PLANKET att klottra på.

Showing page 29 of 31: 19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Inlägg #561: Postat: 2012-09-13 12:31:00
Jocke utsourzad
"lurade", nu tar jag paus, bör nog ha nya glasögon.
Inlägg #562: Postat: 2012-09-13 12:57:00
Bizon
Jocke nya glasögon kan ju alltid vara bra - beträffande batteriernas kvalitet i datorer så är dom den svagaste punkten oavsett märke.
Det bästa man kan göra är att enbart köra datorn på nätström, eller som i ditt fall då solen står så att den ger den energi dom behövs - och spara batterit i kylskåpet tills du verkligen behöver det.

Filmen? Menar du den där ett fyllo ramlar ner på spåret och blir lämnad rånad?
Skulle den vara fejk? Att fejka en sån händelse är minst lika straffbart som att göra det rånaren gjort på filmen - det skulle om inte det svenska medborgarskapets rättsmedvetande vore så avtrubbat lätt kunna resultera i upplopp och kristallnätter på löpande band.

Görs detta i en spelfilm har jag full förståelse att det kan höra till handlingen, men här har man gått ut med en vädjan om hjälp från allmänheten att identifiera rånaren.
Inlägg #563: Postat: 2012-09-13 13:52:00
Lasse i Gatan
#562/Bizon/Du har nog missuppfattat Jocke när det gäller filmer? Den han menar är säkert denna. Länk: svt.se // Filmen om rånaren som sändes i SVT såg ut så här. Länk: svt.se PK-media i sitt esse, med pixlat ansikte. Länken till Avpixlat-filmen som är hämtad från TV-3 Efterlyst. Länk: avpixlat.info
Inlägg #564: Postat: 2012-09-13 13:59:00
Jan Olsson
#560 - Ja Jocke,bättre att häda när man är nödig!
Ursäkta,kunde inte låta bli!
Inlägg #565: Postat: 2012-09-13 15:04:00
Jan Brunnegård
Jocke 560 / Jag har alltid haft svårt att förstå vitsen med att häda andras tro. Det kan ju aldrig uppstå en pluspoäng någonstans. Men minustecknen har vi sett så många ggr nu senast i dessa dagars muslimvärld. USA hade byggt upp ett stort anseende i Libyien med omnejd, det raserades på några timmar av en privatperson som är anonym. Denna avgör alltså nu utrikespolitien.För övrigt har ingen sett filmen, bara en kort trailer...
Inlägg #566: Postat: 2012-09-13 15:05:00
Jan Brunnegård
Tänk om någon började skämta om att Jesus gick på vattnet eller klättra i berg!! Vem skulle bry sig...
Inlägg #567: Postat: 2012-09-13 15:51:00
Jan Olsson
#566 - DET var väl inget skämt!
Skämt är det först när det börjar lukta!
Han kunde ju börjat med Golanhöjderna!

Från en som seglat på Genesarets sjö!
Inlägg #568: Postat: 2012-09-13 15:56:00
Jan Brunnegård
Hur många veckor tar det att segla över detta inanhav? GOLanhöjderna är reservat för Tuppar.
Inlägg #569: Postat: 2012-09-13 16:08:00
Bizon
Jaha Lasse 563 - det förklarar saken.
Ja där ser man vilka konsekvenser det kan bli då människor förlorar både vett och sans. Mer blod, mer vansinne och mer lidande.
Händelser av detta slag som inte är så ovanliga i vår tid och inte heller varit det i historisk tid är den tyngsta orsaken till att jag inte ser något värde i religiösa massrörelser och statskick med någon religion som grund.
Det har aldrig kommit något gott ur sådant och kommer sannolikt inget heller i framtiden.
Hur var och en har det ställt med sin gud må vara upp till den, men låt det sedan stanna där.

I övrigt räcker det med att göra för andra vad du vill att andra ska göra för dej.
Med lite hänsyn och övad fördragsamhet kommer vi långt med det.
Inlägg #570: Postat: 2012-09-13 17:33:00
Lennart Asp
#555: Tack Lasse i Gatan att du fick mig att ta bort fokus från "månens mörka baksida" i en annan debatt. Jag såg din länk och följde Avpixlats råd att "ta ett djupt andetag" innan jag kommenterade den fruktansvärda händelsen, men jag var tvungen att gå inte bara ett varv utan flera varv runt husknuten för att lugna ner mig lite innan jag kunde skriva ner följande reflektioner ...
Inlägg #571: Postat: 2012-09-13 17:37:00
Lennart Asp
Första tankarna gick förstås till den stackars mannen som blev rånad och påkörd av tunnelbanetåget och hans anhöriga. Men så dök ytterligare en tanke upp i mitt huvud under min timslånga promenad runt husknutarna. Hur i helvete kan den här djävla "svartskallen" vara så idiotisk att han utmanar den vite mannens historiska våldsmonopol? ...
Inlägg #572: Postat: 2012-09-13 17:40:00
Lennart Asp
Nu när Breivik så pedagogiskt hade påmint oss om den vita mannens koloniala förflutnas folkmord! Och Avpixlat efter dådet på Utö hade uppmanat sina anhängare att ta ett ett djupt andetag och inte skriva något hatiskt mot Breivik förrän de gått "en runda runt husknuten först"?
Inlägg #573: Postat: 2012-09-13 17:42:00
Lennart Asp
P.S. Jag tror att det är mer konstruktivt att titta in i denna sjuka människas hjärna än att analysera hur mycket mörk hud han har!
Inlägg #574: Postat: 2012-09-13 18:01:00
Lennart Asp
#563: Mord kan förstås aldrig försvaras, men muslimernas ilska mot filmen i Jemen, Egypten, Iran och andra muslimska länder har nog inte bara träffat religiösa nervtrådar, utan är nog lika lika mycket ett politiskt utryck för hat mot den vite mannens kolonialism, i nutid främst symboliserat av USA, världens dominerande militärmakt. Samma som hatet mot Israel i dessa länder inte främst har religiösa orsaker ...
Inlägg #575: Postat: 2012-09-13 18:07:00
Lennart Asp
Demonstranterna i Jemen skrek inte - Död åt Kristendomen! - Död åt Judendomen!

De skrek - Död åt USA! - Död åt Israel!
Inlägg #576: Postat: 2012-09-13 18:54:00
Bizon
Aspen darra din löv - nu kommer hösten och du får frysa utan skrud.
Nåja - ta det inte bokstavligt, men det ligger en hund begraven i mina ord.
Hur många kolonier har usa lämnat i Afrika?
Hur kommer det sej att en stor del av den afrikanska befolkningen har sitt genetiska ursprung i den av främst europeer våldtagna Afrikanska kontinenten.
Och hur kommer det sej att usa tvingas se den ena efter den andra av sina afrikanska knähundar bita dom i benet - deras öde blir ju förr eller senare munkorg och avlivning hos veterinären av militären ska det ju förståss vara.

usa har många gånger om förtjänat att få på pälsen av alla de förtryckta dom utnyttjat och utnyttjar fortfarande - det har inte kommit mycket gott från det landet som startade med en av historiens värsta våldtäkter.

Till den fråga du ställer "Hur i helvete kan den här djävla "svartskallen" vara så idiotisk att han utmanar den vite mannens historiska våldsmonopol?" finns det säkert många svar, men även invändningar.
Jag kan inte se att den vite mannen har haft något sådant monopol - människan med alla de kulörta chattringar du kan tänka dej har alltid krigat, mördat och betett sej som äckel så långt tillbaka du kan räkna.

Att muslimernas ilska mot filmen i Jemen, Egypten, Iran och andra muslimska länder egentligen triggas av andra orsaker är lika klart som ilskan jag nämnde utlöst av några i grunden harmlösa och dessutom inte särskilt osanna teckningar är ju helt klart - i en så utpräglad machokultur som den som odlas i mellanöstern och norra afrika samt runt gulfen och ner, har strid och stridbarhet blivit ett rituellt behov lika viktigt för kvinnorna att bejaka som för män att leva ut.
Det blir aldrig fred med israel på den kontinenten - flyttas inte israel till amerika så kommer det kriget att bestå till människans dagar räknats färdigt.

Det är så tydligt att hudfärgen som sådan inte är avgörande för uppkomst och odlandet av hat - forna krigsförluster räcker långt - man kan inte säja att albaner inte älskar turkar eller hatar dom bara för att deras hud och hår är olika. Man kan inte heller påstå att det är så stor skillnad mellan hudfärgen hos semitiska israeler och semitiska pallestinier - folk har bara så väldigt svårt att glömma forna övergrepp och gamla förluster - se bara på tyskarna - detta idogt arbetande och effektiva folk - inte kunde dom glömma att dom fick på nöten WW1, nej dom ville lära läxan ordentligt under reprisen - och frågan är om dom inte fortfarande när en och annan herrefolkstanke.
Säj mej ett enda genuint fredligt folk - möjligen skulle det vara eskimåerna som av någon anledning jagats upp i polartrakterna och blivit späckätare - under sådana omständigheter kanske det inte finns något överskott att bygga arméer av varför det nog är bäst att hålla sej i anoraken - något att fundera på under nästa varv runt kvarteret.
Inlägg #577: Postat: 2012-09-13 20:57:00
Jan Brunnegård
ASP 575/ Vad skrek de då kamerorna inte var på? Jag är kroniskt misstänksam på dessa ytterst korta redigerade snuttar. Folk kommer r rusande mot filmkamerorna så fort de ser dem. Vilka nyanserade sanningar åsikter kommer fram då?
Inlägg #578: Postat: 2012-09-14 13:04:00
Leif E Ström
#576, Bizon, till att börja med, din tjusiga inledning gäller inte bara herr Asp, utan för de flesta som kan reagera och reflektera över inte bara den kommande meteorologiska kylan utan även ett icke årstidsbaserat känslokallt samhälle.

Jag låter här den oskrivna historien över det eviga religionskriget bero och belyser i stället de fakta som finns att tillgå då det gäller att förslava andra folkgrupper. Jag har ganska god kännedom om USA:s bödlar på utländsk mark och i en av mina artiklar om USA:s agerande i bl.a Guatemala, försöker jag påvisa, den paradoxala utrikespolitik som USA fört efter Franklin Roosevelts död. Han var den som satte tumskruvarna på Storbritannien Chrchill och andra frifräsande kolonialister.

Har även i en annan artikel försökt belysa kolonialmakternas projicering på nazismen, för att kringå de verkligt stora transportörerna av mänskligt lidande. Av den beräknade totalen utav transtatlantisk slavhandel, hamnade ”bara” 300,000 i USA, restrerande 14,700000 i Karibien och Sydamerika.

De stora skurkarna Portugal, Storbritannien, Holland och Spanien, är fortfarande lomhörda, när FN-organet ”International Labour Organization” redovisar att än idag finns det nästan 15 miljoner människor som lever i slaveri. Klockan har klämtat så länge för de lidande, att just debatter runt politiska ideologier inte kan ses som annat än kosmetika.

Först den dagen då koranen är omskriven då det gäller slaveri, kan vi alla ta oss den universiella rätten att tro på vad som helst. Varför - muslimer gjorde svarta afrikaner till slavar långt innan några slavskepp seglade till den "Nya världen".
Inlägg #579: Postat: 2012-09-14 14:07:00
Bizon
Ja Leif #578
Långt innan det till och med ens fanns muslimer att tillgå i denna värld så förslavade människor varandra - inte minst livegenskapen i europa och träldomen här i norden är sorgliga historiska sår som ingen kan vara stolt över.
Inlägg #580: Postat: 2012-09-14 17:23:00
Leif Erlingsson
Re:  Jan Brunnegård 2012-09-13 15:04 #565  Länk: sourze.se :Jag har alltid haft svårt att förstå vitsen med att häda andras tro.Har inte sett till dig i dag.  Jag har väl inte hädat mot din tro med Keshe-reaktorn som skapar himlakropparna, undrar jag oroligt?
Showing page 29 of 31: 19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Laddar...