Valt inlägg:
Tackar och god morgon Jan #550.
Beträffande vädret så ser dagen i alla fall ljus ut. Vi får glädja oss åt det lilla.
19 000 barn per dag dör före fem års ålder - hör jag just nu på radion.
Jag har av ren självbevarelsedrift börjat ransonera mitt mediaintag - jag pallar inte med allt elände.
Jag förstår att unga som inte vant sej klappar ihop och tappar gnistan.
Det finns i filmen "Femte elementet" en scen som griper mej hårt. Det är då Lilo Det femte elementet kärleken läser upp sej på mänsklighetens historia.
Hon har kommit till jorden för att tillsammans med människorna släcka ondskans makt vilket hon kan men inte ensam eftersom kärleken behöver ett "du" att leva sin kärlek för.
Hon plöjer människans historia i ultrafart via snabbspolning av uppslagsverk - då hon kommer till W, ware, bryter hon ihop och tappar all kraft - det är ofattbart det hon får se - massdödandets vansinne går inte att älska.
Men som nu en gång kärleken är funtat så faller även den i förlåtelsens fälla, med hoppet om en möjlig förbättring som skygglappar mot verklighetens realitet.
Man får ha förståelse - i realiteten är ju livet det enda vi har - utan liv ingen kärlek - och än har inte människan uppfunnit något mer storslaget än kärlekens idé.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?