Max Martin hittar på, Britney låtsas

Den här tråden diskuterar artikeln Max Martin hittar på, Britney låtsas.
Inlägg #1: Postat: 2001-11-28 10:59:00
Michael Lundahl
Kultureliten slår till igen och ondgör sig över hur osofistikerad pöbeln är. Som del i den senare säger jag: Watch me care... Jag skiter i att kompositör och sångerska är två olika personer. Han skriver bättre, hon låter bättre. Perfekt... låt det då vara så. Funkar för mig... funkar för Max MAtrin... funkar för Brittney. Varför ändra på något alla har nytta av?
Inlägg #2: Postat: 2001-11-28 12:41:00
Fredrik Jung Abbou
Milli Vanilli va startskottet :
Inlägg #3: Postat: 2001-11-28 13:14:00
Mikael Svensson
Topplistorna utgör ett hot mot våra demokratiska rättigheter? Nån gräns på dina dumheter måste det ju finnas!! Den enda som här är ett hot mot våra demokratiska rättigheter är sådana som Hermansson som likt en fascistisk åsiktspolis vill berätta vad som är "fint" och "fult" att lyssna på. Inte bara vill han berätta det; han vill bestämma över vad vi faktiskt lyssnar på, i våra EGNA liv! Skrämmande!! Själv är Manu Chao överlägsen favorit...och nu är han mainstream! Fan vad gott!
Inlägg #4: Postat: 2001-11-29 01:43:00
Leo Drougge
...och det här är den tröttaste debatten som finns...DU kan inte bestämma vad folket ska gilla!
Inlägg #5: Postat: 2001-12-01 11:11:00
Mikael Tallberg
Jag måste säga att din jämförelse mellan böcker och musik var bra löjlig. Till skillnad från musik så behöver inte böcker framföras av någon. Eller menar du att alla böcker bör tryckas av författaren?

Annars kan man ju lika gärna jämföra med film också. Borde alla filmmanus vara skrivna av skådespelarna?
Inlägg #6: Postat: 2001-12-12 01:49:00
Selda
BRA HENRIK!! Du tog orden ur min mun, jag är så trött på att folk går på det här med t.e.x plastpopen och du är en av dom få som har fattat hur det egentligen ligger till.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-13 11:05:00
Christer Ekholm
Jag håller delvis med i diit resonemang att skivbolagen skapar artister som enbart står och mimar som en docka till andra människors musik MEN detta gör inte på ngt sätt musiken sämre. Se till exempel på 60 och 70-talets två största skivbolag Motown och STAX där ett stort antal låtskivare endast skrev musik åt andra artister, musik som idag av många är ansedd som den finaste soulen till dags dato.
Inlägg #8: Postat: 2001-12-13 11:12:00
Christer Ekholm
Ghostwriters
Jag är tyvärr inte bekant med den svenska översättningen av detta ord men vill bara påpeka att det inom litteraturen också finns personer som skriver åt andra sk ghostwriters.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-20 12:02:00
Benjamin
Att en person skriver musiken och en annan framför den är bara nyttigt. Vad som avgör om det blir positivt eller inte är om artisten har något att tillföra själv. Jag gillar inte alls Britney eller andra "liknande" produkter men att bannlysa att en skriver och en annan sjunger var det dumaste jag har hört!
Inlägg #10: Postat: 2001-12-21 15:48:00
David
Naturligtvis har du rätt men det spelar ingen roll folk måste få lyssna på vad dom vill och bli lurade av vad dom själv väljer att bli lurade av.
Laddar...