Kameraövervakning skulle hindra krogvaktsskandaler som den i Göteborg

Inlägg #1: Postat: 2012-02-03 16:11:00
Nettan999
Sant att kameraövervakning är bra vid sådana tillfällen men eftersom ajg engagerar mig i bl.a. kvinnor som är utsatta för hot och då många gånger polis eller andra myndighetspersoner så finns det inget som säger att t.ex en polis har tillgång till inspelninsmaterealet. Vad är det som säger att en kvinna som lever med skyddad identitet eller bara utsatt för en hotbild och har oturen att komma med på filmen. HUUUUR kan man då garantera att den utsatta kvinnan kan vara säker?

Jag ahr stridit i många år för kameraförbud just av denna anledning. För personer som lever med en hotbild eller skyddad identitet har ingen stans att vända sig.
Inlägg #2: Postat: 2012-02-03 16:43:00
Jan Olsson
Nettan999,Det finns ju övervakningskameror snart sagt överallt! - Det enda säkra för de kvinnor du ömmar för,med rätta också,är tipset att vid vistande i det offentliga rummet,ikläda sig skylande klädsel,kanske burka? - risken är ju då minimal för igenkännande! -
Inlägg #3: Postat: 2012-02-03 20:59:00
Lars Nilsson
Jag förstår inte problemet. Fulla skräniga idioter som frivilligt ställer sig i kö för att komma in på krogen när det är snöyra och 10 grader kallt kan det väl aldrig var synd om? Banka in skallen på dom bör ses som en välmenande mentalhygienisk preventionsåtgärd som förhoppningsvis leder till ett framtida hemmasupande av billigaste sortens boxvin.
Inlägg #4: Postat: 2012-02-04 08:41:00
Jan Olsson
Herr Nilsson,kan han tänka sig ett scenario sålunda: Boxvinet slut,tarmen suger fortfarande,ut i kylan,fan vad kallt,vill in i värmen! - Den resandes ensak,valfritt i ett demokratiskt land! - Utan att kroppsskada uppkommer!
Inlägg #5: Postat: 2012-02-04 09:41:00
Bizon
Kapitalistidealisten Lars Nilsson förstår inte problemet vilket vakna självtänkare knappast förvånar sej över.
En individL.N.som brinner för den i särklass mest destruktiva egoismen och dillar om mentalhygien i samma andetag som denne pläderar för att slå in skallen på folk försörjer sej förmodligen som krogvakt där denne ådragit sej en del sorgliga yrkesskador av typ "mental kontamination" vilka jag naturligtvis beklagar, men att för sin försörjning tvingas ställa sej bland fulla skräniga idioter kan man knappast vara annat själv vilket dennes inlägg även bekräftar.
Inlägg #6: Postat: 2012-02-04 10:24:00
Lars Nilsson
Och jag som trodde alla skulla hålla med. Tänk var fel man ha. Nej, nu tar sista slatten ur lådvinskartongen och somnar om.
Inlägg #7: Postat: 2012-02-04 10:28:00
Lars Nilsson
Och jag som trodde alla skulle hålla med. Tänk var fel man ha. Nej, nu tar jag sista slatten ur lådvinskartongen och somnar om.
Inlägg #8: Postat: 2012-02-06 07:41:00
Pia I
Bra artikel
Laddar...