Se upp för gubbetablissemanget

Den här tråden diskuterar artikeln Se upp för gubbetablissemanget.
Inlägg #1: Postat: 2001-11-22 19:20:00
Johan Y
Hur tycker du att det rimligt att betrakta de som slog sönder avenyn, hotade folk på McDonalds och misshandlade andra på H&M? Hur tycker du att det är rimligt att betrakta de som gjorde att nästan alla butiker i Göteborg stängdes för att de inte kunde garantera personalens säkerhet?
Inlägg #2: Postat: 2001-11-23 08:58:00
Bertram
"Nästa gång kan det vara du... ...som råkar ut för hårdare tag." Nej! Det kommer aldrig att bli jag. Jag har nämligen för avsikt att låta bli att kasta sten på folk och jag tänker aldrig flyga flygplan in i höghus.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-23 16:47:00
Jesper N
Radikala autonoma politiska grupper är antagligen ett precis lika stort hot mot rikets säkerhet som nynassarna, d.v.s. obefintligt.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-23 22:51:00
Mikael Svensson
Även här lyckades det komma in en dänga mot nyliberalismen. Redan där föll trovärdigheten för artikeln. Visst kallade man en del av demonstranterna för "ligister/terrorister" etc. För det var precis vad en del av demonstranterna var. Och givetvis är västvärlden den civiliserade världen, jämfört med talibanernas f.d. afghanistan eller liknande länder. Vi står för upplysthet och frihet, de står för extremism och fanatismt och religiöst skrock. Om den saken råder det inget tvivel.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-25 02:40:00
Johan Åkesson
Det som serveras är en magstark soppa av klyschor och plattityder med en distinkt obehaglig eftersmak av demokratiförakt. Fröken Löfquist och Boethius har naturligtvis helt rätt, det är några som inte älskar oss och håller på att förändra vår värld. De finns på gatorna med stenar, de finns i Al-Qaedas träningsläger med kalachnikovs och tydligen finns deras förespråkare även på Sourze med tangentbord. Vi har all rätt att försvara vår demokrati mot sådana hot.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-28 20:04:00
Fredrik Jung Abbou
Ang sista fragan en det bra att Sapo... Svar Ja. OM du ngnsin vill kunna demonstrera igen maste ngn plocka bort ligisterna o de som vandaliserar fran denna stora grupp vanliga demonstranter annars kommer det inte att ga. Precis som du sager, vad ska du gjora? Eftersom ingen demonstrant kommer se till att nesta stad inte rivs av killen som star bredvid dig maste ngn anna gora det sa att alla kan vara sakra och folk kan fa demonstrera utan att bli infiltrerade av svin.
Inlägg #7: Postat: 2001-11-28 22:46:00
Sofia Olsson
Försökte själv göra ett inlägg om händelserna i GBG i en lokaltidning men blev nästan offentligt uthängd som galen huligan. När man försöker närma sig en debatt om ex. demokrati och dessutom breddar begreppet till att innefatta mer än allmänna val, möts man alltför ofta av absurda anklagelser eller bara kompakt tystnad. Att inte lyssna på, eller raljera om, vissas åsikter är ett sätt att utöva makt och det är därför jag håller med H.L när hon talar om en konspiration. Hoppas bara att vi har fel.
Laddar...