en ö i Japanska sjön och där se den mesta fantastiska försvarsanlöggning man kan tänka sig - flera våningar under jord etc.Men nu var hela anläggningen "pensionerad".
Inlägg #31: Postat: 2012-07-05 17:47:00
Lennart Asp
Missade tyvärr programmet, men håller med dig om att Kissinger är en mycket intressant filur. Verkar vara lite som Bildt. Ingenting fastnar på honom. Bara rinner av som vatten på en gås. "Palme och Geijer, Nixons lakejer" ropades det på gatorna, därför att Palme kallat demonstranter som kastade ägg mot USA:s ambassadör för "lymlar". Den som kravallpolis sökande arbetslöse Hasse i "88-öresrevyn" hade som alternativ att slå dem med batongen att skrika: "Palme och Geijer, finfina grejer". :
Inlägg #32: Postat: 2012-07-05 17:50:00
Lennart Asp
Men den största lakejen till Kissinger var väl just nämnde Kissinger? Som tillsammans med med Le Duc Tho från Nordvietnam fick det kanske mest omdiskuterade Nobels fredspris som har delats ut. Kissinger anklagades ju för att vara krigsförbrytare, men lär väl inte komma till Haag annat än symboliskt efter sin livstid, då USA:s internationella makt har minskat tillräckligt?
Inlägg #33: Postat: 2012-07-05 17:58:00
CMO
#29 Synd...
Inlägg #34: Postat: 2012-07-05 18:08:00
Lennart Asp
#33 :
Inlägg #35: Postat: 2012-07-05 18:11:00
Lennart Asp
#30: Det andra programmen om den vandande hollän... förlåt finnen har jag också missat många program av. Men jag såg programmet om Tadzikistan tror jag där en liten gästfri gubbe skulle visa upp den utländske gästen för sin pappa i källaren - Stalin! :
Inlägg #36: Postat: 2012-07-05 18:16:00
Lennart Asp
#30: ... De flesta i programmen verkar vara överens om att det var bättre på Sovjettiden, i alla fall ekonomiskt. Nu är det mycket svårt att överleva och en del desparata människor försöker sälja ut allt vad de har på loppmarknad för att kunna överleva. När jag besökte Sovjet på 80-talet fick man fina färgbroshyrer om Tadzikistan, Uzbekistan och Georgien med mera som berättade om deras historia, kultur och språk ...
Inlägg #37: Postat: 2012-07-05 18:36:00
Leif-Arne Undvall
#36 Att Sovjet föllihop som ett korthus beror visserligen till en del på den östeuropeiska våren, men framförallt på att Sovjets ekonomiska system höll på att implodera. Ungefär som hur den arabiska våren utlöstes av ekonomiska orsaker i Tunisien.
Inlägg #38: Postat: 2012-07-05 19:40:00
Dippen
Länk: youtube.com http://www.youtube.com/watch?vKiIP_KDQmXs Jag tror att Monica var en zionistisk torped med syfte och mål att detronisera en fiende till Israel. Hon jobbar nu som Flourtant i Skåne. Tycker så synd om alla dessa karlar som blir förförda av illasinnade, falska kvinnor vars ord man aldrig kan lita på. Blir man sexuellt trakasserad eller utnyttjad får man faktiskt skylla sig själv, mannen har ju sitt genetiska uppdrag som man inte leker med hur som helst.
Inlägg #39: Postat: 2012-07-05 19:51:00
Dippen
Länk: youtube.com Magnus Betnér om Feminism, klockrent!
Inlägg #40: Postat: 2012-07-05 20:07:00
Jocke - utsourzad
22 Jag vill minnas en intervju där Clinton sa just de orden, finns även om man googlar. Men han kan ju ha sagt även de andra naturligtvis.
Så har jag medgett det, och en bredare sanning än den jag vidarebefodrade. Skulle varit snyggt att får se samma från Lennart A en gång?
Showing page 2 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Laddar...