Valt inlägg:
#576, Bizon, till att börja med, din tjusiga inledning gäller inte bara herr Asp, utan för de flesta som kan reagera och reflektera över inte bara den kommande meteorologiska kylan utan även ett icke årstidsbaserat känslokallt samhälle.
Jag låter här den oskrivna historien över det eviga religionskriget bero och belyser i stället de fakta som finns att tillgå då det gäller att förslava andra folkgrupper. Jag har ganska god kännedom om USA:s bödlar på utländsk mark och i en av mina artiklar om USA:s agerande i bl.a Guatemala, försöker jag påvisa, den paradoxala utrikespolitik som USA fört efter Franklin Roosevelts död. Han var den som satte tumskruvarna på Storbritannien Chrchill och andra frifräsande kolonialister.
Har även i en annan artikel försökt belysa kolonialmakternas projicering på nazismen, för att kringå de verkligt stora transportörerna av mänskligt lidande. Av den beräknade totalen utav transtatlantisk slavhandel, hamnade ”bara” 300,000 i USA, restrerande 14,700000 i Karibien och Sydamerika.
De stora skurkarna Portugal, Storbritannien, Holland och Spanien, är fortfarande lomhörda, när FN-organet ”International Labour Organization” redovisar att än idag finns det nästan 15 miljoner människor som lever i slaveri. Klockan har klämtat så länge för de lidande, att just debatter runt politiska ideologier inte kan ses som annat än kosmetika.
Först den dagen då koranen är omskriven då det gäller slaveri, kan vi alla ta oss den universiella rätten att tro på vad som helst. Varför - muslimer gjorde svarta afrikaner till slavar långt innan några slavskepp seglade till den "Nya världen".
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?