Inte första gången Jan Emanuel Johansson kan ifrågasättas

Inlägg #1: Postat: 2012-04-03 22:47:00
Per W
Har du inget bättre för dig än det här, Johan?
Förresten, det här är väl småpengar mot vad du lurade aktiesparare på genom Icon Medialab när IT-bubblan sprack för 12-13 år sen?
Inlägg #2: Postat: 2012-04-03 22:50:00
Jan Brunnegård
Stjärnor tändas rätt ofta på himmelen men de har en betydande tendens att snabbt störta mot jord o grus igen...
Inlägg #3: Postat: 2012-04-04 00:24:00
Lars Nilsson
Vafalls, prata skit om Jan Emanuel, som enligt egen utsago räddade apan Ola i Thailand. Det är en hädelse nästan i klass med att inte ha deltagit i landssorgen efter noshörningsungen Nelson. Jan Emanuel är väl värd sina 225 miljoner. Det räcker till många apräddningar.
Inlägg #4: Postat: 2012-04-04 10:13:00
Janne B
EMANUEL betyder GUD MED OSS och var ett av de namnförslag som jungfru Maria fick. Men det glömdes snabbt utom av ca 25 Missionskyrkor i Sverige.Denne Emanuel såg under en valrörelse ut att bli en ny makthavare modell Monsa Sahlin, alltså en politiker med enormt PR-sinne.Men inte så mycket krut i bössan.
Inlägg #5: Postat: 2012-04-04 10:35:00
Leif E Ström
Johan, artikeln kan liknas vid en Meta-tablett utan dess lukt. Visst fan har du rätt i sak, men med dina kontakter, skulle du utan ansträngning kunnat klä sista utgången med fakta i stället för påståenden. Som verksam i papperstidningsbranchen var undertecknad i slutet av 90-talet bland de första som råkade ut för dina påståenden som domedagsprofet. Sveriges föreläsare nummer ett 1998, gav "Min tidning" fem år kvar på sig för att överleva. Förra året var vinsten på över 200 miljoner, och personalen fick en 37 procentig bonus på ett givet basbelopp. Emanuelsson går fri från sanning och konsekvens, men han skulle om det gick, tryckas till bara för att han är politiker, men han har aldrig påstått att han är bra på något. Han har bara ”tagit” för sig som alla andra med makt.

Allt hade varit glömt och du varit min idol, om du som ledamot av Kuturrådet 2007, offentligt reagerat på den svenska myndighetsutövning som bollar med 10-talet miljarder, utan direkt representation av majoriteten? Att du inte hade tid eller att du inte gillade att dricka billigt rödvin räcker inte för mig.
Inlägg #6: Postat: 2012-04-04 16:28:00
Lennart Lundwall
En S-väljare småler kanske när den stencoole HD-åkaren och entreprenören Jan Emanuel plötsligt inser att det är hans tur att stå i mediadrevet som sosseföraktande journalister, av vilka det går 13-14 stycken på dussinet, så gärna drar igång.

Den här gången bör man tänka en gång till. Dessa enorma vinster, skapade ur "hjälpinsatser" för behövande ungdom, bestrids direkt från din skattsedel. Det handlar om, som Caremaskandalen om dålig åldringshantering, jag säger medvetet hantering, inte vård. Att med rätt kontakter kunna köpa urbilligt och sälja till ockerpris. Då blir det en skaplig slant över till fosterlandets 60 skattbörda.

Personligen störs jag endast av företagsamhet som baseras direkt ur skattemedel. Någon famlar efter min plånbok. Under godhetens täckmantel.
Inlägg #7: Postat: 2012-04-04 21:38:00
arga gubben
Inom socialtjänsten är denna individ mycket känd. Hans arbetsmetod är att suga ut så mycket han bara kan genom att hålla kvar ungdomar på övertid i sina LVU-hem. Han tjänar på det och ungdomarna förlorar. Han har satt i system att försöka ta ut överdrivna ersättningar och det har alltid varit en kamp med socialtjänsten. Fanns det överskott på hem skulle inte vettig person anlita honom.
Inlägg #8: Postat: 2012-04-05 07:05:00
Pia I
#7 Ruggigt!
Inlägg #9: Postat: 2012-04-07 13:50:00
Ninni S
Emanuel har skapat något. Vad har ni gjort? Avundsjuka nollor!
Inlägg #10: Postat: 2012-04-07 18:14:00
Lennart Lundwall
Jadu, Ninni S. Jan Emanuel har skapat en del han. Bl.a. ett vacuum på en halv miljard i socialbudgeten, läser vi. Det är skattepengar som kanske kunnat förgylla din ålderdom också. Om dom inte varit puts väck och ajöss. Det är kul att folk kan sysselsätta sig med olika verksamheter. Med egen kraft. Men du måste skilja på företagsamhet och ruffel och båg. Och du borde reagera när någon trevar efter din plånbok. En "god" man har bländat dig med sin hästsvans och "oj oj oj, vikken kille, han har vunnit Robinson". Skärp dig nu, Ninni S.
Inlägg #11: Postat: 2012-04-10 09:17:00
Don Quijote
Han är bara otäck den där Jan Emanuel. Hur har kan kunnat husera så länge som han gjort? Vem i maktposition stödjer honom? Förutom Bodström då...
Laddar...