|
Inlägg #1: Postat: 2012-05-27 07:23:00
|
|
Bizon |
Ja du Billy - jag har ju haft en hel del invändningar mot ett och annat du bidragit med i dina artiklar, men inte då det gäller Loreen - tolkar det som ett mycket gott tecken - främst för ungdomen av i dag som genom henne fått en härlig förebild som det gnistrar av liv omkring - och vilket instrument hon är - WOW!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-05-27 08:21:00
|
|
Elvy |
Loreen kan bli lika bra som Michael Jackson var.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-05-27 09:09:00
|
|
Dippen |
#2 Ja, säkert.....fniss. Såg inte eländet men har hört det svenska bidraget och drar slutsatsen att de andra länderna måtte haft synnerligen usla bidrag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-05-27 09:12:00
|
|
Lasse i Gatan |
#2/Bara hon inte opererar kran.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-05-27 09:13:00
|
|
Lasse i Gatan |
Norge sist igen! Han skulle ha behållit munkjackan på huvudet hela låten, så hade det gått bättre eller vad tror du Leif-Arne? Själv tittade jag på speedwayfinalen som vanns av Lindgren Sverige.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-05-27 09:20:00
|
|
Janne B |
Rösterna till de nordiska brödrafolken fördelades mycket orättvist i år! MEN nästa år ska full rättvisa åter inträda på denna del av Jorden!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2012-05-27 09:22:00
|
|
Janne B |
ELVY 2/ Må vi be en stilla bön att denna underbara artist kan avhålla sig från lugnande och upphetsande droger - som förstört så många underbara talangers liv.AMEN
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2012-05-27 09:29:00
|
|
Dippen |
Såg det ryska bidraget som det snacktats om på tuben här nyss, kom tydligen tvåa .... Herregud rena lyteskomiken, små ryska kättingar som inte kunde sjunga för fem öre till en låt som inte ens skulle platsa på en E-Type demo.
Som jag misstänkte är det ingen melodi tävling längre utan mer ett skämt och narr av allt som riktig musik står för.
Herregud, de ryska kättingarna kom tvåa .,. det säger allt om den här tävlingen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2012-05-27 09:33:00
|
|
Dippen |
Kärringar blir tydligen kättingar på min fisförnäma tf
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2012-05-27 10:20:00
|
|
Bizon |
#9 - kan bero på kättingen som pillar på den :-
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2012-05-27 10:39:00
|
|
Dippen |
Ja Bizon, jag är en kättare så autostavningen är väl förprogramerad specifikt för mig. ;
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2012-05-27 11:48:00
|
|
Bizon |
Dippen - oss kättare emellan,,, det jag inte fattar är vem som programmerat min telefon att skriva ATT eller JAG med versaler mitt i en mening.
Det strider mot den etablerade uppfattning om hur det bör vara och så till vida är jag inte herretiker - det kan gott även fortsättningsvis skrivas med gemener om jag inte anger annat.
Det finns verkligen mycket annat jag anser att det är viktigt att uttrycka en avvikande mening om :-
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2012-05-27 12:32:00
|
|
Dippen |
#12 Troligtvis har din tfn smittats av det putslustige Jan viruset som använder versaler lite här .
M.v.h DiPpE
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2012-05-27 12:34:00
|
|
Jan Brunnegård |
Autostavningen kan man ju göra om till sin fördel - men jag är inte rätt person att beskriva hur! Men jag har klarat det många ggr...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2012-05-27 12:47:00
|
|
Dippen |
Ja men för mig är det den lilla displayen och solljuset som gör att jag förutom autostavning även missar ett och annat ord. Tycker att paddan är för stor för att släpa med sig så jag får leva med att det blir SFI svenska då och då.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2012-05-27 14:23:00
|
|
jan Brunnegård |
Det viktigaste är inte att stava rätt utan att vara begriplig. Jag försöker se mina små texter i det ljuset.I radions språkprogram säger de ofta att man ska ha hög målsättning med sitt språk, men man ska nog inte plåga sig.Språk förändras ju hela tiden, är olika i olika landändar,.olika släkten, olika yrken osv.//Men kräv inte av andra att de ska orka läsa en text om du själv inte orkat läsa igenom den 2-3 ggr....brukar jag tänka.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2012-05-27 18:52:00
|
|
Janne B |
Jag bara undrar hur många små rara oskyldiga barn som kommer att heta LOREEN de närmaste åren? Kommer det att vara ngn skillnad på ljushåriga och mörkhåriga?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2012-05-28 20:20:00
|
|
Jocke - sourzial |
Butt: "Eufori i Europa efter Lorrens seger!" Lämnade själv Europa kontinenten samma dag så jag vet inte om det stämmer. Butt: "Jag skrev häromdagen på Sourze att Loreen är en jobbig artist och det står jag för, men det betyder inte att jag inte kan uppskatta hennes artisteri."
Ja du är väl själv på väg här, men du kanske har rätt, skulle inte förvåna. Som vanligt. Sedan var hon väl duktig, men låten, och alla 12-poängen? Självuppfyllande profetia och "stammande masshysteri, "ack ack ack", skulle jag säga, som ändå missade tvåan och trean.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2012-05-28 21:12:00
|
|
Dippen |
Det var såå tydligt hur melodifestivalen på flera sätt gynnade de kvinnliga artisterna på de manligas bekostnad. Redan i vår egen melodifestival slogs det fast att "kvinnan är det första könet”.
Ryska gummor på andra plats och vår indiankvinna på första plats, kan de sionistiska fluortanterna ligga bakom detta tro?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2012-05-28 21:48:00
|
|
Bizon |
Jamen Dippen då - det vet väl alla att kvinnan är det första könet - att mannen över huvud taget en gång blivit aktuell visserligen ett av de grövre kvinnliga misstagen beror bara på att kvinnan villa ha någon som kunde utföra skitjobbet.
|
| |