PLANKET att klottra på.

Showing page 28 of 31: 18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Inlägg #541: Postat: 2012-09-12 12:39:00
Jan Brunnegård
Mr H skriver // fina värden är dem som anammar frihet, rättvisa och broderskap // I detta utskällda nedvärderade land har jag mött massor av detta hela mitt liv, mest nu när jag är gammal,sjuklig och handikappad. Ja
Inlägg #542: Postat: 2012-09-12 12:53:00
Jan Brunnegård
PLANKET - radion berättar.

I 30 år ska vi växa upp och studera samt kosta en massa pengar.

I 30 år ska vi vara yrkesverksamma och betala skatt och allt annat..

I 30 år ca ska vi vara allt passivare pensionärer som kostar allt mer ju äldre vi blir..

Den ekvationen går inte ihop på något sätt.

När pensionerna infördes för hundra år sedan så kom de flesta? inte upp i någon pensionsålder.Så det kostade inte så mycket.

Radion berättar att de inkommande flyktingarna har allt sämre utbildning bland de unga.De äldsta flyktingarna är allt oftare analfabeter.Hur stor procent av deras 30-60 åringar är i jobb ?
Nog ingen bra ekvation där heller.

I detta underbara land kommer problemen att öka!
Inlägg #543: Postat: 2012-09-12 13:16:00
Bizon
Janne - Detta underbara land är en del av en jord vars mänsklighet behöver oöverstigligt mycket ansvarsfull frihet, rättvisa, och solidaritet - det som väntar är en kollaps där de livströtta, sjuka och odugliga kommer att gå under i första svepet - de blödiga och samvetsömma i det andra - kvar blir en psykopaternas kamp om herravälde.

Tror att både du och jag slipper bevittna det helvetet.

Mrh Nej vi klarar oss inte utan hjälp och kommer inte att klara oss med hjälp heller - loppet för att den sansade människan skulle vis vad hennes förstång duger till är kört - den sansade människan fanns inte i sådant antal att det gjorde någon skillnad.

Vist finns det underkategorier av människor som är "fina" och visst finns det många som äger något av de fina värden du nämner - men jag tror inte att problemet är att dom inte ids göra något åt livets övrig jävlighet - jävligheten är för stark bara och går inte att rå på - dessutom är de flesta i den rika världen så insyltade i jävligheten själva att dom vet att deras liv skulle rasa samman det också om jävligheten utrotades.

Hela världsekonomin vilar inte bara på folks kriminella tendenser - den är sjukt kriminell i sin helhet.
Inlägg #544: Postat: 2012-09-12 13:31:00
Leif Erlingsson
"Den ekvationen går inte ihop på något sätt."   - Inte vara orolig, gifterna i vaccinsprutor, chemtrails och radioaktiva moln har snart löst det problemet.
Inlägg #545: Postat: 2012-09-12 15:00:00
jan Brunnegård
OJ vad jobbigt herrarna har det!NOG ser jag många mörka moln på himmelen, men jag har inte gett upp.NI behövs för att muntra upp, ge mod till nästa generation.Annars går det snabbare utför. Romarriket störta nog samman i brist på tro och ideer. Vårt Västerland är värt att kämpa för.
Inlägg #546: Postat: 2012-09-12 15:09:00
Leif Erlingsson
Jan B, jag har sannerligen ingen brist på idéer, man vad hjälper det när man "talar till en vägg"?!
Inlägg #547: Postat: 2012-09-12 16:51:00
Bizon
Ja om väggar kunde tala - jag skulle nog gärna vilja se optimistiskt på tillvaron, men kan inte ljuga.
Inlägg #548: Postat: 2012-09-12 17:16:00
Jan Brunnegård
Jag lider brist på svar till 546-547. Radion mal på om det ena eländet ovanpå det andra...
Inlägg #549: Postat: 2012-09-12 22:21:00
Bizon
Jo du Brunne - så är det, och att du inte hittar något som lättar upp verklighetens elände ser jag som ett friskhetstecken.

Jag betraktar mej som realist och som dessutom faktiskt kan glädja mej tillsammans med andra människor - upplever även en hel del av livets yttringar som oerhört vackra - jag tycker mycket om musik och att spela och anser att det inte finns mycket som är finare och mer fulländat än älskande människor, men det kompenserar inte för det helvete som tar glädjen ur livet de stunder min annars ganska välutvecklade förträngningsförmåga inte förletts på avvägar.
Inlägg #550: Postat: 2012-09-12 22:58:00
Jan Brunnegård
Bizon 549 / Du skriver begripligt och jag har inga svårigheter att känna med dig. Jo jag hittar sådant som lättar upp. Din presentation av dig själv stämmer väldigt bra med min bild av dig.God natt o fin morgondag trots Syrien mm Ja
Inlägg #551: Postat: 2012-09-12 23:07:00
Jan Brunnegård
PLANKET
USA Har sänt 50 marinkårssoldater för att skydda ambassader - sannolikt främst i norra Afrika. Jag tror den tid är över då en stormakt kan göra så.Sådana insatser ses som kolonialism mm och bara retar upp folk ytterligare...../ USAs regering är inte ansvarig för den hädiska filmen - men en folkmassa på gatan ser inte saken så.
Inlägg #552: Postat: 2012-09-13 08:41:00
Mr Harmoni
Jan Brunnegård en modern Jesus har kommit till vår jord han kan t.o.m. gå på vattnet som denna videofilm bevisar. Länk: youtube.com
Inlägg #553: Postat: 2012-09-13 09:30:00
Jan Brunnegård
Mr H / ja det är alltid bra att hålla näsan ovanför vattnet - hitta flera länkar som förklarade saken....
Inlägg #554: Postat: 2012-09-13 09:34:00
Bizon
Tackar och god morgon Jan #550.
Beträffande vädret så ser dagen i alla fall ljus ut. Vi får glädja oss åt det lilla.
19 000 barn per dag dör före fem års ålder - hör jag just nu på radion.
Jag har av ren självbevarelsedrift börjat ransonera mitt mediaintag - jag pallar inte med allt elände.
Jag förstår att unga som inte vant sej klappar ihop och tappar gnistan.

Det finns i filmen "Femte elementet" en scen som griper mej hårt. Det är då Lilo Det femte elementet kärleken läser upp sej på mänsklighetens historia.
Hon har kommit till jorden för att tillsammans med människorna släcka ondskans makt vilket hon kan men inte ensam eftersom kärleken behöver ett "du" att leva sin kärlek för.

Hon plöjer människans historia i ultrafart via snabbspolning av uppslagsverk - då hon kommer till W, ware, bryter hon ihop och tappar all kraft - det är ofattbart det hon får se - massdödandets vansinne går inte att älska.
Men som nu en gång kärleken är funtat så faller även den i förlåtelsens fälla, med hoppet om en möjlig förbättring som skygglappar mot verklighetens realitet.

Man får ha förståelse - i realiteten är ju livet det enda vi har - utan liv ingen kärlek - och än har inte människan uppfunnit något mer storslaget än kärlekens idé.
Inlägg #555: Postat: 2012-09-13 10:59:00
Lasse i Gatan
Varför bry sig om månens mörka baksida, fokusera mer på Sveriges mörka framsida. Någon som kan ge tips? Fanskapet ska ju bara buras in. Länk: avpixlat.info
Inlägg #556: Postat: 2012-09-13 11:20:00
Bizon
Ja du Lasse 555 - den killen har genom det rånet kvalificerat sitt ringa mänskliga värde för en enkel till komposten.
Inlägg #557: Postat: 2012-09-13 11:57:00
Lasse i Gatan
#556/Bizon/Instämmer.
Inlägg #558: Postat: 2012-09-13 11:58:00
Bizon
Tillägg till 556
Tar inte polisen den där totalt empatilöse individen som förmått sej att göra det han gjort och ställer denna inför domstol så står det värre till med den nerdrogade lojheten svensk medborgare vanligen uppvisar än jag hittills trott.

Då finns det synnerliga skäl att anta att det inte handlar om polisiär inkompetens - utan om rädsla för att drogeffekten har vissa begränsningar och att den mycket förståeliga folkliga vreden skulle gå över styr och oskyldiga drabbas.

Men risken är liten - axelryckningen är för de flesta redan gjord och normaldagen går redan på rensade spår - ett fyllo mellan rälsen mer eller mindre rubbar inte medborgarens lugn annat som en tillfällig kittling, bara något att förfasa sej över i brist på annat.

Annat är det där blodet är hetare än det ljumma kvalm som flyter i försvenskade ådror - en liten ynklig karikatyr kan där sätta hela länder i brand - kyrkor rivas och otrogna hundar dödas på löpande band.

Känns rätt skönt att dylika yttringar ännu så länge är långt borta.
Inlägg #559: Postat: 2012-09-13 12:23:00
Jan Brunnegård
USA Har sänt 50 marinkårssoldater för att skydda ambassader - sannolikt främst i norra Afrika. Jag tror den tid är över då en stormakt kan göra så.Sådana insatser ses som kolonialism mm och bara retar upp folk ytterligare...../ USAs regering är inte ansvarig för den hädiska filmen - men en folkmassa på gatan ser inte saken så.

NU Har Baracken sänt dit två jagare också och ännu fler kommer att känna sig förolämpade. Därtill ska han straffa utländska medborgare som är hemma i Libanon och Egypten. URDUMT men han får poäng hemma inför valet..
Inlägg #560: Postat: 2012-09-13 12:30:00
Jocke utsourzad
Filmen är enligt SvD och filmarbetarna som säger sig ha blivit lurase, en provokation av en anonym regissör?.
Tycker som tidigare, även i en artikel här, att det är dumt att häda i onödan.
Showing page 28 of 31: 18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Laddar...