Skandalskrivaren August Strindberg

Den här tråden diskuterar artikeln Skandalskrivaren August Strindberg.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2012-08-09 19:30:00
Lennart Asp
#18: Att kabelgattet är avsett att förvara kablar och dylikt skräp är ju allmängods . Men Strömmen kanske inte bara är whiskykonnäsör, utan även kunnig om cigarrer? Och kan delge Sourzes läsare när ""Fem blå bröder"" började och slutade att säljas i Konungariket ?
Inlägg #22: Postat: 2012-08-09 19:40:00
Leif E Ström
#19, ögat som tydligen inte är pixlat såsom "såsen" kräver, dyker bara upp när vi gått och lagt oss. Ögat som i vanliga fall sitter på en "strix nebulosa", ger återigen en association. Som yngling utan utbytesstudenska som störde sänggåendet, blev det mycken Albert Engström i sänglampans sken, ja så mycket att omgivningen varnade missbrukaren för alldeles för många Kolingbeteende.

Nu till ytterligare insikt. Jag undrar om inte vi läsare gått miste om en
"biograf" för det heter väl så om man skriver biografier. Flyhäntheten är övertydligt då du Asp, stegar in på den litterära parnassen. Vi kräver ett alster för att uppnå kultiverad stämning och sansad lyx på Sourze.
Inlägg #23: Postat: 2012-08-09 19:55:00
Leif E Ström
Borde kanske varit: "för mycket kolingbeteende".

Den här bjuder jag på fritt ur minnet:
Bonden: snyt dej snorunge!
Unge mannen: vafalls?
Bonden: så du hör illa åsså, je sa snyt deg snorunge!
Unge mannen: sa la ställa ifrån meg möttaflaska?
Inlägg #24: Postat: 2012-08-09 20:28:00
Lennart Asp
#22: Tack för de´, Strömmen! Jag menar det där om "flyhäntheten", alltså. Ja, varför inte en biografi?
Det skulle väl vara om den gåtfulle Almqvisten i så fall, som nog stått tillräckligt i skymundan av den bullrigare Strindbergaren då?
Inlägg #25: Postat: 2012-08-09 20:29:00
Lennart Asp
#23: Den var bra! :
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...